Увага! Cайт не оновлюється

Головна > Текстові публікації > Законопроектна робота > Звіти Комітету з питань економічної політики
06 червня 16:13
06 червня 2019 року секретар Комітету з питань економічної політики Матківський Богдан Миронович здійснив особистий прийом громадян у Верховній Раді України докладніше
29 травня 12:44
Комітет Верховної Ради України з питань економічної політики звітує про проведену роботу за час роботи Верховної Ради України восьмого скликання докладніше
06 травня 11:00
В Комітеті продовжується робота з опрацювання законодавчих ініціатив щодо врегулювання питань відновлення платоспроможності і банкрутства докладніше
10 квітня 16:05
10 квітня 2019 року відбулося засідання Комітету з питань економічної політики посилання...
04 березня 10:21
20 березня 2019 року Комітет з питань економічної політики планує розглянути законопроект №8125 "Про концесії", підготовлений до другого читання докладніше
27 лютого 15:58
27 лютого 2019 року відбулося засідання Комітету з питань економічної політики посилання...
19 лютого 10:00
Комітет на своєму засіданні 27 лютого 2019 року планує розглянути проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення рівних прав та можливостей громадян із представництва у наглядових радах та органах правління державних унітарних підприємств, господарських товариств та державних банків (реєстр. №9528 від 04.02.2019) докладніше
06 лютого 17:15
06 лютого 2019 року відбулося засідання Комітету з питань економічної політики посилання...
Надрукувати Збільшити зону перегляду

Звіти Комітету з питань економічної політики

31 січня 2017, 10:13

Звіт Комітету з питань економічної політики за 4-5 сесії VIII скликання Верховної Ради України (за 2016 рік)

Звіт

про проведену роботу  Комітету Верховної Ради України з питань економічної політики за період роботи Верховної Ради України

четвертої і п’ятої сесій восьмого скликання

(за 2016 рік)

 

 З метою реалізації поставлених завдань Комітетом протягом четвертої і п’ятої сесій (2016 року) було організовано і проведено:

  

20 засідань Комітету, на яких розглянуто 96 питань, з них:

- 70 законопроектів, по яких Комітет визначено головним виконавцем;

- Звіт Міністерства економічного розвитку і торгівлі України щодо аналізу функціонування системи державних закупівель за січень-грудень 2015 року;

- Звіт Рахункової палати про результати аналізу стану державних закупівель в Україні у 2014 - 2015 роках;

- Звіт Антимонопольного комітету України за 2015 рік;

- Презентацію концепції реформування державних підприємств та підвищення їх ефективності;

- Інформацію щодо приватизації та управління об'єктами державної та комунальної власності, стану реформування корпоративного управління Національної акціонерної компанії “Нафтогаз України”, Державного підприємства Національної енергетичної компанії “Укренерго” та Публічного акціонерного товариства “Центренерго” в умовах дії Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо управління об'єктами державної та комунальної власності”;

- Інформацію про хід реалізації Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 №922-VIII;

- Законодавчі пропозиції Міністерства економічного розвитку і торгівлі до Закону України “Про публічні закупівлі”.

- Інформацію щодо стану підготовки Міністерством культури України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державним комітетом телебачення і радіомовлення України переліку товарів, робіт і послуг, закупівля яких необхідна для забезпечення підготовки та проведення в Україні у 2017 році пісенного конкурсу “Євробачення” у зв’язку з прийняттям  Закону України “Про внесення змін до прикінцевих та перехідних положень розділу IX Закону України "Про публічні закупівлі" щодо закупівлі товарів, робіт і послуг, необхідних для забезпечення підготовки та проведення в Україні пісенного конкурсу Євробачення від 17.11.2016 №1761-VIII;

- проведено  “круглі столи” на тему:

“Нова редакція Закону України Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю”;

 “Проблеми наближення українського законодавства в сфері захисту прав споживачів до стандартів Європейського Союзу”;

“Економічна політика і децентралізація – взаємозв’язки та взаємозалежності на прикладі Кіровоградської області”.

 

Верховною Радою України за період 4 і 5 сесії прийнято закони, що належать до предметів відання Комітету:

 

  Закон України “Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони” від 12.05.2016 №1356 (реєстр.№4288)

Закон спрямований на створення конкурентної переговорної процедури закупівлі в максимально стислі строки в особливий період.

Відбір учасників закупівель здійснюється через електронний аукціон на конкурсних засадах.

З цією метою учасники подають визначений перелік документів та цінову пропозицію і електронна система автоматично визначатиме переможця конкурсу, а не сам замовник. Після цього укладається договір з переможцем на поставку товарів,  робіт, послуг і подальша поставка товарів буде здійснюватися без проведення процедур закупівель.

Таку переговорну процедуру в особливий період, в період проведення антитерористичної операції та в період запровадження надзвичайного стану будуть застосовувати Міністерство оборони України та його розвідувальних органів, Міністерство внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Національна гвардія України, Національна поліція України, Державна прикордонна служба України, Служба зовнішньої розвідки України, Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України, Державна спеціальна служба транспорту, Державна служба України з надзвичайних ситуацій, Управління державної  охорони України та інші військові формування та/або частини.

 Закон передбачає, що при плануванні закупівель замовниками, які застосовуватимуть цей Закон, вони будуть в річному плані закупівель відображати окремими позиціями інформацію про оборонні закупівлі і такий річний план знаходиться в електронній системі закупівель.

 Запроваджено відповідальність за неодноразове порушення  учасниками процедури закупівлі або умов договору   учасників, так званої фіктивної участі. Скорочено терміни розгляду судами спорів  щодо порушень у сфері закупівель. 

 Закон України “Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" щодо закупівлі товарів, робіт і послуг, необхідних для забезпечення підготовки і проведення в Україні пісенного конкурсу "Євробачення"  від 17.11.2016 № 1761 (реєстр.№5319).

Законом надано право замовнику, визначеного Кабінетом Міністрів України здійснити за переговорною процедурою закупівлю товарів, робіт і послуг  необхідних для забезпечення підготовки та проведення в Україні у 2017 році пісенного конкурсу “Євробачення”, перелік яких затвердить Кабінет Міністрів України.

  Закон України “Про внесення зміни до Закону України “Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації” від 02.06.2016 №1409-VIII, (реєстр.№4594).

До переліку об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, але можуть бути корпоратизовані включено ПАТ «Українська залізниця» (Додаток № 2 до Закону України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації»).

Закон України Про внесення змін до деяких законів України щодо уточнення деяких положеньвід 16.02.2016 №1005, (реєстр. №2319а-д)

Законом удосконалено приватизаційні процеси, посилено захист національних інтересів у процесі реформування відносин власності, сформовано чітку, ефективну правову базу у сфері приватизації.

Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо управління об'єктами державної власності”  від 02.06.2016 №14-5-VIII,  (реєстр.№3062)

Законом створено сприятливі умови для оптимізації структури державного сектору економіки та запроваджено ринкові методи управління суб’єктами господарювання державного сектору економіки. Змінами до Господарського кодексу України  встановлено, зокрема, що у державному унітарному підприємстві за рішенням суб’єкта управління об’єктами державної власності створюється наглядова рада. Змінами до Закону України «Про управління об’єктами державної власності» створено правові підстави для включення до складу органів управління суб’єктів господарювання державного сектору економіки незалежних членів наглядових рад, що забезпечить підвищення ефективності управління об’єктами державної власності.

Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо управління державними підприємствами, що виготовляють бланки цінних паперів, документи та бланки, які потребують використання спеціальних елементів захисту” від 06.10.2016 №1670-VIII  (реєстр.№4630).

Законом закріплено повноваження з управління державними підприємствами, що виготовляють бланки цінних паперів, документи та бланки, які потребують використання спеціальних елементів захисту, за Кабінетом Міністрів України через підпорядкований йому центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації та контролю за виготовленням бланків цінних паперів, документів суворої звітності. Також внесено зміни до Закону України «Про Національний банк України», де передбачаються правові підстави для уникнення покладення на Національний банк України невластивих йому функцій з контролю за виготовленням зазначених документів та, частково, обігом документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус тощо. Перехідними положеннями  передбачено право використання бланків, придбаних до набрання чинності цим Законом, без обмеження терміну.

Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності” від 06.10.2016 №1666-VIII  (реєстр. №5067).

Законом передбачено забезпечення захисту прав власності, економічних інтересів громадян та інвесторів, а також зменшення ризиків незаконного заволодіння майном.

З цією метою передбачено, що при зміні будь-яких реєстраційних дій  невідкладно державним реєстратором повідомляється власник об’єкта нерухомого майна  щодо якого подано заяву про проведення відповідних реєстраційних дій. Заява власника об’єкта нерухомого майна про заборону вчинення реєстраційних дій реєструється у Державному реєстрі прав. Відновлення реєстраційних дій можливе лише за рішенням суду, що набрало законної сили або заяви власника.

Крім цього, передбачено посилено кримінальну відповідальність за підроблення документів, що подаються для проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, за незаконне захоплення будівель та споруд, а також вдосконалити норми щодо виходу із керівного складу членів творчих спілок, політичних партій, громадських об’єднань,  організацій роботодавців, їх об’єднань.

Законом передбачено також:

нотаріальне посвідчення справжності підписів засновника (учасника), уповноваженої ними особи, на установчому документі, на передавальному акті та на розподільчому балансі юридичної особи, на заяві про вихід з товариства, що подаються для державної реєстрації змін про юридичну особу;

 здійснення Міністерством юстиції України моніторингу реєстраційних дій в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;

 подання міністерством до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Міністерстві юстиції України про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю;

Постанову Верховної Ради України “Про Програму діяльності Кабінету Міністрів України” від 14.04.2016 № 1099-VIII (реєстр.№4426 від 14.04.2016, КМУ)

 Програмою визначено основні напрями діяльності Уряду, зокрема у системі національної безпеки та оборони; проведенні конституційної реформи, оновленні влади та антикорупційна реформа,  судова реформа, реформа системи органів правопорядку, децентралізації та реформа публічної адміністрації,  забезпечення прискореного економічного розвитку, реформа фінансового сектору, регуляторна політика, розвиток підприємництва та забезпечення умов конкуренції,   реформа сільського господарства, енергетики та енергонезалежності,  забезпечення громадян комунальними послугами та реформування житлової політики та інші напрями. 

 

  Законопроекти, що опрацьовані в Комітеті за період 4 і 5 сесій:

 

- стосовно ефективних механізмів щодо розвитку економіки України

 

Звіт Кабінету Міністрів України про хід і результати виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України у 2015 році. 

Заслухано всіх членів Кабінету Міністрів України. 

Народні депутати України - члени Комітету на засіданні зазначили, що   звіт подано  своєчасно  відповідно до статті 228 Регламенту Верховної Ради України. Звіт відповідає Програмі діяльності Кабінету Міністрів України, схваленій Верховною Радою України 11 грудня 2014 року. 

Урядом започатковано проведення нових реформ в усіх сферах, а саме, в сфері національної безпеки і обороноздатності України, у правоохоронній енергетичній, економічній, соціальній, продовольчій, антикорупційній, державного управління, міжнародної допомоги, культурній та молодіжній сферах.

До головних здобутків Уряду можна віднести впровадження реформ у сфері національної безпеки і обороноздатності України та правоохоронній сфері, частково в енергетичній, економічній, і продовольчій сферах. Мають місце позитивні зрушення в сфері державного управління, на новий рівень піднялася зовнішньоекономічна діяльність.

Одним із найважливіших здобутків Уряду є уникнення дефолту України, своєчасна виплата пенсій і заробітних плат в умовах постійного відволікання ресурсів на оборону країни, проведення реструктуризації боргових зобов’язань держави перед зовнішніми кредиторами, забезпечення деяких реформ у податковій сфері.

 Комітет зосередив увагу на неприпустимості зупинення розпочатих Урядом реформ та необхідності повного їх впровадження нинішнім складом Уряду, оскільки будь-які непрогнозовані та непродумані кроки щодо блокування роботи Кабінету Міністрів України можуть викликати катастрофічні наслідки в економічній, оборонній і, насамперед, у фінансовій сферах.

Народні депутати України та міністри підкреслили, що необхідно якнайшвидше прийняти проекти законів, поданих до Верховної Ради України Кабінетом Міністрів України, що спрямовані на проведення реформ, а саме, пов’язаних з проведенням децентралізації, розвитком інфраструктури, ефективним управлінням державної власності та приватизації, реформуванням охорони здоров’я, а також пов’язаних з реформуванням  інших сфер.

Крім того було наголошено, що з метою пришвидшення розпочатих реформ та досягнення успішних результатів, що стали би відчутними для громадян України необхідно:

 об’єднати зусилля усіх гілок влади - Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, міністрів, органів місцевого самоврядування навколо визначених спільних завдань, чіткого розподілу обов’язків по їх виконанню та встановлення відповідальності за результати;

покращити взаємодію між Урядом і Національним банком України щодо захисту національної валюти;

продовжити політику заохочення інновацій в енергетичній сфері шляхом прискорення впровадження енергоефективних та енергоощадливих інноваційних технологій, а також провести роз’яснювальну роботу серед населення щодо ощадливого використання природного газу;

прискорити реформування правоохоронних та податкових органів з метою усунення дублювання функцій щодо виявлення економічних злочинів, а також спрямувати зусилля на пожвавлення інвестиційного клімату.

 10.02.2016  Комітет запропонував Верховній Раді України взяти до відома звіт Кабінету Міністрів України про хід і результати виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України у 2015 році.

 

- стосовно напрацювання ефективних механізмів на період проведення АТО

 

 проект Закону України про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони”   (реєстр.№4288, поданий народним депутатом України А.Іванчуком)

Законопроект розроблено у Комітеті у зв’язку із звернення Міністра оборони України. 

У законопроекті пропонується, що окремі центральні органи виконавчої влади, інші центральні органи та їх структурні підрозділи (Міністерство оборони України та його розвідувальних органів, Міністерство внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Національна гвардія України, Національна поліція України, Державна прикордонна служба України, Служба зовнішньої розвідки України, Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України, Державна спеціальна служба транспорту, Державна служба України з надзвичайних ситуацій, Управління державної  охорони України та інші військові формування та/або частини) в особливий період, в період проведення антитерористичної операції та в період запровадження надзвичайного стану будуть здійснювати закупівлі товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони за переговорною процедурою відмінною від такої процедури, встановленої Законом України “Про публічні закупівлі”.

Особливість переговорної процедури полягає у проведенні відбору учасників закупівель через електронний аукціон на конкурсних засадах.

З цією метою учасники подають визначений перелік документів та цінову пропозицію і електронна система автоматично визначатиме переможця конкурсу, а не сам замовник. Після цього укладається договір з переможцем на поставку товарів,  робіт, послуг і подальша поставка товарів буде здійснюватися без проведення процедур закупівель.

30.03.2016 Комітет на засіданні рекомендував ВРУ прийняти за основу і в цілому як Закон з урахуванням пропозиції  Комітету.

 

- стосовно адаптації державних закупівель до міжнародних стандартів та вжиття заходів з подолання корупції

 

проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо вирішення проблемних питань з постачання природного газу (реєстр.№4034 від 16.03.2016 доопрацьований, поданий народними депутатами України Бєльковою О.В., Чижмарем Ю.В.)

У проекті пропонується внести ряд змін до законів України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та «Про здійснення державних закупівель», які мають забезпечити приведення їх у відповідність до положень Закону України «Про ринок природного газу», якими передбачається на період до 1 червня 2016 року здійснювати замовниками (бюджетними організаціями) закупівлю природного газу за переговорною процедурою, а також пропонується встановити ліцензування діяльності з постачання природного газу без розподілення на постачання за регульованим та нерегульованим тарифом, що узгоджуватиметься із Законом України “Про ринок природного газу”.

Авторами зазначається, що зміни мають на меті усунути законодавчі колізії щодо великої кількості ліцензіатів, які здійснюють постачання природного газу за нерегульованим тарифом, а також здійснити замовниками закупівлю природного газу за переговорною процедурою у зв’язку з неможливістю проведення закупівель на конкурентних засадах.

16.03.2016 Комітет на засіданні рекомендував ВРУ прийняти законопроект за основу і в цілому як Закон;

 

проект Закону про внесення змін до статті 39 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо удосконалення системи взаємовідносин між споживачами-бюджетними установами та постачальниками природного газу) (реєстр.№4175 від 02.03.2016, поданий народними депутатами України Ревегою О.В., Балицьким Є.В.)

Як зазначено у пояснювальній записці, метою даного законопроекту є удосконалення системи взаємовідносин між споживачами-бюджетними установами та постачальниками природного газу.

По суті є альтернативним законопроекту (реєстр. №4034). Законопроектом пропонується внести зміни до частини другої статті 39 Закону України «Про здійснення державних закупівель», якими передбачається на постійній основі здійснювати замовниками (бюджетними організаціями) закупівлю природного газу за переговорною процедурою. Авторами зазначається, що зміни удосконалять систему взаємовідносин між споживачами-бюджетними установами та постачальниками природного газу, сприятиме надійному і безпечному постачанню необхідних обсягів природного газу, який використовується для потреб теплозабезпечення бюджетних установ, у тому числі – освітніх, медичних закладів, соціально-важливих об’єктів.

 16.03.2016 Комітет на засіданні рекомендував ВРУ відхилити законопроект;

 

 проект Закону про внесення змін до статті 11 Закону України "Про публічні закупівлі" щодо обмежень входження до складу комітету з конкурсних торгів (реєстр.№4535 від 27.04.2016, поданий народним депутатом України Бубликом Ю.В.)

 У законопроекті шляхом внесення змін до ст.11 Закону України «Про публічні закупівлі» пропонується заборонити входити до складу тендерного комітету та/або визначатися уповноваженими особами  фізичним особам, «яких було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері державних закупівель корупційного правопорушення або засуджено за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку». При цьому перевірка таких осіб здійснюється у порядку, визначеному статтею 56 Закону України «Про запобігання корупції».

06.07.2016 Комітет на засіданні рекомендував ВРУ повернути законопроект на доопрацювання.

12.12.2016 автор подав доопрацьований законопроект, який планується розглянути в Комітету на період шостої сесії;

 

проект Закону про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" (щодо обмеження участі у закупівлях учасників з офшорним статусом) (реєстр.№4674 від 16.05.2016, поданий народними депутатами України Балогою В.І.)

 Як зазначено в пояснювальній записці, метою законопроекту є підвищення прозорості процесу публічних закупівель та ефективності використання бюджетних коштів, ліквідація можливостей ухилення від сплати податків українських резидентів, компанії яких зареєстровані в юрисдикціях з пільговим режимом оподаткування.

Крім того, проект Закону сприятиме підвищенню конкурентоспроможності національних виробників за рахунок витіснення офшорних компаній з системи публічних закупівель, а також зменшенню корупційних ризиків.

06.07.2016 Комітет на засіданні рекомендував ВРУ прийняти законопроект за основу;

 

проект Закону про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" щодо закупівлі товарів, робіт і послуг, необхідних для забезпечення підготовки і проведення в Україні у 2017 році пісенного конкурсу "Євробачення" (реєстр.№5319 від 31.10.2016), внесений народним депутатом України Шверком Г.А.

Як зазначено в пояснювальній записці, метою законопроекту є доповнення переліку підстав застосування переговорної процедури закупівлі закупівлями товарів, робіт і послуг, необхідних для забезпечення підготовки та проведення в Україні у 2017 році пісенного конкурсу “Євробачення”, перелік яких встановлюється на підставі рішення Кабінету Міністрів України, а також надання замовнику права укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі та на підставі зазначеного рішення Кабінету Міністрів України у строк не раніше ніж п’ять днів за скороченою процедурою закупівлі.

16.11.2016. Комітет на засіданні прийняв рішення терміново доопрацювати у секретаріаті законопроект і внести його на розгляд Верховної Ради України.

17.11.2016. Комітет повторно розглянув доопрацьований законопроект і рекомендував Верховній Раді України прийняти законопроект за основу і в цілому як Закон.

Крім того, було висловлено застереження щодо необхідності посиленого контролю за використанням бюджетних коштів, що будуть спрямовані на закупівлю товарів, робіт і послуг, необхідних для забезпечення підготовки і проведення в Україні у 2017 році пісенного конкурсу “Євробачення”, в рамках переговорної процедури відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”.

У зв’язку з цим, народні депутати України – члени Комітету прийняли  рішення звернутися до Кабінету Міністрів України надати Комітету для попереднього узгодження проект постанови про перелік товарів, робіт і послуг, необхідних для забезпечення підготовки і проведення в Україні пісенного конкурсу “Євробачення”, яку відповідно до зазначеного законопроекту має затвердити Кабінет Міністрів України, а також включити до Наглядової Ради з підготовки і проведення пісенного конкурсу “Євробачення” народних депутатів України – членів Комітету.  

Питання розглянуто на засіданні Комітету 21.12.2016.  

 

- стосовно забезпечення публічності та прозорості діяльності Антимонопольного комітету України та сприяння запровадженню механізмів розвитку економічної конкуренції

 

проект Закону про внесення змін до Закону України "Про захист економічної конкуренції" (щодо вдосконалення регулювання в галузі економічних концентрацій та розміру штрафів за порушення законодавства) (реєстр.№3336 від 16.10.2015, поданий народними депутатами України Мартиняком С.В. та іншими).

  Законопроект спрямований на покращення інвестиційної привабливості України шляхом зменшення адміністративних бар’єрів через удосконалення законодавства про захист економічної конкуренції у галузі державного регулювання економічних концентрацій та  перегляду розміру штрафів за порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

03.02.2016 Комітет рекомендував Верховній Раді України направити законопроект на доопрацюваня автору;

 

проект Закону про внесення зміни до статті 12 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" щодо утворення міжрегіональних територіальних відділень Антимонопольного комітету України (реєстр.№4161 від 26.02.2016, поданий Кабінетом Міністрів України).

У проекті пропонується у статті 12 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» слово «міжобласні» замінити на слово «міжрегіональні». Як зазначається у Пояснювальній записці до проекту, його прийняття «забезпечить можливість скорочення витрат на утримання 27 територіальних відділень Антимонопольного комітету України, шляхом оптимізації їх кількості».

16.03.2016 Рекомендувати Верховній Раді України прийняти за основу та в цілому;

 

проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Антимонопольний комітет України" (щодо діяльності адміністративної колегії) (реєстр.№4603 від 06.05.2016, поданий Кабінетом Міністрів України).

У проекті пропонується доповнити статтю 121 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» новою частиною, згідно з якою  постійно діючу адміністративну колегію Антимонопольного комітету України (у подальшому – АМК України) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель повинен очолювати державний уповноважений АМК України з  вищою юридичною освітою. У Пояснювальній записці до проекту необхідність цього пояснюється тим, що частиною 3 статті 8 Закону України «Про здійснення державних закупівель» вже передбачена відповідна вимога до голови вказаної комісії.

Крім цього, стаття 22 названого Закону доповнюється положенням, яке має забезпечити уникнення дублювання запитуваної органами АМК України інформації у суб’єктів господарювання, об’єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, їх посадових осіб і працівників, інших фізичних та юридичних осіб, яка вже ними надавалася протягом дванадцяти місяців, що передують дню отримання такої вимоги, до будь-якого органу АМК України і не зазнала змін. У цьому випадку особі, від якої вимагається така інформація, надається право не надавати її повторно, обмежившись повідомленням відповідному органу  про реквізити листа, яким була надіслана запитувана інформація.

18.05.2016 Рекомендувати Верховній Раді України прийняти за основу та в цілому;

 

проект Закону про внесення змін до Закону України "Про захист економічної конкуренції" щодо удосконалення процедур контролю за концентрацією суб'єктів господарювання (реєстр.№4287 від 22.03.2016, поданий народним депутатом України Іванчуком А.В.)

Як зазначено в пояснювальній записці, законопроект спрямований на створення правових механізмів недопущення легітимації придбань та злиттів суб’єктів господарювання за участю осіб, до яких застосовуються санкції, під час здійснення контролю за концентраціями суб’єктів господарювання.

30.03.2016 Рекомендувати Верховній Раді України прийняти за основу та в цілому;

21.09.2016 У зв’язку із не внесенням законопроекту до порядку денного 4 сесії Комітет повторно розглянув законопроект і  рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу та в цілому;

 

проект Закону про ліквідацію приватних монополій (реєстр.№1109 28.11.2014, поданий народними депутатами України Іллєнко А.Ю. та інш.)

 У проекті визначаються правові, економічні організаційні засади ліквідації приватних монополій та врегульовуються відносини, пов‘язані з її проведенням. Необхідність його прийняття обґрунтовуються у Пояснювальній записці до проекту тим, що «за відсутності конкуренції приватні монополії збільшують ціни на роботи, товари та послуги, не підвищуючи заробітну платню робітникам, мінімізують сплату податків тощо. Така ситуація призводить до втрати державою свого економічного суверенітету; єдиним виходом з неї є ліквідація приватних монополій».

20.04.2016 Рекомендувати Верховній Раді України законопроект відхилити.

 

проект Закону про внесення змін до законодавства про захист економічної конкуренції щодо визначення органами Антимонопольного комітету України розміру штрафів за порушення законодавства про захист економічної конкуренції (повторне ІІ читання) (реєстр.№2431 від 19.03.2015, поданий народними депутатами Пташник В.Ю., Бєльковою О.В. та іншими).

12.11.2015 прийнято Верховною Радою України у першому читанні за основу.

01.06.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти в другому читанні  та в цілому;

 

проект Закону про внесення змін до статті 9 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" (реєстр.№4965 від 12.07.2016), поданий народними депутатами України Пинзеником П.В., Іщенком В.О.

Законопроектом пропонується внести зміни до частин першої та четвертої статі 9 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" щодо порядку призначення і звільнення Голови Антимонопольного комітету України, відповідно пункту 12 частини першої статті 85 Конституції України.

З урахуванням того, що норми Конституції України є нормами прямої дії, частину першу статі 9 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" пропонується виключити.

В свою чергу запропоновані зміни до частини четвертої статі 9 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" носять похідний характер та є способом уніфікації до конституційної концепції звільнення Голови Антимонопольного комітету України.

21.09.2016.  Комітет прийняв рішення доопрацювати у Комітеті законопроект.

19.10.2016 Комітет розглянув доопрацьований законопроект (реєстр.№5299 від 20.10.2016)

02.11.2016 Рекомендувати Верховній Раді України прийняти за основу та в цілому доопрацьований законопроект (реєстр.№5299);

 

   - стосовно створення умов для зменшення невиправданого адміністративного тиску на суб’єктів господарювання, а також вдосконалення питань щодо господарської діяльності в частині правового регулювання діяльності акціонерних товариств.

 

 проект Закону про внесення змін до Господарського кодексу України щодо унормування ведення господарської діяльності (реєстр.№3193 від 29.09.2015, поданий народним депутатом України Дідичем В.В.)

Пропонується узгодити положення про оренду, які містяться у статті 284 ГК України, з відповідними положеннями Цивільного та Податкового кодексів України, а також приведення  норм статей 284 ГК України до стану, що не перешкоджає нормальному веденню господарської діяльності, та у відповідність до положень статті 179 ГК України у частині вільного волевиявлення сторін договору, пропонується вилучити згадану статтю із ГК України. На думку суб‘єкта права законодавчої ініціативи, прийняття проекту сприятиме веденню господарської діяльності в Україні.

03.02.2016 Комітет рекомендував Верховній Раді України законопроект відхилити;

 

 проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо корпоративних договорів (реєстр.№4160 від 26.02.2016, поданий Кабінетом Міністрів України).

У законопроекті пропонується внести зміни до Цивільного кодексу України та законів України «Про акціонерні товариства» та «Про господарські товариства» з метою «підвищення рівня корпоративного управління в акціонерних товариствах та товариствах з обмеженою відповідальністю» шляхом укладення корпоративних договорів.

30.03.2016  Рекомендувати Верховній Раді України прийняти в першому читанні за основу;

 

проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення рівня корпоративного управління в акціонерних товариствах (реэстр.№2302а-д від 06.07.2016, поданий народними депутатами України Пташник В.Ю. та інш.)

Проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення рівня корпоративного управління в акціонерних товариствах спрямовано на:

- удосконалення механізму придбання акцій приватного акціонерного товариства за наслідком придбаного контрольного пакету акцій;

- запровадження механізму придбання акцій публічного акціонерного товариства за наслідком придбаного контрольного та значного контрольного пакету акцій;

- запровадження механізму обов’язкового продажу акцій акціонерами на вимогу акціонера – власника 95 відсотків акцій товариства;

- запровадження механізму обов'язкового придбання власником, який володіє пакетом у розмірі більше ніж 95 відсотків простих акцій товариства, на вимогу акціонерів товариства належних їм акцій.

Комітет просить зареєструвати проект Закону України як доопрацьований (реєстр. № 2302а-Д) (матеріали додаються) та пропонує прийняти його в першому читанні за основу.

20.04.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти в першому читанні  за основу.

17.01.2017. Законопроект прийнято Верховною Радою за основу.

 

 проект Закону про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю (реєстр.№4666 від 13.05.2016, поданий народними депутатами України Іванчуком А.В., Матківським Б.М. та іншими).

У проекті пропонується визначити порядок створення, діяльності, припинення товариств з обмеженою відповідальністю та товариств з додатковою відповідальністю. Необхідність його прийняття пов‘язана з тим, що ТОВ є однією з поширеніших форм ведення бізнесу серед інших організаційно-правових форм юридичних осіб. Разом з тим, на сьогодні  зазначені питання регулюються на підставі застарілих положень Закону України «Про господарські товариства», який був прийнятий ще у 1991 році, та окремих норм Цивільного та Господарського кодексів України, які до того ж здебільшого суперечать одна одній, що не забезпечує належного рівня правового регулювання відповідних суспільних відносин. Прийняття законопроекту, на думку суб‘єктів права законодавчої ініціативи, «забезпечить вдосконалення законодавства України у частині забезпечення захисту прав засновників та учасників  товариств з обмеженою відповідальністю та товариств з додатковою відповідальністю, покращить умови ведення господарської  діяльності та сприятиме притоку інвестицій в Україну».

01.06.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти в першому читанні  за основу.

20.12.2016. Законопроект прийнято Верховною Радою за основу.

 

проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо корпоративних договорів (реєстр.№4470 від 19.04.2016), поданий народними депутатами України Пташник В.Ю., Кривенком В.В.,  Солов’єм Ю.І. та інш.

Законопроект підготовлено з метою впровадження світового досвіду щодо удосконалення механізмів корпоративного управління в акціонерних товариствах та товариствах з обмеженою відповідальністю законопроектом пропонується ввести до законодавства України норми щодо укладення корпоративних договорів – договорів про реалізацію прав учасників (засновників) товариства з обмеженою відповідальністю та договорів між акціонерами, а також внести до Цивільного Кодексу України необхідні зміни, які нададуть можливість  ефективно задіяти механізм управління та прийняття внутрішніх рішень, шляхом укладення акціонерами (учасниками) корпоративних угод.

21.09.2016 У зв’язку із не внесенням законопроекту до порядку денного 4 сесії Комітет повторно розглянув законопроект і  рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу;

17.01.2017. Законопроект прийнято Верховною Радою України за основу.

 

  - стосовно покращання інвестиційного клімату засобами удосконалення питань оренди державного та комунального майна, оцінки та оціночної діяльності, банкрутства

проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов'язковості проведення оцінки об'єкта оренди державної та комунальної власності для продовження (поновлення) договору оренди (реєстр.№3702 від 22.12.2015, поданий народним депутатом України Парасюком В.З.).

Як зазначено у Пояснювальній записці метою законопроекту є «недопущення користування об’єктом оренди державного чи комунального майна без переоцінки понад трирічний термін». У зв’язку з цим пропонується внести відповідні зміни до Цивільного та Господарського кодексів України щодо скасування у випадках, встановлених законом, автоматичного продовження договору оренди після закінчення строку його дії. Крім цього,  стаття 11 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» доповнюється новою частиною, згідно з якою замовником оцінки об’єкта оренди для продовження (поновлення) договору оренди виступає орендодавець, якщо інше не встановлено домовленістю між ним та орендарем, а частина 2 статт1 17 вказаного Закону - положенням, згідно з  яким у випадку непроведення оцінки об’єкта оренди такий договір не може вважатися продовженим на той самий термін і на тих самих умовах, які були передбачені договором, дія якого закінчилась. Прийняття проекту, на думку суб’єкта законодавчої ініціативи, «сприятиме ефективному використанню об’єктів оренди державної та комунальної власності».

01.06.2016. Рекомендувати Верховній Раді України направити законопроект на доопрацювання автору.

 

проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про оренду державного та комунального майна», внесений народними депутатами України Крульком І.І. та іншими (реєстр. №3706 від 23.12.2015).

Метою проекту є ефективне використання державного та комунального майна, що орендується та підлягає передачі в оренду, збереження сталих орендних відносин та забезпечення надходжень до бюджетів різних рівнів.

Законопроектом пропонується виключити із статті 10 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» положення про індексацію орендної плати при оренді зазначеного майна.

 07.09.2016. Рекомендувати Верховній Раді України законопроект відхилити;

 

проект Закону про внесення змін до деяких Законів України (щодо підвищення ефективності процедур банкрутства) (реєстр.№3132 від 17.09.2015), внесений народними депутатами України Іванчуком А.В., Денисенком А.П., Фаєрмарком С.О., Кошелєвою А.В., Матківським Б.М., Солов’єм Ю.І., Пташник В.Ю.

У проекті пропонується забезпечити підвищення ефективності процедур банкрутства, а саме: зменшення тривалості процедур; скасування зайвих перепон для порушення справи про банкрутство; забезпечення прав конкурсних кредиторів, які пропустили встановлений для звернення з вимогами строк; забезпечення реалізації усього майна боржника виключно на аукціоні за найвищою ціною; забезпечення належного функціонування механізму продажу працюючого бізнесу в процедурах банкрутства та пріоритету продажу працюючого бізнесу над продажем розпорошених активів; скасування можливості передавати майно боржника після закінчення строку процедури ліквідації в управління іншим юридичним особам для реалізації поза межами судової процедури банкрутства.

Також законопроект дозволить покращити бізнес-клімат, сприятиме зменшенню корупції, а також залученню вітчизняних та іноземних інвестицій в економіку України.

05.10.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроект за основу доопрацьований у Комітеті;

 

проект Закону України про внесення змін до статті 7 Закону України «Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності» щодо передачі майнових комплексів державних пожежно-рятувальних підрозділів (частин) та іншого майна Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту (реєстр.№4943), поданий народними депутатами України Бурбаком М.Ю., Корчиком В.А., Єдаковим Я.Ю., Кривенком В.В., Дроздиком О.В., Тимошенком Ю.В.

Законопроект розроблено з метою забезпечення в умовах обмеженості видатків місцевих бюджетів пожежно-рятувальних підрозділів місцевої та добровільної пожежної охорони нерухомим та іншим індивідуально визначеним майном, яке не використовується і не планується до використання в органах і підрозділах Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту за призначенням, для їх повноцінної діяльності за призначенням.

21.09.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроект за основу;

 

проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення правового регулювання оренди державного майна, внесений народним депутатом України Бубликом Ю.В. (реєстр.№ 4899 від 06.07.2016)

Метою проекту є вдосконалення правового регулювання суспільних відносин, що складаються у процесі виникнення, виконання, зміни та припинення орендних правовідносин у сфері господарювання.

Пропонується внести зміни до Господарського  кодексу України, а також до законів України «Про оренду державного майна» та «Про особливості оренди чи концесії об’єктів паливно-енергетичного комплексу, що перебувають у державній власності».

  16.11.2016. Рекомендувати Верховній Раді України повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

 

- стосовно вдосконалення  приватизації державного майна;

  

проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо мораторію на приватизацію культових будівель та майна) (реєстр.№1012 від 27.11.2014, поданий народним депутатом України Сюмар В.П.)

Пропонується внести зміни до законів України «Про свободу совісті та релігійні організації», «Про приватизацію державного майна», «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», у яких встановлюється, що культові будівлі і майно (споруди, приміщення) та їх окремі частини, що були у використанні релігійних організацій та перебувають у державній чи комунальній власності, які використовуються не за призначенням, не підлягають приватизації та повертаються релігійним організаціям у порядку, встановленому законом.

03.02.2016 Комітет рекомендував Верховній Раді України прийняти в першому читанні  за основу;

 

проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо участі іноземних осіб в суб'єктах природних монополій (реєстр.№2509 від 01.04.2015, поданий народними депутатами України Левусом А.М. та іншими).

Пропонується шляхом внесення змін до законів України «Про приватизацію державного майна» та «Про природні монополії» заборонити іноземним фізичним та/чи юридичним особам, які є резидентами держави, визнаної державою-окупантом згідно із законодавством України, або державою-агресором згідно з нормами міжнародного права, брати участь у статутному капіталі суб‘єктів природних монополій, в тому числі шляхом придання долі (частки) у такому капіталі при приватизації. Відповідна заборона поширюватиметься також на юридичних осіб України, засновниками (учасниками) або власниками істотної участі яких є іноземні юридичні та/чи фізичної особи, якщо такі особи є резидентами названих держав, а також на осіб, кінцевими бенефіціарними власниками (контролерами) яких є особи, що визначені вище.

03.02.2016 Комітет рекомендував Верховній Раді України прийняти в першому читанні  за основу;

 

проект Закону про внесення змін до Закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" (щодо вилучення об'єктів) (реєстр.№2485а від 07.08.2015, поданий народними депутатами України Горватом Р.І., Пацканом В.В., Лунченком В.В.).

 Як зазначено у пояснювальній записці, метою прийняття проекту Закону України є створення умов для залучення приватних інвестицій у підприємства, подальше збереження яких у державній власності є економічно недоцільним, що дасть змогу оптимізувати структуру державного сектору економіки, модернізувати застарілі виробництва, впровадити новітні ресурсозберігаючі технології, підвищити конкурентоздатність вітчизняної продукції.

16.03.2016 Рекомендувати Верховній Раді України прийняти за основу та в цілому;

 

проект Закону про внесення зміни до Закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" (щодо виключення Державного племзаводу "Плосківський" з переліку об'єктів, що не підлягають приватизації) (реєстр.№1227 від 03.12.2014, поданий народним депутатом України Різаненком П.О.).

 У проекті пропонується виключити з переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації (Додаток №1 до Закону України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації»), Державний племзавод «Плосківський» (Броварський р-н., с. Плоске), оскільки зазначене підприємство, як вказано у Пояснювальній записці до проекту, фактично припинило свою діяльність і щодо нього порушено провадження про банкрутство.

30.03.2016 Рекомендувати Верховній Раді України прийняти за основу та в цілому;

 

проект Закону про внесення змін до Закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" щодо деяких об'єктів сільськогосподарської та транспортної галузей (реєстр.№4536 від 27.04.2016, поданий Кабінетом Міністрів України).

У проекті пропонується виключити із переліку об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації (Додаток № 1 до Закону України «Про перелік об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації») 391 об’єкт права державної власності у сільськогосподарській та транспортній галузях народного господарства, які не відповідають критеріям, визначеним у статті 5 Закону України «Про приватизацію державного майна», або були ліквідовані чи реорганізовані. Крім того, пропонується запровадити мораторій на порушення провадження у справах про банкрутство цих підприємств протягом трьох років.

11.05.2016 Рекомендувати Верховній Раді України прийняти в першому читанні  за основу;

21.09.2016 У зв’язку із не внесенням законопроекту до порядку денного 4 сесії Комітет повторно розглянув законопроект і  рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу;

 

проект Закону про внесення змін до Закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" щодо виключення підприємств паливно-енергетичного комплексу з переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, але можуть бути корпоратизовані (реєстр.№4525 від 25.04.2016, поданий Кабінетом Міністрів України).

У проекті пропонується виключити державне підприємство «Дніпровибухпром» (м. Вишгород), філію державного підприємства «Науково-дослідного інституту енергетики», інститут «Укрдіпрогазоочистка» (м. Запоріжжя) та державне підприємство з впровадження та налагодження електронних вимірювань «Укренергоналадкавимірювання» (м. Київ) з переліку об’єктів права  державної власності, що не підлягають приватизації, але можуть бути корпоратизовані (Додаток № 2 до Закону України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації»), для їх подальшої ліквідації у порядку, встановленому чинним законодавством.

11.05.2016 Рекомендувати Верховній Раді України прийняти в першому читанні  за основу;

 

проект Закону про внесення змін до Закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" щодо виключення підприємств паливно-енергетичного комплексу з переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, але можуть бути корпоратизовані (реєстр.№4799 від 13.06.2016), внесений Кабінетом Міністрів України;

У проекті пропонується виключити з переліку об’єктів права  державної власності, що не підлягають приватизації, але можуть бути корпоратизовані (додаток №2 до Закону України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації») філію державного підприємства «Науково-дослідного інституту енергетики», інститут «Укрдіпрогазоочистка» (м.Запоріжжя), державне підприємство «Дніпровибухпром» (м.Вишгород)  та державне підприємство з впровадження та налагодження електронних вимірювань «Укренергоналадкавимірювання» (м.Київ), для їх подальшої ліквідації у порядку, встановленому чинним законодавством, оскільки зазначені суб’єкти господарювання, як вказано у Пояснювальній записці до проекту, мають стійкі ознаки неплатоспроможності.

07.09.2016 Рекомендувати Верховній Раді України прийняти в першому читанні  за основу;

21.09.2016 У зв’язку із не внесенням законопроекту до порядку денного 4 сесії Комітет повторно розглянув законопроект і  рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу та в цілому;

 

проект Закону України про внесення зміни до Закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" (щодо внесення Публічного акціонерного товариства "Укргазвидобування" до переліку об'єктів, що не підлягають приватизації) (реєстр. № 4664 від 13.05.2016), поданий народними депутатами України Поляковим М.А. та іншими.

Законопроектом пропонується включити ПАТ «Укргазвидобування» до Переліку об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації (Додаток № 1 до Закону України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації»), оскільки  розширення Переліку об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації є недоцільним.

19.10.2016 Рекомендувати Верховній Раді України прийняти рішення   відхилити зазначений законопроект;

 

проект Закону України про особливості приватизації підприємств спиртової та лікеро-горілчаної промисловості (реєстр. №4861 від 23.06.2016), поданий народним депутатом України Лапіним І.О.

Законопроектом пропонується визначити особливості правового, економічного та організаційного регулювання приватизації державного майна підприємств спиртової та лікеро-горілчаної промисловості, особливості їх діяльності у післяприватизаційний період та виключити 130 підприємств зазначеної галузі із Переліку об'єктів права державної  власності, що не підлягають приватизації, затвердженого Законом України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації».

05.10.2016 Рекомендувати Верховній Раді України прийняти зазначений законопроект за основу.

 

проект Закону України про демонополізацію та впровадження ринкових засад функціонування спиртової галузі (реєстр.№ 5445 поданий Кабінетом Міністрів України)

У проекті пропонується визначити особливості правового регулювання приватизації підприємств спиртової та лікеро-горілчаної промисловості (виробників спирту етилового) та особливості діяльності таких підприємств після приватизації. З цією метою із Переліку об’єктів права державної власності, які не підлягають приватизації, пропонується вилучити спиртові, лікеро-горілчані та деякі інші відповідні підприємства, а також вносяться інші відповідні зміни до законів України «Про приватизацію державного майна», «Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі», «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».

07.12.2016 Рекомендувати Верховній Раді України прийняти зазначений законопроект за основу.

 

- стосовно вдосконалення управління державної власності;

 

проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення управління та розпорядження об'єктами державної власності (реєстр.№3828 від 27.01.2016, поданий Кабінетом Міністрів України).

У проекті, метою якого, згідно з Пояснювальною запискою до нього, є «забезпечення виконання судових рішень у справах про повернення майна та земельних ділянок у власність держави в особі Кабінету Міністрів України» пропонуються внести зміни до  Земельного кодексу України, якими Уряду надаються повноваження щодо розпорядження зазначеними земельними ділянками. Крім цього, у Законі України «Про управління об’єктами державної власності» пропонується визначити майно, право власності на яке визнано за державою  за рішенням суду, окремим об’єктом управління державної власності та надати Кабінету Міністрів України повноваження визначати орган виконавчої влади та державні колегіальні органи, які здійснюють функції з управління таким майном.

16.03.2016 Рекомендувати Верховній Раді України прийняти в першому читанні  за основу;

 

проект Закону про забезпечення ефективного управління діяльністю державних підприємств, установ, організацій та господарських структур (реєстр.№4105 від 18.02.2016, поданий Кабінетом Міністрів України).

 Як зазначено у пояснювальній записці, метою законопроекту є оперативне оновлення кадрового складу керівників державних підприємств, установ, організацій та господарських структур.

Законопроектом пропонується надати органу управління за погодженням з Кабінетом Міністрів України право в односторонньому порядку тимчасово, строком до шести місяців приймати рішення щодо звільнення вказаних категорій керівників шляхом прийняття відповідного Закону, та шляхом  внесення змін до Кодексу законів про працю України  та Закону України «Про управління об'єктами державної власності».

16.03.2016 Рекомендувати Верховній Раді України відхилити законопроект;

 

проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення управління та розпорядження об'єктами державної власності (реєстр.№4590 від 04.05.2016, поданий Кабінетом Міністрів України).

  У проекті, метою якого, згідно з Пояснювальною запискою до нього, є «забезпечення виконання судових рішень у справах про повернення майна та земельних ділянок у власність держави в особі Кабінету Міністрів України» пропонуються внести зміни до  Земельного кодексу України, якими Уряду надаються повноваження щодо розпорядження зазначеними земельними ділянками. Крім цього, у Законі України «Про управління об’єктами державної власності» пропонується визначити майно, право власності на яке визнано за державою  за рішенням суду, окремим об’єктом управління державної власності та надати Кабінету Міністрів України повноваження визначати орган виконавчої влади та державні колегіальні органи, які здійснюють функції з управління таким майном.

18.05.2016 Рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроект у першому читанні за основу;

 

проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо управління державними підприємствами, що виготовляють бланки цінних паперів, документи та бланки, які потребують використання спеціальних елементів захисту (реєстр.№4630 від 10.05.2016, поданий Кабінетом Міністрів України).

 Як зазначено в пояснювальній записці, законопроект розроблено з метою закріплення повноважень з управління державними підприємствами, що виготовляють бланки цінних паперів, документи та бланки, які потребують використання спеціальних елементів захисту, за Кабінетом Міністрів України через підпорядкований йому центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації та контролю за виготовленням бланків цінних паперів, документів суворої звітності. Перехідними положеннями проекту Закону передбачено право використання бланків, придбаних до набрання чинності цим Законом, без обмеження терміну.

18.05.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти в першому читанні  за основу.

06.10.2016. Прийнято як Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо управління державними підприємствами, що виготовляють бланки цінних паперів, документи та бланки, які потребують використання спеціальних елементів захисту”;

 

проект Закону України “Про визнання таким, що втратив чинність, Декрету Кабінету Міністрів України “Про управління майном, що є у загальнодержавній власності, в будівництві та промисловості будівельних матеріалів” (реєстр. №5042 від 26.08.2016), внесений Кабінетом Міністрів України.

Проект Закону розроблено з метою удосконалення законодавства з питань управління об’єктами державної власності, оскільки питання щодо управління майном організацій та підприємств, які засновані на загальнодержавній власності наразі врегульовані частиною першою статті 4 Закону України «Про управління об’єктами державної власності», у зв’язку з чим виникла необхідність усунути застарілу норму з чинного законодавства шляхом прийняття Закону України «Про визнання таким, що втратив чинність, Декрету Кабінету Міністрів України «Про управління майном, що є у загальнодержавній власності, в будівництві та промисловості будівельних матеріалів».

 19.10.2016 Рекомендувати Верховній Раді України прийняти за основу та в цілому.

 

- стосовно вдосконалення законодавства з питань встановлення цін (тарифів)

 

   проект Закону про внесення змін до Закону України "Про ціни і ціноутворення" (щодо здійснення статистичних спостережень у сфері ціноутворення) (реєстр.№4038 від 08.02.2016, поданий Кабінетом Міністрів України).

 У законопроекті пропонується виключити із Закону України «Про ціни і ціноутворення» положення, якими регулюються питання державного спостереження у сфері ціноутворення, включаючи повноваження органів державного контролю (нагляду) у сфері ціноутворення щодо здійснення державного спостереження (моніторингу) цін, оскільки зазначені питання врегульовані у Законі України «Про державну статистику» та відповідних підзаконних нормативно-правових актах.

 16.03.2016 Рекомендувати Верховній Раді України прийняти в першому читанні  за основу.

 

 

проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про ціни і ціноутворення” (щодо здійснення статистичних спостережень у сфері ціноутворення) (реєстр. №4572 від 04.05.2016, поданий Кабінетом Міністрів України.)

Метою прийняття проекту Закону, як зазначається у пояснювальній записці до нього, є нормативно-правове врегулювання відносин, пов’язаних із здійсненням статистичних спостережень у сфері ціноутворення.

18.05.2016. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроект за основу.

 

- стосовно сприяння проведенню децентралізації шляхом лібералізації законодавства з питань реєстрації прав на нерухоме майно.

 

 проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (щодо державної реєстрації прав у результаті вчинення нотаріальної дії) (реєстр.№3765 від 13.01.2016, поданий народним депутатом України Сторожуком Д.А.)

У проекті метою якого, як зазначено у Пояснювальній записці, є «забезпечення обґрунтованого встановлення розміру адміністративного збору за державну реєстрацію прав у результаті вчинення нотаріальної дії» пропонується внести зміни до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», якими при державній реєстрації прав внаслідок вчинення нотаріальної дії дозволяється видавати заявнику документи у строки, менші ніж ті, з урахуванням яких ним сплачено адміністративний збір (зміни до частини 5 статті 19).  Крім цього, розмір адміністративного збору за державну реєстрацію прав у результаті здійснення нотаріальної дії встановлюється у розмірі мінімальної заробітної плати (зміни до частини 1 статті 34).

16.03.2016 Врахувати деякі положення законопроекту при доопрацюванні до ІІ читання законопроекту 3765-1;

 

 проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (щодо розміру адміністративного збору у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном) (реєстр.№3765-1 доопрацьований від 05.02.2016, поданий народним депутатом України Денисенком В.І.)

У законопроекті, метою якого, як зазначено у Пояснювальній записці до проекту, є «визначення єдиного підходу у застосуванні розміру адміністративного збору за проведення державної реєстрації прав у результаті вчинення нотаріальної дії нотаріусом з нерухомим майном», пропонується внести до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» зміни, якими скорочується строк реєстрації прав на таке майно нотаріусом та зменшується плата за її проведення. Прийняття проекту, на думку суб‘єкта права законодавчої ініціативи, «дозволить зменшити необґрунтоване грошове навантаження на населення під час державної реєстрації прав на нерухоме майно у результаті вчинення нотаріусом нотаріальної дії, в першу чергу при оформленні спадщини, договорів дарування, купівлі-продажу тощо».

16.03.2016 Комітет рекомендував Верховній Раді України   прийняти законопроект в першому читанні за основу;

 

  проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності  (реєстр. №5067 від 03.10.2016, доопрацьований), поданий народними депутатами України Продан О.П., та іншими народними депутатами України.

Метою законопроекту, як заначено у пояснювальній записці є   забезпечення захисту прав власності, економічних інтересів громадян та інвесторів, а також зменшення ризиків незаконного заволодіння майном.

21.09.2016 Комітет прийняв рішення терміново доопрацювати у Комітеті разом із авторами законопроект;

05.10.2016 Комітет рекомендував Верховній Раді України   прийняти законопроект  за основу та в цілому як закон.

05.10.2016 Прийнято як Закон України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності.


- стосовно вдосконалення законодавства щодо статистичної діяльності

проект Закону про внесення змін до деяких законів України, що регулюють державну статистичну діяльність (реєстр.№4584 від 04.05.2016, поданий Кабінетом Міністрів України).

Як зазначається у Пояснювальній записці, метою законопроекту є «подальша гармонізація державної статистики зі статистичною системою ЄС, створення умов для провадження діяльності органів національної системи державної статистики згідно із загальноприйнятими принципами світової та європейської статистичної практики, зокрема принципом професійної незалежності. У відповідності з цим принципом статистика має розроблятися та поширюватися національними статистичними органами незалежно від інших органів управління, особливо в частині визначення методології, методів і джерел отримання даних, термінів, змісту та форм поширення інформації тощо». Для досягнення цієї мети у законопроекті пропонується закріпити на законодавчому рівні спеціальний статус Державній службі статистики України, утворити Національну раду з питань статистики, визначити особливості призначення керівників та заступників керівників територіальних органів центрального органу виконавчої влади з питань статистики. Відповідні зміни пропонуються до законів України «Про державну статистику», «Про центральні органи виконавчої влади», «Про Всеукраїнський перепис населення», «Про сільськогосподарський перепис».

18.05.2016 Комітет рекомендував Верховній Раді України   прийняти законопроект в першому читанні за основу.

 

проект Закону України про внесення змін до  Закону України «Про Всеукраїнський перепис населення» (щодо визначення періодичності проведення перепису населення України) (реєстр.№ 4034а від 19.07.2016р.), поданий народним депутатом України Опанасенком О.В.

Метою законопроекту, як зазначається у пояснювальній записці до нього, є необхідність на законодавчому рівні чітко визначити періодичність проведення Всеукраїнського перепису населення для отримання чітких статистичних даних щодо соціально-демографічного становища на території України кожні десять років. Також пропонується покласти на Кабінет Міністрів України питання організації і проведення Перепису населення у 2017 році.

 05.10.2016 Комітет рекомендував Верховній Раді України за результатами розгляду в першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.