07 грудня 16:43
В Комітеті відбувся круглий стіл на тему: "Гармонізація законодавства України про публічні закупівлі у контексті Угоди про Асоціацію з ЄС" докладніше
06 грудня 13:33
Звіт Міністерства економічного розвитку і торгівлі України щодо аналізу функціонування системи публічних закупівель за 2017 рік та Звіт Рахункової палати "Про результати аналізу стану публічних (державних) закупівель у 2017 році" докладніше
22 листопада 10:26
21 листопада 2018 року відбулося засідання Комітету з питань економічної політики посилання...
08 листопада 11:40
У Комітеті з питань економічної політики продовжиться доопрацювання проекту Закону України «Про концесії» (реєстр. №8125) докладніше
01 листопада 12:03
Повторно повідомляємо, що Комітет на засіданні 07 листопада 2018 року планує розглянути підготовлений до другого читання проект Закону України «Про концесії» (реєстр. №8125 від 15.03.2018) докладніше
22 жовтня 10:00
Інфографіка та коментар щодо Кодексу України з процедур банкрутства докладніше
18 жовтня 11:00
Верховна Рада ухвалила проект Кодексу України з процедур банкрутства (реєстр. №8060) докладніше
17 жовтня 21:06
У Комітеті з питань економічної політики опрацьовано зауваження Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України до підготовленого до другого читання проекту Кодексу України з процедур банкрутства і підготовлені пропозиції до остаточної редакції посилання...
03 квітня 2018, 17:30

03 квітня Верховна Рада України прийняла за основу законопроект №8125 “Про концесії”

         Проектом Закону, зокрема, передбачено:

- можливість застосування концесії у будь-якій сфері господарської діяльності  як на загальнодержавному так і на місцевому рівнях,

- прозора процедура ініціювання та прийняття рішення щодо концесії та вибору концесіонера,

- можливість заміни неефективного приватного партнера,

- створення сприятливих умов для залучення банківського фінансування,

- спрощення процедур виділення земельних ділянок для проектів концесії, та чітке регулювання права власності на об’єкт концесії,

- чітке визначення прав та обов’язків сторін та контроль за виконанням з боку держави.

Згідно із законопроектом, строк концесії може становити від 3 до 50 років. Ініціаторами концесії можуть виступати органи державної влади, які здійснюють управління об’єктами державної власності, органи місцевого самоврядування, державні компанії, а також самі потенційні виконавці концесії (концесіонери).  

Концесіонер обирається на концесійному конкурсі, який проходить у чотири етапи: 1) попередній відбір претендентів; 2) подання конкурсних пропозицій учасниками; 3) оцінка конкурсних пропозицій і вибір переможця; 4) переговори з переможцем.

        Відповідно до законопроекту, в межах концесії концесіонеру надаються права на створення об’єкта концесії, управління об’єктом концесії, а також на надання суспільно значущих послуг. Наприклад, будівництво та експлуатація нових автомобільних доріг або розвиток інфраструктури морських портів на умовах концесії. Йому також передається переважна частина операційного ризику, включаючи ризик попиту та ризик пропозиції. Окрім того, концесіонеру не гарантовано окупність його інвестицій з боку держави. Концесіонер переважно отримує плату від користувачів об’єктами концесії (прямо або опосередковано).