21 листопада 15:30
21 листопада 2018 року відбудеться засідання Комітету з питань економічної політики посилання...
08 листопада 11:40
У Комітеті з питань економічної політики продовжиться доопрацювання проекту Закону України «Про концесії» (реєстр. №8125) докладніше
01 листопада 12:03
Повторно повідомляємо, що Комітет на засіданні 07 листопада 2018 року планує розглянути підготовлений до другого читання проект Закону України «Про концесії» (реєстр. №8125 від 15.03.2018) докладніше
22 жовтня 10:00
Інфографіка та коментар щодо Кодексу України з процедур банкрутства докладніше
18 жовтня 11:00
Верховна Рада ухвалила проект Кодексу України з процедур банкрутства (реєстр. №8060) докладніше
17 жовтня 21:06
У Комітеті з питань економічної політики опрацьовано зауваження Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України до підготовленого до другого читання проекту Кодексу України з процедур банкрутства і підготовлені пропозиції до остаточної редакції посилання...
16 жовтня 12:15
Виступ Голови Комітету на Погоджувальній раді 16 жовтня 2018 докладніше
16 жовтня 12:00
Брифінг народних депутатів України на підтримку проекту Кодексу України з процедур банкрутства (реєстр. №8060 від 26.02.2018) докладніше
12 жовтня 15:16
Порівняльна таблиця 8060 до другого читання посилання...
22 жовтня 2018, 10:00

Інфографіка та коментар щодо Кодексу України з процедур банкрутства

Інфографіка

Півтора роки роботи над Кодексом з процедур банкрутства дали результат – 237 голосів "за" у сесійній залі парламенту 18 жовтня 2018 р.

Український бізнес отримав потужний стимул для розвитку і залучення інвестицій, причому зміни стосуються як великих компаній, так і фізичних осіб.

У цій колонці коротко поділюся тим, у чому його головні переваги і що саме він змінює.

По-перше, йдеться про вищий рівень захисту права кредиторів, в тому числі заставних. Активи боржників продаватимуться через онлайн-платформи, що забезпечить прозорість та максимально високу ціну відчуженого майна.

До того ж, підвищується рівень відповідальності менеджменту підприємства-боржника за невжиті заходи для попередження банкрутства.

Також Кодекс надає можливість визнати недійсними правочини майнового характеру  боржника з пов’язаними особами впродовж останніх трьох років, що передували відкриттю процедури банкрутства.

Крім того, кредитори зможуть брати участь в обранні арбітражного керуючого, який матиме регулярно звітувати перед ними про фінансовий стан боржника.

Завдяки захищеності прав кредиторів в Україні стане можливим відновлення кредитування, на яке дуже чекає бізнес і яке забезпечується зокрема через спрощений механізм звернення стягнення на заставлене майно.

По-друге, згідно з попередніми підрахунками очікується, що прийняття Кодексу може допомогти Україні суттєво поліпшити позицію в рейтингу Doing Business Світового банку – в загальному заліку та за показником "Вирішення неплатоспроможності".

При цьому до прийняття Кодексу Україна подекуди демонструвала найгірші результати, наприклад, з ефективності процедури банкрутства, її вартості та тривалості.

По-третє, Кодексом вдосконалюється процедура корпоративного банкрутства. Завдяки її спрощенню банкрута можна буде продати як працюючий бізнес.

Сама процедура значно прискориться за допомогою скорочення підстав для касаційного оскарження (зараз в Україні вона триває в середньому 2,9 року, тоді як в інших країнах Східної Європи - 2,3 року) і подешевшає (середня вартість процедури банкрутства в Україні зараз – до 40% вартості бізнесу, тоді як в сусідніх по регіону державах– до 13%).

Крім того, має зрости фінансовий результат і обсяг відшкодування в кінці процедури. Зараз середній показник фінансового результату в Україні становить 9%, а в Східній Європі - 38%.

По-четверте, Кодекс запроваджує інститут банкрутства фізичних осіб, надаючи фінансово неспроможним особам можливість для рестарту та цивілізованого врегулювання питання проблемних іпотечних кредитів в іноземній валюті.

Їх можна буде реструктуризувати за умови, що кредитна заборгованість виникла до того, як Кодекс набув чинності.

Кодекс означає позитивні зміни і з точки зору інвестиційного клімату. Після його вступу в дію правила ведення бізнесу, зокрема в частині банкрутства, стануть прозорішими і зрозумілішими для інвесторів, що вже працюють в Україні або планують розпочати діяльність.

Для останніх він також дасть можливість краще прогнозувати розвиток бізнесу в майбутньому.

Ганна Власюк, юрист Офісу Національної інвестиційної ради.