Увага! Cайт не оновлюється

Головна > Текстові публікації > Законопроектна робота > Звіти Комітету з питань економічної політики
Надрукувати Зменшити зону перегляду

Звіти Комітету з питань економічної політики

19 липня 2016, 16:39 ( Комітет з питань економічної політики )

Звіт Комітету з питань економічної політики за 4 сесію VIII скликання Верховної Ради України (лютий-липень 2016 року)

 

Звіт

Комітету з питань економічної політики за 4  сесію VIII скликання Верховної Ради України (лютий –липень 2016 року)

 

З метою реалізації поставлених завдань Комітетом було організовано і проведено:

 - проведено 10 засідань, на яких розглянуто 54 питань, з них:

 - 39 законопроектів, по яких Комітет визначено головним виконавцем;

- Звіт Кабінету Міністрів України про хід і результати виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України у 2015 році;

  - Звіт Міністерства економічного розвитку і торгівлі України щодо аналізу функціонування системи державних закупівель за січень-грудень 2015 року;

- Звіт Рахункової палати про результати аналізу стану державних закупівель в Україні у 2014 - 2015 роках;

  - щодо застосування частини другої статті 2 Закону України “Про публічні закупівлі”.

 

- проведено “круглі столи” на тему:

“Нова редакція Закону України “Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю”;

 “Проблеми наближення українського законодавства в сфері захисту прав споживачів до стандартів Європейського Союзу”;

 

Верховною Радою України під час 4 сесії було прийнято п’ять законів, що належать до предметів відання Комітету та були опрацьовані в Комітеті,  а саме:

 

    Закон України “Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони” №1356 від 12.05.2016 (реєстр.№4288 від 22.03.2016,  н.д. Іванчук А.В.)

Закон спрямований на створення конкурентної переговорної процедури закупівлі в максимально стислі строки.

Відбір учасників закупівель здійснюється через електронний аукціон на конкурсних засадах. З цією метою учасники подають визначений перелік документів та цінову пропозицію і електронна система автоматично визначатиме переможця конкурсу, а не сам замовник. Після цього укладається договір з переможцем на поставку товарів,  робіт, послуг і подальша поставка товарів буде здійснюватися без проведення процедур закупівель.

Таку переговорну процедуру в особливий період, в період проведення антитерористичної операції та в період запровадження надзвичайного стану будуть застосовувати Міністерство оборони України та його розвідувальних органів, Міністерство внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Національна гвардія України, Національна поліція України, Державна прикордонна служба України, Служба зовнішньої розвідки України, Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України, Державна спеціальна служба транспорту, Державна служба України з надзвичайних ситуацій, Управління державної  охорони України та інші військові формування та/або частини.

 Закон передбачає, що при плануванні закупівель замовниками, які застосовуватимуть цей Закон, оборонні закупівлі  будуть відображатиcя окремими позиціями в річному плані закупівель, який відображається в електронній системі закупівель.

 Запроваджено   відповідальність за неодноразове порушення  учасниками процедури закупівлі або умов договору учасників, так званої фіктивної участі. Скорочено терміни розгляду судами спорів щодо порушень у сфері закупівель. 

 

Закон України “Про внесення зміни до Закону України “Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації” від 02.06.2016 №1409-VIII, (реєстр.№4594 від 05.05.2016,  КМУ).

До переліку об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, але можуть бути корпоратизовані включено ПАТ «Українська залізниця» (Додаток № 2 до Закону України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації»).

 

Закон України “Про внесення змін до деяких законів України щодо уточнення деяких положень” від 16.02.2016 №1005, (реєстр. №2319а-д від 21.12.2015, н.д.Іванчук А.В.)

Законом удосконалено приватизаційні процеси, посилено захист національних інтересів у процесі реформування відносин власності, сформовано чітку, ефективну правову базу у сфері приватизації.

 

 Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо управління об'єктами державної власності”  від 02.06.2016 №14-5-VIII,  (реєстр.№3062 від 09.09.2015, КМУ)

Законом створено сприятливі умови для оптимізації структури державного сектору економіки та запроваджено ринкові методи управління суб’єктами господарювання державного сектору економіки. Змінами до Господарського кодексу України  встановлено, зокрема, що у державному унітарному підприємстві за рішенням суб’єкта управління об’єктами державної власності створюється наглядова рада. Змінами до Закону України “Про управління об’єктами державної власності” створено правові підстави для включення до складу органів управління суб’єктів господарювання державного сектору економіки незалежних членів наглядових рад, що забезпечить підвищення ефективності управління об’єктами державної власності.

 

 

 Постанова Верховної Ради України “Про Програму діяльності Кабінету Міністрів України” від 14.04.2016 № 1099-VIII (реєстр.№4426 від 14.04.2016, КМУ)

 Програмою визначено основні напрями діяльності Уряду, зокрема у системі національної безпеки та оборони; проведенні конституційної реформи, оновленні влади та антикорупційна реформа,  судова реформа, реформа системи органів правопорядку, децентралізації та реформа публічної адміністрації,  забезпечення прискореного економічного розвитку, реформа фінансового сектору, регуляторна політика, розвиток підприємництва та забезпечення умов конкуренції,   реформа сільського господарства, енергетики та енергонезалежності,  забезпечення громадян комунальними послугами та реформування житлової політики та інші напрями.  

 

Загалом Комітет опрацював та подав на розгляд Верховної Ради України такі законопроекти:

 

 щодо вдосконалення  публічних закупівель

   

- проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо вирішення проблемних питань з постачання природного газу (реєстр.№4034 від 16.03.2016 доопрацьований, поданий народними депутатами України Бєльковою О.В., Чижмарем Ю.В.)

У законопроекті пропонується внести ряд змін до законів України Про ліцензування видів господарської діяльності та Про здійснення державних закупівель, які мають забезпечити приведення їх у відповідність до положень Закону України Про ринок природного газу, якими передбачається   здійснювати замовниками (бюджетними організаціями) закупівлю природного газу за переговорною процедурою, а також пропонується встановити ліцензування діяльності з постачання природного газу без розподілення на постачання за регульованим та нерегульованим тарифом, що узгоджуватиметься із Законом України “Про ринок природного газу”.

Авторами зазначається, що зміни мають на меті усунути законодавчі колізії щодо великої кількості ліцензіатів, які здійснюють постачання природного газу за нерегульованим тарифом, а також здійснити замовниками закупівлю природного газу за переговорною процедурою у зв’язку з неможливістю проведення закупівель на конкурентних засадах.

16.03.2016. Рекомендувати Верховні Раді України прийняти законопроект за основу і в цілому як Закон;

 

- проект Закону про внесення змін до статті 39 Закону України Про здійснення державних закупівель(щодо удосконалення системи взаємовідносин між споживачами-бюджетними установами та постачальниками природного газу) (реєстр.№4175 від 02.03.2016, поданий народними депутатами України Ревегою О.В., Балицьким Є.В.)

 

Як зазначено у пояснювальній записці, метою даного законопроекту є удосконалення системи взаємовідносин між споживачами-бюджетними установами та постачальниками природного газу.

По суті є альтернативним законопроекту (реєстр. №4034). Законопроектом пропонується внести зміни до частини другої статті 39 Закону України Про здійснення державних закупівель, якими передбачається на постійній основі здійснювати замовниками (бюджетними організаціями) закупівлю природного газу за переговорною процедурою. Авторами зазначається, що зміни удосконалять систему взаємовідносин між споживачами-бюджетними установами та постачальниками природного газу, сприятиме надійному і безпечному постачанню необхідних обсягів природного газу, який використовується для потреб теплозабезпечення бюджетних установ, у тому числі – освітніх, медичних закладів, соціально-важливих об’єктів.

 16.03.2016. Рекомендувати Верховній Раді України відхилити законопроект;

 

- проект Закону про внесення змін до статті 11 Закону України Про публічні закупівлі щодо обмежень входження до складу комітету з конкурсних торгів (реєстр.№4535 від 27.04.2016, поданий народним депутатом України Бубликом Ю.В.)

 У законопроекті шляхом внесення змін до ст.11 Закону України Про публічні закупівлі пропонується заборонити входити до складу тендерного комітету та/або визначатися уповноваженими особами  фізичним особам, «яких було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері державних закупівель корупційного правопорушення або засуджено за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку». При цьому перевірка таких осіб здійснюється у порядку, визначеному статтею 56 Закону України Про запобігання корупції.

06.07.2016. Рекомендувати Верховній Раді України повернути законопроект на доопрацювання;

 

- проект Закону про внесення змін до Закону України Про публічні закупівлі(щодо обмеження участі у закупівлях учасників з офшорним статусом) (реєстр.№4674 від 16.05.2016, поданий народними депутатами України Балогою В.І.)

Як зазначено в пояснювальній записці, метою законопроекту є підвищення прозорості процесу публічних закупівель та ефективності використання бюджетних коштів, ліквідація можливостей ухилення від сплати податків українських резидентів, компанії яких зареєстровані в юрисдикціях з пільговим режимом оподаткування.

Крім того, проект Закону сприятиме підвищенню конкурентоспроможності національних виробників за рахунок витіснення офшорних компаній з системи публічних закупівель, а також зменшенню корупційних ризиків.

06.07.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроект за основу;

 

- стосовно забезпечення публічності та прозорості діяльності Антимонопольного комітету України та сприяння запровадженню механізмів розвитку економічної конкуренції

 

 - проект Закону про внесення змін до Закону України Про захист економічної конкуренції (щодо вдосконалення регулювання в галузі економічних концентрацій та розміру штрафів за порушення законодавства) (реєстр.№3336 від 16.10.2015, поданий народними депутатами України Мартиняком С.В. та іншими).

  Законопроект спрямований на покращення інвестиційної привабливості України шляхом зменшення адміністративних бар’єрів через удосконалення законодавства про захист економічної конкуренції у галузі державного регулювання економічних концентрацій та  перегляду розміру штрафів за порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

03.02.2016. Рекомендувати Верховній Раді України направити законопроект на доопрацюваня автору;

 

- проект Закону про внесення зміни до статті 12 Закону України “Про Антимонопольний комітет України” щодо утворення міжрегіональних територіальних відділень Антимонопольного комітету України (реєстр.№4161 від 26.02.2016, поданий Кабінетом Міністрів України).

У законопроекті пропонується у статті 12 Закону України Про Антимонопольний комітет України слово міжобласні замінити на слово міжрегіональні. Як зазначається у Пояснювальній записці до проекту, його прийняття “забезпечить можливість скорочення витрат на утримання 27 територіальних відділень Антимонопольного комітету України, шляхом оптимізації їх кількості”.

16.03.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти за основу та в цілому;

 

- проект Закону про внесення змін до Закону України “Про Антимонопольний комітет України” (щодо діяльності адміністративної колегії) (реєстр.№4603 від 06.05.2016, поданий Кабінетом Міністрів України).

У законопроекті пропонується доповнити статтю 121 Закону України Про Антимонопольний комітет України новою частиною, згідно з якою  постійно діючу адміністративну колегію Антимонопольного комітету України (у подальшому – АМК України) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель повинен очолювати державний уповноважений АМК України з  вищою юридичною освітою. У Пояснювальній записці до проекту необхідність цього пояснюється тим, що частиною 3 статті 8 Закону України Про здійснення державних закупівель вже передбачена відповідна вимога до голови вказаної комісії.

Крім цього, стаття 22 названого Закону доповнюється положенням, яке має забезпечити уникнення дублювання запитуваної органами АМК України інформації у суб’єктів господарювання, об’єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, їх посадових осіб і працівників, інших фізичних та юридичних осіб, яка вже ними надавалася протягом дванадцяти місяців, що передують дню отримання такої вимоги, до будь-якого органу АМК України і не зазнала змін. У цьому випадку особі, від якої вимагається така інформація, надається право не надавати її повторно, обмежившись повідомленням відповідному органу  про реквізити листа, яким була надіслана запитувана інформація.

18.05.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти за основу та в цілому;

 

- проект Закону про внесення змін до Закону України Про захист економічної конкуренції щодо удосконалення процедур контролю за концентрацією суб'єктів господарювання (реєстр.№4287 від 22.03.2016, поданий народним депутатом України Іванчуком А.В.)

          Як зазначено в пояснювальній записці, законопроект спрямований на створення правових механізмів недопущення легітимації придбань та злиттів суб’єктів господарювання за участю осіб, до яких застосовуються санкції, під час здійснення контролю за концентраціями суб’єктів господарювання.

30.03.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти за основу та в цілому з пропозиціями Комітету.

 

- проект Закону про ліквідацію приватних монополій (реєстр.№1109 28.11.2014, поданий народними депутатами України Іллєнко А.Ю. та інш.)

У законопроекті визначаються правові, економічні організаційні засади ліквідації приватних монополій та врегульовуються відносини, пов‘язані з її проведенням. Необхідність його прийняття обґрунтовуються у Пояснювальній записці до проекту тим, що “за відсутності конкуренції приватні монополії збільшують ціни на роботи, товари та послуги, не підвищуючи заробітну платню робітникам, мінімізують сплату податків тощо. Така ситуація призводить до втрати державою свого економічного суверенітету; єдиним виходом з неї є ліквідація приватних монополій.

20.04.2016. Рекомендувати Верховній Раді України законопроект відхилити.

 

- проект Закону про внесення змін до законодавства про захист економічної конкуренції щодо визначення органами Антимонопольного комітету України розміру штрафів за порушення законодавства про захист економічної конкуренції (повторне ІІ читання) (реєстр.№2431 від 19.03.2015, поданий народними депутатами Пташник В.Ю., Бєльковою О.В. та іншими).

Законопроектом передбачається, що органи Антимонопольного комітету України при визначенні розмірів штрафів за порушення законодавства про захист економічної конкуренції застосовують Методику з розрахунку розміру штрафів органами Антимонопольного комітету України за порушення законодавства про захист економічної конкуренції, яка затверджена розпорядженням Антимонопольного комітету України. Також встановлюється право суб’єкта господарювання – відповідача у справі про порушення законодавства про захист економічної конкуренції оскаржувати рішення органу Антимонопольного комітету України до господарського суду в частині застосування штрафу та/або встановлення зобов’язання щодо усунення наслідків порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

01.06.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти в другому читанні  та в цілому.

 

 

  - стосовно створення умов для зменшення невиправданого адміністративного тиску на суб’єктів господарювання, а також вдосконалення питань щодо господарської діяльності в частині правового регулювання діяльності акціонерних товариств.

 

- проект Закону про внесення змін до Господарського кодексу України щодо унормування ведення господарської діяльності (реєстр.№3193 від 29.09.2015, поданий народним депутатом України Дідичем В.В.)

Пропонується узгодити положення про оренду, які містяться у статті 284 ГК України, з відповідними положеннями Цивільного та Податкового кодексів України, а також “приведення  норм статей 284 ГК України до стану, що не перешкоджає нормальному веденню господарської діяльності, та у відповідність до положень статті 179 ГК України у частині вільного волевиявлення сторін договору”, пропонується вилучити згадану статтю із ГК України. На думку суб‘єкта права законодавчої ініціативи, прийняття проекту “сприятиме веденню господарської діяльності в Україні”.

03.02.2016. Рекомендувати Верховній Раді України законопроект відхилити;

 

 - проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо корпоративних договорів (реєстр.№4160 від 26.02.2016, поданий Кабінетом Міністрів України).

У законопроекті пропонується внести зміни до Цивільного кодексу України та законів України Про акціонерні товариства та Про господарські товариства з метою підвищення рівня корпоративного управління в акціонерних товариствах та товариствах з обмеженою відповідальністю шляхом укладення корпоративних договорів.

30.03.2016.  Рекомендувати Верховній Раді України прийняти в першому читанні за основу;

 

- проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення рівня корпоративного управління в акціонерних товариствах (реэстр.№2302а від 06.07.2016, поданий народними депутатами України Пташник В.Ю. та інш.)

Проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення рівня корпоративного управління в акціонерних товариствах спрямовано на:

- удосконалення механізму придбання акцій приватного акціонерного товариства за наслідком придбаного контрольного пакету акцій;

- запровадження механізму придбання акцій публічного акціонерного товариства за наслідком придбаного контрольного та значного контрольного пакету акцій;

- запровадження механізму обов’язкового продажу акцій акціонерами на вимогу акціонера – власника 95 відсотків акцій товариства;

- запровадження механізму обов'язкового придбання власником, який володіє пакетом у розмірі більше ніж 95 відсотків простих акцій товариства, на вимогу акціонерів товариства належних їм акцій.

20.04.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти в першому читанні за основу;

 

- проект Закону про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю (реєстр.№4666 від 13.05.2016, поданий народними депутатами України Іванчуком А.В., Матківським Б.М. та іншими).

 У законопроекті пропонується визначити порядок створення, діяльності, припинення товариств з обмеженою відповідальністю та товариств з додатковою відповідальністю. Необхідність його прийняття пов‘язана з тим, що ТОВ є однією з поширеніших форм ведення бізнесу серед інших організаційно-правових форм юридичних осіб. Разом з тим, на сьогодні  зазначені питання регулюються на підставі застарілих положень Закону України Про господарські товариства, який був прийнятий ще у 1991 році, та окремих норм Цивільного та Господарського кодексів України, які до того ж здебільшого суперечать одна одній, що не забезпечує належного рівня правового регулювання відповідних суспільних відносин. Прийняття законопроекту, на думку суб‘єктів права законодавчої ініціативи, “забезпечить вдосконалення законодавства України у частині забезпечення захисту прав засновників та учасників  товариств з обмеженою відповідальністю та товариств з додатковою відповідальністю, покращить умови ведення господарської  діяльності та сприятиме притоку інвестицій в Україну”.

01.06.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти в першому читанні  за основу.

 

  - стосовно покращання інвестиційного клімату засобами удосконалення питань оренди державного та комунального майна, оцінки та оціночної діяльності

 

 - проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов'язковості проведення оцінки об'єкта оренди державної та комунальної власності для продовження (поновлення) договору оренди (реєстр.№3702 від 22.12.2015, поданий народним депутатом України Парасюком В.З.)

Як зазначено у пояснювальній записці метою законопроекту є недопущення користування об’єктом оренди державного чи комунального майна без переоцінки понад трирічний термін. У зв’язку з цим пропонується внести відповідні зміни до Цивільного та Господарського кодексів України щодо скасування у випадках, встановлених законом, автоматичного продовження договору оренди після закінчення строку його дії. Крім цього,  стаття 11 Закону України Про оренду державного та комунального майна доповнюється новою частиною, згідно з якою замовником оцінки об’єкта оренди для продовження (поновлення) договору оренди виступає орендодавець, якщо інше не встановлено домовленістю між ним та орендарем, а частина 2 статт1 17 вказаного Закону - положенням, згідно з  яким у випадку непроведення оцінки об’єкта оренди такий договір не може вважатися продовженим на той самий термін і на тих самих умовах, які були передбачені договором, дія якого закінчилась. Прийняття проекту, на думку суб’єкта законодавчої ініціативи, сприятиме ефективному використанню об’єктів оренди державної та комунальної власності.

01.06.2016. Рекомендувати Верховній Раді України направити законопроект на доопрацювання автору.

 

- стосовно вдосконалення  приватизації державного майна;

 

- проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо мораторію на приватизацію культових будівель та майна) (реєстр.№1012 від 27.11.2014, поданий народним депутатом України Сюмар В.П.)

Пропонується внести зміни до законів України Про свободу совісті та релігійні організації, Про приватизацію державного майна, Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію), у яких встановлюється, що культові будівлі і майно (споруди, приміщення) та їх окремі частини, що були у використанні релігійних організацій та перебувають у державній чи комунальній власності, які використовуються не за призначенням, не підлягають приватизації та повертаються релігійним організаціям у порядку, встановленому законом.

03.02.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроект в першому читанні  за основу;

 

- проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо участі іноземних осіб в суб'єктах природних монополій (реєстр.№2509 від 01.04.2015, поданий народними депутатами України Левусом А.М. та іншими).

Пропонується шляхом внесення змін до законів України Про приватизацію державного майна та Про природні монополії заборонити іноземним фізичним та/чи юридичним особам, які є резидентами держави, визнаної державою-окупантом згідно із законодавством України, або державою-агресором згідно з нормами міжнародного права, брати участь у статутному капіталі суб‘єктів природних монополій, в тому числі шляхом придання долі (частки) у такому капіталі при приватизації. Відповідна заборона поширюватиметься також на юридичних осіб України, засновниками (учасниками) або власниками істотної участі яких є іноземні юридичні та/чи фізичної особи, якщо такі особи є резидентами названих держав, а також на осіб, кінцевими бенефіціарними власниками (контролерами) яких є особи, що визначені вище.

03.02.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти  законопроект в першому читанні  за основу;

 

- проект Закону про внесення змін до Закону України “Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації” (щодо вилучення об'єктів) (реєстр.№2485а від 07.08.2015, поданий народними депутатами України Горватом Р.І., Пацканом В.В., Лунченком В.В.)

Як зазначено у пояснювальній записці, метою прийняття проекту Закону України є створення умов для залучення приватних інвестицій у підприємства, подальше збереження яких у державній власності є економічно недоцільним, що дасть змогу оптимізувати структуру державного сектору економіки, модернізувати застарілі виробництва, впровадити новітні ресурсозберігаючі технології, підвищити конкурентоздатність вітчизняної продукції.

16.03.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроект за основу та в цілому;

 

- проект Закону про внесення зміни до Закону України “Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації” (щодо виключення Державного племзаводу "Плосківський" з переліку об'єктів, що не підлягають приватизації) (реєстр.№1227 від 03.12.2014, поданий народним депутатом України Різаненком П.О.)

У законопроекті пропонується виключити з переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації (Додаток №1 до Закону України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації»), Державний племзавод «Плосківський» (Броварський р-н., с. Плоске), оскільки зазначене підприємство, як вказано у Пояснювальній записці до проекту, фактично припинило свою діяльність і щодо нього порушено провадження про банкрутство.

30.03.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроект за основу та в цілому;

 

- проект Закону про внесення змін до Закону України “Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації” щодо деяких об'єктів сільськогосподарської та транспортної галузей (реєстр.№4536 від 27.04.2016, поданий Кабінетом Міністрів України).

У законопроекті пропонується виключити із переліку об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації (Додаток № 1 до Закону України “Про перелік об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації”) 391 об’єкт права державної власності у сільськогосподарській та транспортній галузях народного господарства, які не відповідають критеріям, визначеним у статті 5 Закону України “Про приватизацію державного майна”, або були ліквідовані чи реорганізовані. Крім того, пропонується запровадити мораторій на порушення провадження у справах про банкрутство цих підприємств протягом трьох років

11.05.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроект в першому читанні  за основу;

 

- проект Закону про внесення змін до Закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" щодо виключення підприємств паливно-енергетичного комплексу з переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, але можуть бути корпоратизовані (реєстр.№4525 від 25.04.2016, поданий Кабінетом Міністрів України).

У законопроекті пропонується виключити державне підприємство “Дніпровибухпром” (м. Вишгород), філію державного підприємства “Науково-дослідного інституту енергетики”, інститут “Укрдіпрогазоочистка” (м. Запоріжжя) та державне підприємство з впровадження та налагодження електронних вимірювань “Укренергоналадкавимірювання” (м. Київ) з переліку об’єктів права  державної власності, що не підлягають приватизації, але можуть бути корпоратизовані (Додаток № 2 до Закону України “Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації”), для їх подальшої ліквідації у порядку, встановленому чинним законодавством.

11.05.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроект в першому читанні  за основу.

 

- стосовно вдосконалення управління державної власності;

 

 - проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення управління та розпорядження об'єктами державної власності (реєстр.№3828 від 27.01.2016, поданий Кабінетом Міністрів України).

У законопроекті, метою якого, згідно з Пояснювальною запискою до нього, є “забезпечення виконання судових рішень у справах про повернення майна та земельних ділянок у власність держави в особі Кабінету Міністрів України”, пропонуються внести зміни до  Земельного кодексу України, якими Кабінету Міністрів України надаються повноваження щодо розпорядження зазначеними земельними ділянками. Крім цього, у Законі України Про управління об’єктами державної власності пропонується визначити майно, право власності на яке визнано за державою  за рішенням суду, окремим об’єктом управління державної власності та надати Кабінету Міністрів України повноваження визначати орган виконавчої влади та державні колегіальні органи, які здійснюють функції з управління таким майном.

16.03.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроект в першому читанні  за основу;

 

- проект Закону про забезпечення ефективного управління діяльністю державних підприємств, установ, організацій та господарських структур (реєстр.№4105 від 18.02.2016, поданий Кабінетом Міністрів України).

 Як зазначено у пояснювальній записці, метою законопроекту є оперативне оновлення кадрового складу керівників державних підприємств, установ, організацій та господарських структур.

Законопроектом пропонується надати органу управління за погодженням з Кабінетом Міністрів України право в односторонньому порядку тимчасово, строком до шести місяців приймати рішення щодо звільнення вказаних категорій керівників шляхом прийняття відповідного Закону, та шляхом  внесення змін до Кодексу законів про працю України  та Закону України Про управління об'єктами державної власності.

16.03.2016. Рекомендувати Верховній Раді України відхилити законопроект;

 

проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення управління та розпорядження об'єктами державної власності (реєстр.№4590 від 04.05.2016, поданий Кабінетом Міністрів України).

Попереднім Урядом був внесений під реєстр.№3828, Комітет 16.03.2016 прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти його в першому читанні за основу.

 У законопроекті, метою якого, згідно з пояснювальною запискою до нього, є «забезпечення виконання судових рішень у справах про повернення майна та земельних ділянок у власність держави в особі Кабінету Міністрів України», пропонується внести зміни до  Земельного кодексу України, якими Уряду надаються повноваження щодо розпорядження зазначеними земельними ділянками. Крім цього, у Законі України Про управління об’єктами державної власності пропонується визначити майно, право власності на яке визнано за державою  за рішенням суду, окремим об’єктом управління державної власності та надати Кабінету Міністрів України повноваження визначати орган виконавчої влади та державні колегіальні органи, які здійснюють функції з управління таким майном.

18.05.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроект у першому читанні за основу;

 

проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо управління державними підприємствами, що виготовляють бланки цінних паперів, документи та бланки, які потребують використання спеціальних елементів захисту (реєстр.№4630 від 10.05.2016, поданий Кабінетом Міністрів України).

Попереднім Урядом був внесений під реєстр.№3317, Комітет 05.11.2015 прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти його за основу та в  цілому.

Як зазначено в пояснювальній записці, законопроект розроблено з метою закріплення повноважень з управління державними підприємствами, що виготовляють бланки цінних паперів, документи та бланки, які потребують використання спеціальних елементів захисту, за Кабінетом Міністрів України через підпорядкований йому центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації та контролю за виготовленням бланків цінних паперів, документів суворої звітності.

Перехідними положеннями проекту Закону передбачено право використання бланків, придбаних до набрання чинності цим Законом, без обмеження терміну.

18.05.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроект в першому читанні  за основу.

 

- стосовно вдосконалення законодавства з питань встановлення цін (тарифів)

- проект Закону про внесення змін до Закону України "Про ціни і ціноутворення" (щодо здійснення статистичних спостережень у сфері ціноутворення) (реєстр.№4038 від 08.02.2016, поданий Кабінетом Міністрів України).

У законопроекті пропонується виключити із Закону України Про ціни і ціноутворенняположення, якими регулюються питання державного спостереження у сфері ціноутворення, включаючи повноваження органів державного контролю (нагляду) у сфері ціноутворення щодо здійснення державного спостереження (моніторингу) цін, оскільки зазначені питання врегульовані у Законі України “Про державну статистику” та відповідних підзаконних нормативно-правових актах.

Метою законопроекту, як зазначається у Пояснювальній записці до нього, є нормативно-правове врегулювання відносин, пов’язаних із здійсненням статистичних спостережень у сфері ціноутворення.

16.03.2016 Рекомендувати Верховній Раді України прийняти  законопроект в першому читанні  за основу. 14.04.2016 проект відкликано КМУ.

 

- проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про ціни і ціноутворення” (щодо здійснення статистичних спостережень у сфері ціноутворення) (реєстр. №4572 від 04.05.2016, поданий Кабінетом Міністрів України.)

Метою прийняття законопроекту, як зазначається у пояснювальній записці до нього, є нормативно-правове врегулювання відносин, пов’язаних із здійсненням статистичних спостережень у сфері ціноутворення.

18.05.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроект за основу.

 

- стосовно сприяння проведенню децентралізації шляхом лібералізації законодавства з питань реєстрації прав на нерухоме майно.

 

- проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (щодо державної реєстрації прав у результаті вчинення нотаріальної дії) (реєстр.№3765 від 13.01.2016, поданий народним депутатом України Сторожуком Д.А.)

У законопроекті метою якого, як зазначено у Пояснювальній записці до   нього, є забезпечення обґрунтованого встановлення розміру адміністративного збору за державну реєстрацію прав у результаті вчинення нотаріальної дії, пропонується внести зміни до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, якими при державній реєстрації прав внаслідок вчинення нотаріальної дії дозволяється видавати заявнику документи у строки, менші ніж ті, з урахуванням яких ним сплачено адміністративний збір (зміни до частини 5 статті 19).  Крім цього, розмір адміністративного збору за державну реєстрацію прав у результаті здійснення нотаріальної дії встановлюється у розмірі мінімальної заробітної плати (зміни до частини 1 статті 34).

16.03.2016. Врахувати деякі положення законопроекту при доопрацюванні до ІІ читання законопроекту 3765-1;

 

- проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (щодо розміру адміністративного збору у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном) (реєстр.№3765-1 доопрацьований від 05.02.2016, поданий народним депутатом України Денисенком В.І.)

У законопроекті, метою якого, як зазначено у Пояснювальній записці до проекту, є визначення єдиного підходу у застосуванні розміру адміністративного збору за проведення державної реєстрації прав у результаті вчинення нотаріальної дії нотаріусом з нерухомим майном, пропонується внести до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень зміни, якими скорочується строк реєстрації прав на таке майно нотаріусом та зменшується плата за її проведення. Прийняття проекту, на думку суб‘єкта права законодавчої ініціативи, “дозволить зменшити необґрунтоване грошове навантаження на населення під час державної реєстрації прав на нерухоме майно у результаті вчинення нотаріусом нотаріальної дії, в першу чергу при оформленні спадщини, договорів дарування, купівлі-продажу тощо”.

16.03.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроект в першому читанні за основу.

 

- стосовно вдосконалення законодавства щодо статистичної діяльності

 

проект Закону про внесення змін до деяких законів України, що регулюють державну статистичну діяльність (реєстр.№4584 від 04.05.2016, поданий Кабінетом Міністрів України).

Попереднім Урядом був внесений під реєстр.№3512, Комітет 23.12.2015 прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти його в першому читанні за основу.

Як зазначається у пояснювальній записці, метою законопроекту є подальша гармонізація державної статистики зі статистичною системою ЄС, створення умов для провадження діяльності органів національної системи державної статистики згідно із загальноприйнятими принципами світової та європейської статистичної практики, зокрема принципом професійної незалежності. У відповідності з цим принципом статистика має розроблятися та поширюватися національними статистичними органами незалежно від інших органів управління, особливо в частині визначення методології, методів і джерел отримання даних, термінів, змісту та форм поширення інформації тощо”.

Для досягнення цієї мети у законопроекті пропонується закріпити на законодавчому рівні спеціальний статус Державній службі статистики України, утворити Національну раду з питань статистики, визначити особливості призначення керівників та заступників керівників територіальних органів центрального органу виконавчої влади з питань статистики. Відповідні зміни пропонуються до законів України Про державну статистику, Про центральні органи виконавчої влади, Про Всеукраїнський перепис населення, Про сільськогосподарський перепис.

18.05.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроект в першому читанні за основу.