07 грудня 16:43
В Комітеті відбувся круглий стіл на тему: "Гармонізація законодавства України про публічні закупівлі у контексті Угоди про Асоціацію з ЄС" докладніше
06 грудня 13:33
Звіт Міністерства економічного розвитку і торгівлі України щодо аналізу функціонування системи публічних закупівель за 2017 рік та Звіт Рахункової палати "Про результати аналізу стану публічних (державних) закупівель у 2017 році" докладніше
22 листопада 10:26
21 листопада 2018 року відбулося засідання Комітету з питань економічної політики посилання...
08 листопада 11:40
У Комітеті з питань економічної політики продовжиться доопрацювання проекту Закону України «Про концесії» (реєстр. №8125) докладніше
01 листопада 12:03
Повторно повідомляємо, що Комітет на засіданні 07 листопада 2018 року планує розглянути підготовлений до другого читання проект Закону України «Про концесії» (реєстр. №8125 від 15.03.2018) докладніше
22 жовтня 10:00
Інфографіка та коментар щодо Кодексу України з процедур банкрутства докладніше
18 жовтня 11:00
Верховна Рада ухвалила проект Кодексу України з процедур банкрутства (реєстр. №8060) докладніше
17 жовтня 21:06
У Комітеті з питань економічної політики опрацьовано зауваження Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України до підготовленого до другого читання проекту Кодексу України з процедур банкрутства і підготовлені пропозиції до остаточної редакції посилання...
05 жовтня 2018, 09:15

Комітет розглянув законопроект реєстр. №9140 від 01.10.2018 та рекомендує Верховній Раді України прийняти його в першому читанні за основу з урахуванням пропозицій.

Народні депутати України – члени Комітету під час обговорення проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення передумов для захисту економічних та спадкових прав громадян в сільській місцевості (реєстр. № 9140 від 01.10.2018) наголосили на необхідності його прийняття, проте  зауважили, що деякі положення законопроекту, ще на етапі першого читання необхідно виключити та вдосконалити, а саме:

1)  не надавати уповноваженій особі органу юстиції права здійснювати державну реєстрацію прав на бізнес та нерухоме майно, включаючи земельні ділянки, що належать громадянам України, які проживають (зареєстровані) у сільській місцевості, а лише здійснювати таку реєстрацію з нерухомим майном та об’єктом незавершеного будівництва в результаті вчинення нотаріальної дії. У зв’язку з цим, в абзаці третьому підпункту 3 пункту 1 розділу І законопроекту необхідно виключити слова «а також у разі державної реєстрації речових прав на земельні ділянки, що належать громадянам України, які проживають (зареєстровані) у сільській місцевості»; 

2)  із переліку нотаріальних дій, що вчинятимуться уповноваженими особами органів юстиції необхідно виключити посвідчення договорів купівлі продажу та міни, а надати право  посвідчувати лише договори дарування, довічного утримання, заповіти, довіреності. У зв’язку з цим,  абзац четвертий підпункту 12 пункту 5 розділу I законопроекту викласти у такій редакції:

«1) посвідчують правочини (договори дарування, довічного утримання, заповіти, довіреності) та засвідчують вірність копій (фотокопій) документів і виписок з них»;

3) обмежити запровадження інституту уповноважених осіб органів юстиції лише, якщо в нотаріальному окрузі немає нотаріуса або в нотаріальному окрузі з населенням більше 10 000 осіб здійснює нотаріальну діяльність менше двох нотаріусів та в окремих випадках за погодженням з Нотаріальною палатою України, а не на всі села, селища, селища міського типу та містах районного значення де вже здійснюють діяльність нотаріуси. У зв’язку з цим, у абзаці четвертому підпункту 1 пункту 5 розділу I законопроекту перед словом «Для» доповнити словами «У разі якщо в нотаріальному окрузі немає нотаріуса або в нотаріальному окрузі з населенням більше 10 000 осіб здійснює нотаріальну діяльність менше двох нотаріусів та в окремих випадках за погодженням з Нотаріальною палатою України»;

4) підвищити кваліфікаційні вимоги до уповноважених осіб органів юстиції, та передбачити збільшення з двох до трьох років перебування на посадах безпосередньо пов’язаних з державним регулюванням, контролем або організацією нотаріату, державної реєстрації або консультантом державної нотаріальної контори. У зв’язку з цим, у абзаці третьому підпункту 5 пункту 5 розділу I законопроекту слово «два» замінити словом «три»;

5) надати право не лише уповноваженій особі органу юстиції, а й нотаріусам виконувати функцію державного реєстратора в результаті видачі свідоцтва про право на спадщину на частку засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі) у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у результаті видачі свідоцтва про право на спадщину на частку засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи. У зв’язку з цим, абзац четвертий підпункту 2 пункту 2 розділу І проекту Закону перед словом «уповноважена» доповнити словами «Нотаріус та».

Саме цими поправками, знімається напруга навколо цього законопроекту та відкривається можливість всім бажаючим суб’єктам права законодавчої ініціативи доопрацювати законопроект до другого читання.


Висновок Комітету

Порівняльна таблиця з урахуванням пропозицій Комітету