Увага! Cайт не оновлюється

Головна > Текстові публікації > Діяльність Комітету > Стенограми засідань Комітету
06 червня 16:13
06 червня 2019 року секретар Комітету з питань економічної політики Матківський Богдан Миронович здійснив особистий прийом громадян у Верховній Раді України докладніше
29 травня 12:44
Комітет Верховної Ради України з питань економічної політики звітує про проведену роботу за час роботи Верховної Ради України восьмого скликання докладніше
06 травня 11:00
В Комітеті продовжується робота з опрацювання законодавчих ініціатив щодо врегулювання питань відновлення платоспроможності і банкрутства докладніше
10 квітня 16:05
10 квітня 2019 року відбулося засідання Комітету з питань економічної політики посилання...
04 березня 10:21
20 березня 2019 року Комітет з питань економічної політики планує розглянути законопроект №8125 "Про концесії", підготовлений до другого читання докладніше
27 лютого 15:58
27 лютого 2019 року відбулося засідання Комітету з питань економічної політики посилання...
19 лютого 10:00
Комітет на своєму засіданні 27 лютого 2019 року планує розглянути проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення рівних прав та можливостей громадян із представництва у наглядових радах та органах правління державних унітарних підприємств, господарських товариств та державних банків (реєстр. №9528 від 04.02.2019) докладніше
06 лютого 17:15
06 лютого 2019 року відбулося засідання Комітету з питань економічної політики посилання...
Надрукувати Збільшити зону перегляду

Стенограми засідань Комітету

07 квітня 2015, 16:15

Стенограма засідання Комітету від 12 лютого 2015 року

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань економічної політики

від 12 лютого 2015 року

Веде засідання Голова Комітету А.В.ІВАНЧУК

 

 ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні друзі, доброго дня! Перш за все хочу вибачитися за запізнення у зв'язку з… знаєте, що у Мінську проходили переговори цілу ніч і проходила оперативна нарада. Я  просто не міг фізично вчасно  повернутися   в комітет. Тому прошу вибачення.

Будь ласка,  так, як ми і домовлялися, на сьогоднішньому комітеті присутній міністр юстиції України  Павло Дмитрович. Ми просили зустрітися з вами з приводу того, що на розгляд комітету приходять законопроекти, які стосуються законодавчого врегулювання  діяльності реєстраційної служби. І з засобів масової інформації члени комітету знають, що вже розпочата чи буде розпочата реформа реєстраційної служби. І ми для того, щоб зрозуміти, в якому напрямку буде рухатися ця реформа і яку позицію повинен  займати комітет з приводу тих чи інших законодавчих ініціатив, хотіли би послухати вас. Що ви збираєтесь робити? Чим ми можемо бути для вас корисні! І взагалі зрозуміти, як ми будемо далі співпрацювати в цьому напрямку.

Будь ласка,  тоді, щоб час не втрачати, бо у нас з 16.00 пленарне засідання, починаємо.

 

______________.  Дякую, Андрій Володимирович, за цю нагоду розповісти колегам з парламенту про ті реформи, які ми розпочали спільно  з депутатським корпусом. Почав би перед тим, як ми презентуємо коротку концепцію, з того, що вже зроблено.

На сьогоднішній день Міністерство юстиції в рамках виконання Програми дій уряду і Коаліційної угоди одне з перших, фактично перше розпочало серйозну реформу самої структури органів юстиції. Ми прийняли рішення про оптимізацію органів юстиції, провели аудит спільно з міжнародними організаціями, з USAID, з експертами Ради Європи, структурою Міністерства юстиції. І зрозуміло, що ця структура, на жаль, була неефективна з точки зору тих функцій, які ми виконуємо.

Основна була проблема, це бюрократія, дублювання функцій. Дуже багато непотрібних підрозділів і функцій існувало в органах юстиції на місцях. До прикладу, деякі управління юстиції мали штат співмірний з Міністерством юстиції, десь 400 людей, наприклад, Київське обласне управління юстиції мало в штаті, коли весь Мінюст всього 500 людей, центральний апарат має, з цих 400 людей 80 людей були технічним персоналом, 40 водіїв, 40 прибиральниць для обласного управління юстиції. В мене було питання до бувших керівників, кажу: "Якщо у вас один автомобіль, як у вас 40 водіїв, що вони, по 3 години кожен день їздять?"

Ми цю проблему вже пройшли. Ми провели скорочення 20 відсотків усього апарату органів юстиції. Мова йде про 5 тисяч державних службовців, про 5 тисяч посад. По центральному апарату ми скоротилися на 30 відсотків. Це 300 людей. І це не просто технічне скорочення. Це прибирання непотрібних дублюючих функцій.

Так само ми ліквідували державну реєстраційну службу, такого центрального …………. вже немає. Ми ліквідували Державну виконавчу службу України. Хочу пояснити цілі цієї ліквідації, тому що це не просто механічна ліквідація. Державна реєстраційна служба по нашим планам і по тій реформі, які ми вам сьогодні презентуємо, передбачено, що функції реєстрації нерухомості і функції реєстрації бізнесу ми будемо передавати органам місцевого самоврядування і відповідним іншим суб'єктам.

Мова йде зараз на цьому етапі про приватних нотаріусів, про центри надання адмінпослуг. Сьогодні завдячуючи в тому числі і членам вашого комітету, був прийнятий Закон 1580 "Про дерегуляцію", який вже дав можливість нарешті від слів перейти до конкретних справ. Цей Закон передбачає передачу функцій по реєстрації бізнесу і нерухомості  місцевим органам влади і приватним нотаріусом.

Наступний крок, який ми плануємо зробити спільно з вашим  комітетом, я маю надію, ви долучитесь до цього процесу, ми на прикладі пілотних областей, які приймуть ці функції і покажуть результат у вигляді якісних сервісів, які надаються громадянам. Підемо далі, ми розширимо коло суб'єктів, які можуть надавати сервіси. Плануємо долучити до цього процесу банки. Чому банки не можуть в своїх відділеннях реєструвати компанії, надавати повний сервіс - реєстрація компаній, отримання кредиту, передача в заставу того чи іншого об'єкту нерухомості, зразу реєстрація в реєстрі нерухомості цієї угоди і обтяжень?

Тому наша основа філософія – це максимальне спрощення надання сервісів, прибирання черг, прибирання побутової корупції, яка має масовий характер і реальна мотивація тих людей, які будуть надавати ці послуги. Тому що той самий співробітник органів місцевого самоврядування, який отримує 2 тисячі гривень зарплати, ну, нема у нього мотивації чесно працювати. Той закон, який сьогодні був прийнятий, він передбачає встановлення винагороди для осіб, які надають ці послуги. І ця винагорода буде прив'язана до розміру послуги. Вартість послуги, умовно кажучи, там 100 гривень, частина цієї суми – до 50 відсотків може направлятися на винагороду конкретному реєстратору, співробітнику місцевого органу влади чи це буде нотаріус, в подальшому це буде співробітник банку – співробітнику банку у вигляді оплати його праці. Надає якісний сервіс – отримає більше грошей, надає неякісний сервіс – до нього не приходять клієнти-споживачі, не отримає кошти.

І третій блок – це створення для простого споживача права вибору. Він може піти в місцевий орган влади отримати цю послугу, може піти до нотаріуса отримати цю послугу, може піти до органів держави у вигляді реєстраторів. Ми розуміємо, що поки місцеві органи не приймуть ці функції, то держава не може від них відмовитися. Тому що може виникнути вакуум. Тому я надіюсь, що наші місцеві органи влади перейдуть від слів до діла і почнуть отримувати справжні повноваження і відповідальність спільно із грошима.

Наша ціль, наш план протягом  наступних двох років – 2015-2016 років – передати максимально ці повноваження місцевим органам влади і  приватним суб'єктам  і ліквідувати ту кількість чиновників, які працюють в державному апараті. Це відбудеться ………, тому що ті люди, які є професіоналами,  прийдуть працювати до  місцевих  органів влади. Ті, хто себе там  не знайдуть, тому що звикли займатися корупцією і збирати кошти, ну ті підуть шукати роботу на біржу праці.

Крім того, наша концепція передбачає ведення електронних сервісів, максимальне спрощення цих сервісів для громадянина. Крім можливості отримати цей сервіс десь в конкретному органі можна через Інтернет. Зареєструвати компанію,зареєструвати нерухомість, отримати будь-яку виписку і витяг. Сьогодні цей закон прийнятий, і ми плануємо 10 березня вже запустити відповідний проект. Технічна можливість уже така є. Буде рішення уряду. І українські громадяни зможуть реєструвати компанії в себе дома  через Інтернет і не стояти ніде в чергах.  Оплачувати послугу з платіжної карточки, вносити дані. Засновники компанії через  електронний цифровий підпис підтверджують своє волевиявлення, що вони цю компанію створили. Автоматично відбувається реєстрація і протягом  5 хвилин отримаєте витяг, що  у вас створена компанія.

Ми цю… цей технічний сервіс розробляли з  нашими  грузинськими колегами, вони тут присутні, які працюють в Міністерстві юстиції. Чекали тільки підтримки депутатського корпусу. Слава Богу, сьогодні ця підтримка  була отримана. 8 місяців, на жал, попередня Верховна Рада чомусь була проти. Розповідали, що не можуть приватні суб'єкти надавати такі послуги і що це дуже погано, коли конкретний виконавець отримує  винагороду за такий сервіс. Ну слава Богу, нинішній парламент пішов нам назустріч.

Третій блок питань, який входить в нашу концепцію реформування, передбачає в рамках боротьби з корупцією так само те, що держава, яка не буде втручатися безпосередньо в надання  сервісу, встановить тільки стандарт і якісне надання послуги.

Стандарт, який ми розробили і реалізували вже на декількох пілотних офісах полягає в тому, що послуга надається у вигляді … ….., тобто  фронт-офісу, який конкомунікує зі споживачами. Це буде, наприклад, місцевий орган влади, знаходяться оператори, які приймають документи, які нададуть консультацію людині, і які не приймають рішення по конкретній юридичній дії. Тобто у них немає права, наприклад, прийняти рішення про реєстрацію нерухомості. Інформація ця потрапляє до відповідної бази даних, обробляється, направляється вибірково в бек-офіс. Тобто в бек-офісі знаходиться інша група службовців, які отримують від програми пакет документів щодо вчинення тої чи іншої реєстраційної дії. І вони проводять безпосередньо кінцеву реєстрацію. У цих осіб немає контакту зі споживачем, конкретним громадянином, який прийшов і подав документи. І відповідно немає можливості домовлятися чи отримувати хабар.

Така система працює зараз в 4 обласних центрах, в пілотних офісах: в місті Києві, в Чернігові, в Вінниці і у Львові. Я думаю, що після прийняття закону ми її розповсюдимо на всі обласні центри, там, де є інституційна спроможність. І будемо спускатися вниз до відповідних невеликих міст і до районних центрів.

В принципі це, якщо коротко, це ті новації, які ми запровадили, і які вже зараз закріплені на рівні закону. Наступний етап – це покращення безпосередньо законодавчої бази, яке буде полягати в тому, щоб ми розподілили весь обсяг коштів між тими суб'єктами, які надають ці послуги, і передали їх безпосередньо місцевим органам влади.

Тобто ми плануємо взагалі функції бек-офісу, тому що за нашою концепцією, на першому етапі місцеві органи влади забирають на себе всі функції фронт-офісів по реєстрації нерухомості і всі функції фронт- і бек-офісу по реєстрації бізнесу. Бек-офіси – реєстрація нерухомості залишається на обласному рівні. Поки що ці функції будуть надавати реєстратори, які працюють в системі Міністерства юстиції. Але з наступного року ми їх паралельно ці функції плануємо передати обласним органам влади. Тим паче після змін до Конституції це будуть виконавчі комітети. І відповідно держава взагалі не буде мати якихось важелів  впливу на надання публічних сервісів у сфері реєстрації. Крім того, що ми будемо власниками  реєстру, держава залишається власниками реєстру і баз даних, і держава буде встановлювати  стандарт  якості надання тих  чи інших послуг. Крім того, громадяни можуть звертатися  з відповідними скаргами для того, щоб не порушувались їхні права  тим чи іншим співробітником чи то місцевого органу влади, чи то нотаріусом, чи представником банку. Така наша філософія. Я для того, щоб не втрачати час, її розповів максимально комплексно. Зараз думаю, що ми покажемо  на прикладах, як це  імплементовується в життя.

Прошу тоді дуже коротко   Артема Янчука доповісти, щоб   ми не витрачали час членів комітету, до  5 хвилин представте, будь ласка, презентацію.

 

ЯНЧУК А.О. Павло Дмитрович, дякую.

Шановні колеги,  якщо не заперечуєте, ми …… нашу презентацію. Перший слайд, будь ласка.

Тут  ви бачите основні положення, до яких ми прагнемо проведення  нашої реформи. В першу чергу хотів би сказати, що ця концепція, яка зараз буде презентована,  це  те, що частково вже зараз реалізується, це те, що частково  буде реалізовано після прийняття  сьогоднішнього   проекту закону  1580, і окремі положення якої будуть реалізовані в проекті комплексному про державну реєстрацію  речових  прав на нерухоме майно, про державну реєстрацію бізнесу. Коли ми його розробимо?  Це буде на наступному тижні і, сподіваємось, за допомогою вашою, в тому  числі вносимо на розгляд парламенту. Тобто це комплексні зміни, які  відбуваються зараз і будуть прийняті в майбутньому.

Тобто  тут відображена система, основні положення, до яких ми прагнемо. Воно приведе до швидкого  розвитку нерухомості, до залучення інвестицій в нерухомість і до розвитку відкритого суспільства  боротьби з проявами корупції, так як уже   Павлом Дмитровичем було озвучено.

Основні  чинники, за допомогою яких ми здійснимо. Це орієнтація  на інтереси споживачів; публічність інформації, частково вона вже почила реалізовуватись через відкриття реєстрів; також  спрощення і прозорість процедур реєстрації, а також максимальне залучення приватного сектору, що буде здійснюватись  частково на даному етапу  через фронт-офіс, частково після передачі функції приватному сектору.

Наступний слайд, будь ласка. Тут ви бачите… Тут воно поступово відкривається, ви бачите те, що було озвучено, що front-office – це ті, хто будуть приймати документи, он-лайн передавати на back-office, на першому етапі це реєстраційні служби, які будуть після прийняття рішення назад відправляти їх на front-office. Це забезпечить розмежування осіб, які приймають документи, і осіб, які приймають рішення.

В майбутньому так само прагнемо до оптимізації системи back-office, тобто для того, щоб ні в кого не виникало спокуси домовитися з реєстратором або реєстраційною службою, реєстраторів будуть максимально концентрувати на рівні області. Якщо ці зміни будуть надалі в контексті передачі цих функцій місцевому самоврядуванню, якщо вони синхронізуються з прийняттям змін до Конституції, встановленням регіонального, місцевого самоврядування на рівні областей, ці функції можна буде ефективно і просто передати відповідному рівню місцевого самоврядування.

 

_______________. Не просто функції, уточняйте, і гроші.

 

_______________. І гроші, звичайно, звичайно.

 

_______________. Функція – це ж таке…

 

_______________. Звичайно, і функції, і гроші.

 

_______________. Скажіть, будь ласка, єдина централізована база даних – це всі будуть об'єднані до одної бази даних?

 

_______________. Да, як система на сьогодні працює? На сьогодні реєстратор має доступ тільки в межах свого району. В майбутньому, так як буде діяти принцип рулетки по всій країні: спочатку на рівні області, а згодом по всій країні, - реєстратору будуть попадати документи вибірково з областей, з будь-якого міста. Тому він має право і повинен мати доступ до всієї централізованої бази. Тобто йому приходять електронні документи, він не знає, з якого регіону. Система бачить, що він більш вільний, у нього є вільний час, не багато черги, які він має розглядати, прийшли документи – він розглянув.

 

_______________. В чому система …. простіше? Back-officе, наприклад, на рівні областей; front-office – так само по всій країні на рівні районів, міст, приватних нотаріусів, ……….. Потрапляє з front-office пакет документів електронний, сформований для вчинення тої чи іншої реєстраційної дії, яка потребує рішення в back-office. Автоматизована система сама визначає, виходячи з завантаженості всіх реєстраторів по всій території України, хто зараз вільний. І вона направляє, умовно кажучи, з Одеси направляє цей пакет документів у Львів. Він зашифрований відповідним кодом, тобто незрозуміло, хто там подав документи. Реєстратор аналізує пакет документів, виходячи з тих вимог, які в системі визначені. Тобто є підтвердження право власності, є право……….. документ, все. Він приймає рішення і своїм окремим підписом підтверджує факт реєстрації. І ця система тоді повертає це рішення електронне у фронт-офіс. І співробітник фронт-офісу видає вже витяг чи виписку конкретному споживачу. Це принцип екстериторіальності, який прибирає дуже серйозну корупційну складову, яка зараз існує. Тому що зараз в чинному форматі надання цієї послуги реєстратор, який приймає документ на сьогоднішній день, він же і приймає рішення. Тобто стоїть черга, люди хочуть це швидше зробити, – вони домовляються з тією людиною, яка приймає документи. І вона, отримуючи хабар, комусь швидше це робить, комусь повільніше, комусь повертає.

Цей елемент, я думаю, прибере дуже серйозну корупційну складову. І принцип екстериторіальності, який ми хочемо запровадити, полягає в тому, що більшість сервісів ви можете отримати в будь-якому регіоні. Тобто хочете зареєструвати компанію, хоч ви і прописані, наприклад, і зареєстровані в Києві, ви можете це зробити в Вінниці. Ми навіть зараз це зробили на наших пілотних проектах. Зараз Вінниця і Київ, і Київська область, вони працюють по принципах екстериторіальності. Реєстрація бізнесу, не залежно від того, де ви хочете його зареєструвати, у цих 3 областях може відбуватися в будь-якій точці, в будь-якому центрі надання цих послуг чи то в Вінниці, чи то в Києві, чи в Київській області.

 

_______________. Варто зазначити щодо принципу екстериторіальності, на розгляд Міністерства юстиції вже поданий проект, найближчим часом він буде затверджений, ми сподіваємося, наказом міністра юстиції щодо запровадження принципу екстериторіальності при реєстрації нерухомості на території Київської області. Тобто аби так само уникнути корупційної складової, контакту між заявником і тим, хто приймає рішення.

Так само до того, що озвучив Павло Дмитрович, з приводу екстериторіальності по реєстрації бізнесу, зараз це тільки Київська область, Вінницька область. Проект наказу ми так само розробляємо, буде поданий. Ми пропонуємо долучити сюди місто Київ так, як в місті Києві часто проживають люди, бізнес яких зареєстрований в інших регіонах, аби вони могли з Києва реєструвати, здійснювати реєстраційні дії.

Так само ви всі живете в Києві, ви знаєте, що, наприклад, в центральних районах міста Києва великі черги при реєстрації бізнесу. Це Шевченківський район, Печерський район. Аби цього уникнути, ми розробляємо проект наказу аби зробити принцип екстериторіальності по місту Києву. Вам треба компанію в Шевченківському районі зареєструвати, на сьогоднішній день там 300 тисяч суб'єктів господарювання зареєстровано, щоб ви могли подати в Святошинському районі, в Голосіївському, в будь-якому іншому.

 

_______________.  ...цей закон підпише Президент, реєстрація бізнесу .....

 

_______________ Да.

 

_______________. (Не чути).

 

_______________. А цена вопроса есть вообще?

 

_______________. Затрати для бюджету?

 

_______________. Конечно.

 

_______________.  Смотрите, я думаю, что будет только доходы к бюджету. Потому что…

 

_______________. То, что мы сейчас говорим о создании системы сети.

 

_______________. Оно уже все создано.

 

_______________. (Не чути).

 

_______________. На базе…

 

_______________. Ми використовуємо діючу, діючі реєстри і на базі них запроваджуємо ці зміни. У нас є зараз із Світовим банком проект і переговори для того, щоб осучаснити систему реєстрації.

 

_______________. …есть программы ….есть….

 

_______________. Сьогодні цих програм, які у нас є, достатньо. Тому що, що було раніше по програмах? Ви, напевно, всі знаєте, було декілька приватних компаній офшорних, які розробили системи реєстрації нерухомості і бізнесу, утримують до сих пір у себе ці ключі, підписали з державою договори про сплату роялті і держава сплачувала протягом років трьом офшорнім компаніям роялті. Цена вопроса – от 200 до 400 миллионов  гривен, на минуточку так, каждый год.

Ми їм перестали платити, ми зараз з ними судимося. Вони намагаються в судах відсудити щось, але я думаю, що шансів немає. Єдина проблема з реєстром нерухомості, ми поновили контроль над всіма ключами, за реєстром бізнесу у них частина ключів є, тобто там є проблема щодо його покращення, цього реєстру. Але фахівці Світового банку готові виділити кошти, щоб ми його переписали за рахунок технічної допомоги і тоді ми взагалі знімемо проблему щодо удосконалення самої бази даних. Ми це ..... рішимо. Витрат на те, щоб зараз якісь нові реєстри робити, не потрібно. В минулому році ми за рахунок того, що не заплатили цим товаришам роялті для бюджету зекономили 500 мільйонів гривень, отак на минуточку, просто не заплатили  трьом офшорним компаніям гроші.

 

_______________. Якщо можна, додати з приводу реєстрів, за дорученням міністра юстиції, Державна реєстраційна служба зараз ґрунтовно розглядає це питання – скорочення реєстрів і фінансування на них в межах...

 

_______________. ....реєстрів. Коли технічні експерти і грузини, і спеціалісти Світового банку проаналізували нашу систему реєстрації і кажуть: "А зачем вам 36 реестров? Ну, вот, смысл? Если можно сделать 4 по-хорошему?". Ну, логічно, повинен бути реєстр громадянських станів. Ну, тобто, там, народження, одруження, розлучення, смерть. Повинен бути реєстр бізнесу. Ну, це логічно. Повинен бути реєстр нерухомості і повинен ще один реєстр пов'язаний, там, з ………. документацією. Все, 4 їх повинно бути. У нас їх зараз 36. Тобто, ну, це, це окремий блок справ і тут в рамках співпраці з Світовим банком у нас яка домовленість, ми прописуємо разом з ними технічне завдання щодо удосконалення системи реєстрів, вони під це технічне завдання проводять конкурс, обирають компанії, які будуть робити цю роботу самі, тобто ми до того, ми попросили, щоб ми до того не мали ніякого відношення, вони ……….. виділяють кошти і системний, ……….. компанія, яка це буде робити зробить уже нову модель, яка буде складатися там, з 4, з 5 реєстрів. Але це питання майбутнього, це ніяк не означає, що ми зараз не можемо цей сервіс надавати навіть на старій базі.

 

_______________. (Не чути) допустим, с объектами, которые уже есть и существуют, понятно, ………….. оригиналы, …………… сверил с оригиналами и уже отослал, а, вот, ……..

 

_______________. Первичная регистрация.

 

_______________. Да, первичная регистрация.

 

_______________. Что касается первичной регистрации. Первичная регистрация сейчас оригиналы документов передаются в архивную службу. Ну, то есть, после регистрации в госархиве эти документы сохраняются бумажные. У нас огромная проблема с теми объектами, которые были введены в эксплуатацию до 2013 года. И. слава Богу, сегодняшний закон наконец-то эту проблему решил. Было огромное лобби БТИ много лет подряд, которые бумажные свои вот эти все книги удерживали у себя, надеясь, что рано или поздно когда-то все вернется как было раньше, когда каждое БТИ само себе что-то регистрировало по своим правилам. Сегодня вы все-таки проголосовали и обязали органы БТИ до 1 января 2016 года передать бумажные носители для того, чтобы их оцифровать, потому что, в чем проблема нашего даже имущественного реестра на сегодняшний день? В нем информация только по сделкам з 2013 года и по той недвижимости, которая с 2013 года была введена в эксплуатацию. Все остальное появляется только тогда, когда вы, допустим, продали квартиру. Вот если вы квартиру купли в 2001 году – ее в реестре нет, ну, объективно, потому что она находится в Киевском БТИ в виде такой  большой папки с документами. Ее могут оттуда своровать, пропасть, у вас украсть квартиру могут, ну, объективно это ж….

 

_______________. Понятно.

 

_______________. Да. Если вы приходите, допустим сейчас эту квартиру кому-то ее перепродаете, тогда информация  заносится уже в реестр. Сегодняшним законом эту проблему начинаем наконец-то решать, потому что до 1 января 2016 года должны передать БТИ… Мы сейчас делаем график передачи, потому что понимаем, что это огромный объем документов, разделим по годам, то есть начнем, допустим, за последние 10 лет…

 

_______________. …подробнее можно? Как это представляете?

 

_______________. Нет.

 

_______________. Оцифровка как?

 

_______________. Сам процесс.

 

_______________. Как проходит процесс оцифровки?

 

_______________. То, что он проходит ….. как вы себе представляете эту передачу? Я вообще с трудом представляю …..

 

_______________. (Не чути).

 

_______________.  Дивіться, я вам скажу, як я це відбувалося в інших країнах. В Грузії, яка почала процес... Нет, ну...

 

_______________. (Не чути).

 

_______________. Вы тогда просто поймете объем проблемы.

В Грузии – 4,5 миллиона человек. Они начали процесс оцифровки архивов недвижимости БТИ ихних в 2006 году, панируют закончить в 2016 – 10 лет. Но они поступили тут мудро, они распределили эти объекты по годам. Да.

 

_______________. …такой как вы видите…. Как вы видите решение этой проблемы? Вы берете разбивку по годам, как вообще?

 

_______________. Абсолютно верно, будет закон, если сегодня подпишут.

 

_______________.  Так.

 

_______________.  Мы решением правительства примем порядок передачи этих материалов для оцифровки.  Есть та концепция, которую мы уже отрабатывали для того? чтобы в первую очередь оцифровать объекты недвижимости, которые были введены в эксплуатацию за последние 10 лет. Ну, то есть новая недвижимость, та, которая находится больше в обороте, потом – ту недвижимость, которая была построена с 1990 по 2000 год и потом – соответственно спускаться уже до недвижимости, которая строилась там в 80-е года. Планируем, что это можно закончить за 10 лет, быстрее – нет. Ну, я  не могу просто говорить какие-то нереальные сроки, потому что по объемам и по фонду нашему, даже жилищному фонду, это огромный объем материалов.

 И плюс еще, кроме того, что будет проходить оцифровка, есть еще рынок. То есть если люди продают, покупают квартиру – тогда движение, в любом случае, пойдет, да. То есть мы даже без оцифровки за чуть больше чем полтора года. Вот, с 2013 года, когда этот процесс начал работать уже больше 10 процентов объектов недвижимости попали в реестр за счет того, что есть оборот. Ну, то есть, кто-то продавал, кто-то покупал, новая недвижимость строилась. Но это процесс ни одно дня, мы это тоже должны понимать.

 

_______________. (Не чути) Вот, вы говорите ………

 

 

_______________. Да.

 

_______________. Вы, вы же говорили, что ……….. Вам не кажется, что у нас ……… получается 10 лет ………..

 

_______________. Да, лучше ……..

 

_______________. Смотрите. Смотрите.

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. Мы…

 

_______________. Подождите, одну секунду.

 

_______________. Я вам поясню.

 

_______________. Это еще не все. Это еще не все. Это первое, да.

Второе. Вы расширяете круг людей, в принципе, неограниченный круг людей, которые имеют доступ к реестру …….

 

_______________. Мы это уже сделали с вами вместе в прошлом парламенте.

 

_______________. Я не делал.

 

_______________. Ну, вы не голосовали, но парламент…

 

_______________. Я и сегодня по закону ……….. . До этого по закону ………… Ну, и естественно информацию тоже определенный круг людей.

 

_______________. Мы сегодня с вами добавили только местные органы власти. Вы сказали, банки, нотариусы, сегодня органы местной власти.

 

_______________. (Не чути) То есть первая проблема, да, у нас ……….. документацию. Раз.

Вторая проблема. У нас доступ к реестру расширяется круг людей …….

Третья проблема. У нас выписки из реестра смогут получить в любой ……… Украины. Так. Третье. Вам не кажется, что это …….. для злоупотребления ……………

 

_______________. Борясь со взяточничеством мы можем нарваться на такую …….

 

_______________. Отвечу. Отвечу.

 

_______________. (Не чути)И последняя проблема. Вы только сотрудников, да, этой службы наделяете правом зарабатывать на показание ………. услуг или работников остального тоже чиновничьего, тоже правом наделяете, вы ж переводите плату за эту, за эту услугу из разряда госпошлины, переводите в разряд плата за обмен услуги, правильно? И вы …… вознаграждение  заработал, то есть принес там какой-то…… миллион, получите ………. …….вознаграждение. Вы остальных тоже переводите…………….. судьей там, прокуроров там…………

 

_______________. Отвечу. Что касается… Що стосується відкритості інформації з реєстрів.

Для всех не секрет, что много лет у нас все базы данных продаются на черном рынке. Любую информацию по поводу объектов недвижимости, объектов ЕДРа можно купить на рынке Петровка за 200 гривен, диск. Это первое.

Второе. Что касается рисков того, что мы открыли информацию из имущественных реестров, и это может быть использовано мошенниками. Тут я с вами не соглашусь. Объясню, почему на примере Польши, Чехии и той же Грузии, которая одна из последних открыла информацию из реестра.

Когда происходит сделка по купле-продаже недвижимости, как это было у нас раньше: справка БТИ с какими-то защитными знаками, витяг с голограммами. Любой бумажный документ с самыми даже серьезными защитными средствами, деньги подделывают, мы ж это прекрасно знаем, можно подделать. Ответ на тот вопрос: как защитить себя от мошенника? Очень просто – нотариус, любой гражданин в момент проведения сделки в режиме онлайн заходит на сайт, где есть имущественный реестр, и в режиме онлайн видит, кто собственник. Это самая серьезная защита от любой подделки. И это видно по практике стран наших соседей. Я сейчас дам слово грузинским коллегам. В Польше, когда они ввели систему доступа к реестрам имущественным, и отказались, у них нотариусы сделки оформляют на белой бумаге, без каких-либо защитных знаков. Нет смысла защитные знаки вводить, потому что когда проходит сделка, в режиме онлайн в системе проверяется собственник, делается электронная выписка, которая номерная. И проблема решается.

В Грузии сделали то же самое. У них была та же проблема, противники рассказывали, что начнется мошенничество. Наши грузинские коллеги расскажут, насколько уменьшилось количество преступлений, связанных з мошенничеством с недвижимостью. В разы. У них там была около …. или 2 тысяч преступлений в год, осталось там  что-то  30 или  40 преступлений в год, то есть там   1,5 процента.

 

_______________. Третий вопрос был по поводу вознаграждения.

 

_______________. Что касается вознаграждения. Всем субъектам, которые будут иметь право предоставлять тот или иной публичный сервис,  они не будут это делать огульно. Им для того, чтобы получить доступ  к системе, нужно пройти сертификацию  и получить доступ в виде ключа. Мы расширяем этот круг до  определенного количества субъектов, вы сами сказали, что на сегодняшний день у банков  есть доступ  к системе, у нотариусов есть доступ  к  системе и у государственных регистраторов. Мы  добавляем к этому списку органы местного самоуправления центрами админуслуг. За это выступают все: и ваша политическая сила говорит о децентрализации, и другие политические силы говорят о  децентрализации. А как можно проводить децентрализацию, если мы не даем соответствующему местному органу власти полномочия, финансовый ресурс и ответственность?  Да никак. Потому этот круг лиц не  расширяется. Вот к тем,  кого вы назвали, мы добавили только местные органы власти.  И каждый местный орган власти сможет подключиться к этому процессу для того, чтобы зарабатывать деньги только тогда, когда он   будет институционно готов, когда у него будут специалисты, когда у него будет помещение и  когда  он сможет предоставлять этот сервис согласно  минимальному стандарту качества.  Если он сможет это делать лучше,  там кофе поить, там, не знаю, еще  какие-то  предоставлять услуги, супер.  Но  хуже чем минимальный стандарт, который установлен государством, он  делать не может.  Вознаграждения  будут получать все субъекты, которые  предоставляют этот сервис. Если это будет частный нотариус,  он будет  получать часть суммы вознаграждения. Если это будет местный орган власти,  он также будет получать часть суммы на вознаграждение.

 

_______________.  (Не чути)

 

_______________. Абсолютно верно. На сегодняшний день так  и происходит.

 

_______________. Как он получает выписку из реестра, если он ………… становится общедоступным.

 

_______________. Расскажу.  На сегодняшний день выписка из реестра компании, из реестра  бизнеса уже есть публичной, общедоступной. Вы можете прийти к любому регистратору и по любой компании, заплатив деньги, получить выписку. В чем проблема? Проблема в том, что когда люди приходят в регистрационные службы, там очереди огромные. И там бытовая коррупция. Мы вводим электронный сервис. Вы заходите на сайт регистрационной службы на электронный портал, подтверждаете, что вы заплатили 51 гривну с карточки своей, и распечатываете эту выписку. В чем проблема?

То же самое с выпиской по недвижимости. Мы приняли Закон "Об открытии реестра недвижимости". Сейчас платится 17 гривен любым желающим, он получает выписку с электронного реестра. Он хочет пойти, получить ее в бумажном виде с печатью реестратора, хотя она имеет такую же юридическую силу, как выписка, которая под специальным кодом и подписана цифровой подписью регистратора, он идет в регистрационную службу, получает этот сервис.

Мы расширили круг лиц, которые это могут предоставлять. Он же может прийти к нотариусу, получить такую же, заплатить деньги, или в местный орган власти. Рисков здесь никаких нет. Мы наоборот боремся с засильем справок ненужных, бумажек и очереди.

По поводу мошенничества, я вам сказал. Борьба с мошенничеством закрытием информации – это самообман. На протяжении 20 лет, если мы проанализируем, какое было мошенничество, связанное с недвижимостью, с бизнесом, с рейдерством, с землей… Чем больше эта информация закрыта, чем больше она зарегулирована, тем больше мошенничества. Потому что тогда есть человеческий фактор. Человека можно подкупить, можно подделать документ. Я был адвокатом до того, как стал госслужащим. Я сталкивался с массой случаев, когда махинации с землей происходили именно через то, что подделывались соответствующие решения местных советов, проводили непубличную регистрацию. И потом ты ходи, судись, рассказывай, что землю украли.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. хорошо. Давайте закінчимо по презентації. Артем Олександрович. Да, пожалуйста.

 

_______________. Можно представлю? Ливан, он был Премьер-министром Аджарии. Он в принципе один из тех идейных реформатов, которых в Грузии на своем примере это сделали. Сейчас он возглавляет группу советников и экспертов, которые работают в Министерстве юстиции. Я думаю, что он на практическом опыте расскажет, как это все происходило в Грузии.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Микрофон включите.

 

_______________. У меня есть информация……….. мошенничества……. Как только мы начали, открыли реестры и стали публичными, насчет мошенничества я уверяю, можете проверить, была всего лишь одна попытка.

 

_______________. У вас ……..

 

_______________. Так что чем больше мы откроем информацию, тем больше мы защищены все, это ………

 

_______________. Хорошо. Артем…

 

_______________. (Не чути) Вы просто не видите даже того, что там происходит.

_______________. Артем.

 

_______________. Мажоритарный округ …..

 

_______________. А может давайте, у меня предложение.

 

_______________. ………

 

_______________. Давайте закончим презентацию и начнем обсуждение.

 

_______________. Ми спробуємо дуже коротко, бо багато питань вже обговорилось в процесі дискусії.

 

_______________. Я хочу, я хочу, ……… , я хочу ……

 

_______________. Давайте. Наступний. Дивіться, це те, що було, те, що було озвучене, бачте, буде автоматичний проводитись розподіл заяви незалежно від території подання заяви, що дасть змогу реєстратору прийняти рішення.

Давайте наступний. Це система, яка буде працювати, тобто громадянське суспільство, яке буде контролювати діяльність реєстраційної служби і ті, хто виконує окремі функції. Приватний сектор, який буде виконувати функції фронт-офісу, а так само ЦНАПи, які зараз діють при органах місцевого самоврядування, при райдержадміністраціях, а в майбутньому буде розширюватись перелік їхніх суб'єктів. І безпосередньо Міністерство юстиції, яке на завершальному етапі лишить за собою функції контролю, функції сертифікації і функції можливість скасування рішень державних реєстраторів в разі, якщо вони порушують норми чинного законодавства.

При цій системі треба вдосконалити і посилити функцію контролю, яке буде здійснювати Міністерство юстиції як центральний орган виконавчої влади, що реалізує і формує політику відповідну. Тобто буде вестись, вона і зараз ведеться, але ця система буде суттєво вдосконалена. Буде вестись статистика і кількості заяв позитивних і негативних рішень. Буде вестись контроль за порядком здійснення реєстраційних дій. І основне, що буде здійснено і, що ми запропонуємо депутатському корпусу – це надати право Міністерству юстиції в разі надходження скарг перевіряти рішення окремих державних реєстраторів і скасовувати їх рішення або пропонувати переглянути свої рішення, тому що на сьогодні, ви знаєте, що скасовуються рішення державного реєстратора виключно за рішенням суду. На практиці це часто приводить до того, що до нас надходить скарга, ми фіксуємо факт порушення, але нічого зробити не можемо. Притягнули реєстратора до відповідальності, звільнили, догана, написали в правоохоронні органи. А далі суб'єкт, який постраждав, він чекає ще півроку, рік, поки суд ухвалить відповідне рішення. А інколи в силу корумпованості судової системи ці справи затягуються на багато-багато років. І ми нічого не можемо вжити. Тому буде запропонована система, при якій Міністерство юстиції може скасовувати ці рішення.

Наступний слайд, будь ласка. Це те, з приводу чого вже велась тільки що дискусія. Це публічність і загальнодоступність інформації. В великому об'ємі вона вже реалізована. Тобто внесена зміна до статті 28 Закону "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно". На сьогоднішній день по об'єкту інформація вже є загальнодоступною, по об'єкту. По суб'єкту планується винести на обговорення і на дискусію депутатського корпусу так само, чи треба відкривати інформацію по суб'єкту.

Тут наведені переваги ті, які Павло Дмитрович в принципі вже озвучив, публічної виписки з реєстру. Тобто ідея полягає в тому, аби вона стала офіційним документом, аби не було необхідності у громадянина йти, брати виписку паперову з печатями, він приходить в орган державної влади, приносить роздруковану просто з сайту виписку. Якщо в органу державної влади виникає сумнів, він заходить в Інтернет, в реєстр і перевіряє цю інформацію.

Наступний слайд, будь ласка. Це так само, наступний теж. Да, про смс-ки зараз скажемо також… Да, дивіться. Спрощення і прозорість процедур у нас буде полягати в тому, що максимально спрощується процедура державної реєстрації, зменшується кількість документів, що зараз запроваджено вже в окремих пілотних проектах. Ті, які Павло Дмитрович озвучив, наприклад, це місто Київ. Буде полягати так само те, що ви сказали, по смс-ці. У нас ідея така, щоб інформувати користувачів про те, що право його зареєстроване шляхом надсилання смс. Аби він міг будь-де отримати цю інформацію і прийти за своїми документами.

Наступне, будь ласка. Плата – це одне, скажімо так, з дискусійних питань. Сподіваємося на підтримку так само депутатського корпусу. Тобто тут ідея полягає, перше, уже зараз в законі частково реалізовано 1580, зараз встановлена диференційована уже плата. Раніше незалежно від того, скільки ти платив, що ти реєстрував, чи це торговий центр на  100 тисяч квадратних метрів, чи це квартира на  20 квадратних  метрів, ти платив одну плату.  Зараз проектом закону, який прийнятий  1580, запропоновано  диференціювати це. На майбутнє ми будемо пропонувати, аби  частину коштів, які ти платиш за адміністративний збір, можна було акумулювати на рахунках, платити винагороду державних реєстраторів. На сьогоднішній день згідно Закону  1580 ми будемо це робити за рахунок спрощених сервісів, як правило, ну і інших сервісів додаткових, які будуть надаватися.

Наступний, будь ласка.

 

_______________. (Не чути)

 

_______________.  Про це і іде мова, це воно і іде.

 

_______________.  То есть возникает новая очередь, где опять появляется новая… (Шум у залі)

 

_______________. Ну да,  це  і запропоновано зробити  офіційно. Як наші грузинські колеги розказували, як вони  визначили  плату за скорочені строки. (Шум у залі)

Добре, давайте ми тоді…

 

(Загальна дискусія)

 

_______________.  Смотрите, на  сегодняшний день… Вот в Одессе до смешного  доходит. Представляете, там очередь продается. Люди…….

 

_______________.   Я знаю. Это нонсенс,  это нонсенс.

 

_______________.  Мы должны законодательной  нормой установить,  сколько    регистраторов должно быть на количество  людей. Потому что  у нас  количество  регистраторов просто…

 

_______________. Нам с вами нужно сделать.  Вот мы сейчас  тут делаем, мы то немножко, извините, не с того начала, не с того места. В Украине до сих пор нет  Реестра  граждан.  Когда наши грузинские коллеги делали  аудит системы.

У вас есть реестры такие-то, такие-то, а говорит: "А как у вас паспорта выдаются внутренние?". Я говорю: "Ну, как есть, АВИР, там не АВИР, а есть паспортный стол, картотека, очередь". Все, все в шоке. Для того, чтобы убрали проблемы и коррупцию связанную с гражданским реестром нам нужно его сделать и дать возможность, чтобы паспорт как в Грузии ………, вот, такой пластиковый выдавали те же фронт-офисы, ты пришел, ну, я не говорю, что, может быть, это не нотариусы, но хотя бы, там, ЦНАПы, ты пришел, подал документы, обменял свой старый паспорт на ID-карточку, тебя внесли в реестр и этот реестр ……… он должен быть основной, он является стволовым, потому что к нему присоединяется Реестр недвижимости, льготы. Но, к сожалению, Минюста, в коллекционном ……….. прописано, что функции выдачи паспортов нам передать. Это логично, потому что у нас, мы регистрируем… Вдумайтесь, у нас на сегодняшний день Реестр рождения браков и смерти, то есть как гражданский реестр, наполнен на 80 процентов, электронный. А паспортного реестра нет. То есть, в принципе, на базе, на базе Реестра гражданских станов ………… у нас это все в электронном виде. Вы женились, у нас в электронном виде. На базе этого реестра можно очень быстро и дешево сделать паспортный реестр.

 

_______________. А что вы, это вы, это не в электронном?

 

_______________. А то, что вы, это вы, то это на карточке.

 

_______________. ………

 

_______________. Это катастрофа. Это катастрофа.

 

_______________. Ребята…

 

_______________. …….. немножко парадоксально. Я прошу прощения, ……. парадоксально. Мы хотим, говорим о децентрализации.

 

_______________. Да.

 

_______________. Да.

 

_______________. Сегодня советы, которые имеют, допустим, влияния на то же БТИ, имеют какую-то систему, мы для этого должны это забрать централизовано…

 

_______________. Нет, нет, нет. Смотрите…

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. Та, подождите.

 

_______________. Бумаги… Бумажные, смотрите…

 

_______________. Чем больше нотариальные конторы, пусть будут даже ………. с полномочиям, чтобы они ……..

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. Товарищи, что касается БТИ…

 

_______________. Самая страшная ……..

 

_______________. Какая?

 

_______________. То, что мы оригиналы документов, да, ………

 

_______________. Так.

 

_______________. Где находится архив? Архив …….. И мы можешь там получить документы и ………, да. ………. их не будет…

 

_______________. Мы не будем их забирать на 10 лет. Смотрите, архивы должны находится в Державній архівній службі как все архивы, которые есть по всем документам.

 

_______________. ……. 10 лет, скажите мне, пожалуйста. Где будет та документация деваться?

 

_______________. Смотрите. Смотрите, мы пропишем график, нормы закона  по 16 году можна поменять. Почему, почему поставили 16 год? Потому что БТИ никогда бы это не передали. Мы сейчас примем решение, послушайте,… отдадут. Сами местные органы власти будут заинтересованы, чтобы оцифровать материалы из БТИ в реестр, потому что они услугу эту предоставляют. Если в реестрах нет этой информации, они не могут предоставить услугу. Мы отдаем местным органам власти возможность зарабатывать. А на их территории, получается, все БТИшные документы не оцифрованы. У них будет проблема с сервисом.

Потому здесь нет никаких рисков. По поводу того, что где-то будут теряться архивы БТИ, я вас уверяю: мы вместе с вами внесем техническую правку. Сейчас поймем по графику, как это можно оцифровать, да. Вот до конца года у нас есть время.

Я думаю, что мы за месяц пропишем проект акта правительства. Из реальных возможностей местных органов власти. Вместе з вами от депутатов внесем правку и пропишем. Вплоть до того, как я предлагал: пропишем сразу в правке, что объекты недвижимости, которые были введены в эксплуатацию с такого-то периода по такой-то, подлежат оцифровке в первую очередь, за такой-то период, те там во вторую, в третью. И пропишем это в Прикінцевих положеннях Закону. Я не против. Но нам этот процесс нужно запустить. Без этого процесса объект недвижимости ………… не имеет никакого смысла.

Тут я ваш сторонник, я ж тут не спорю. Я не собираюсь забрать все эти огромные архивы, это невозможно, вы ж понимаете. Забрать эти огромные архивы – куда их забрать? Минюст и так…

 

_______________. Я ще вам скажу більше. Це вже дискусія, це вже декілька скликань. Хочуть забрати в БТІ паперові носії. І я зустрічався практично з усіма керівниками БТІ України. Вони вважають, і мери міст, що це власність місцевих громад. І…

 

_______________. То нехай воно в них залишається…

 

_______________. … я ж не закінчив думку. Вони кажуть, що ми багато-багато років збирали цю інформацію, брали за це кошти, зберігали, ми за це несемо відповідальність, у нас сформовані трудові колективи, і в саму останню чергу це все-таки наш бізнес, так? Ми надаємо ці послуги, ми беремо там це все. Що зараз відбувається? Якщо ми віддаємо їм це право в місцеві громади, у них є два варіанти, у мера міста, в керівника БТІ. У них є два варіанти: або сідати, ставити сканер і сканувати ці документи, їх оцифровувати, щоб було легше користуватися, скоротити там, наприклад, бабу Валю, яка має знати, на якій полиці, в якому  коридорі, на якому стелажі лежить та чи та вулиця. Вона з закритими очима вже це все вона знає, якого кольору папка і вона така  оцифрована, що вона ходячий комп'ютер, який хоче спати і їсти.

 

(Загальна дискусія)

 

_______________.  Юрий Николаевич, именно там, именно в Мариуполе мер города  в БТИ проведет совещание, они расскажут, за сколько времени  это оцифруют.

 

(Загальна дискусія)

 

_______________. Децентрализация.

 

_______________. Мы пропишем механизм,   постановление  Кабмину.

 

_______________. ………… что БТИ, ну в большинстве своем – это  областные коммунальные предприятия. И сейчас меры ставят вопрос, чтобы у них забрать  себе, потому что ………………. (Шум у залі)

 

_______________. В чем проблема БТИ  на сегодняшний день? Смотрите,  сейчас проблема БТИ в сем заключается. Вы хотите купить. вернее хотите продать квартиру, которая была построена до  2013 года.  Вы приходите к регистратору, говорите: вот у меня сделка. Регистратор говорит: извините, ее в реестре нет, дайте информацию  с БТИ, что такой объект недвижимости за вами был зарегистрирован. Вы идете в БТИ, платите взятку объективно для того, чтобы взять информацию о себе, о вашей собственности, и приходите к регистратору, он вносит вас в реестр. Сейчас, когда  мы передаем функции по регистрации местным органам власти, они будут первыми заинтересованы, чтобы информация… Нам не нужны эти бумаги, нам не нужны  эти папки, пусть они остаются где угодно. Нам  нужна  информация, чтобы она попала в реестр, в  базу данных – все. А папки  пусть лежат, хоть их пусть спалят. (Шум у залі)

 

_______________. А я считаю, что во всем мире, если даже оно будет оцифровано,  надо тоже решить проблему, чтобы эти все оригиналы документов…

 

_______________. В архив, в государственный архив.

 

_______________. Архивы были, есть и будут.

В связи с тем, что у нас  в 16 часов  рассматривается  Закон про Антикоррупционное бюро, я хотел бы, чтобы вы  там  3-4 минуты закончили, чтобы все могли добраться  в  парламент.

Простой вопрос, пане міністр юстиції. Скажіть, будь ласка, от ми презентацію отримали. Дякуємо вам. Правильно каже Юрій Миколайович, ми її ще прочитаємо проаналізуємо, будуть якісь питання, зможемо чи в письмовому вигляді, чи в ще… Коли… Ви сказали, що є презентація, будемо читати. Скажіть, будь ласка – сроки. От єдине, що ми не почули – це сроки. Ви кажете, що вам ще потрібно ще якісь закон, щоб ми його кінцево…Да?  Бачите, коли ми, от вже люди, просто, у нас є тут мажоритарщики, приїдемо на місця чи приїдемо на якісь території, щоб ми сказали, що от…

 

__________________. Шановні друзі для того, щоб ми запустили реальний процес спрощення і децентралізації, уже фундамент є. Сьогоднішній закон прийняли – вже можна передавати місцевим органам влади, нотаріусам ці функції. Це вже перший крок, і тут я звертаюсь до мажоритарщиків, які тут є. Ми готові з вами разом, умовно кажучи, у вас є території, є маленькі містечка, ви знаєте там і нотаріусів і міського голову, накрутіть їм хвоста,щоб вони включилися в цей процес. І ми з вам, як мінюст передамо ці всі функції, поїдемо навчимо їх. Покажемо, як це працює. І ви тоді зможете сказати, що дивіться в маленькому місті такому-то відкрилася три пункти реєстрації бізнесу і нерухомості у таких-то нотаріусів, в міській раді – от це реальна децентралізація. Що стосується другого закону, він більш комплексний, він там дозволяє ще додаткові спрощення запроваджувати саме в процесі реєстрації. Ми вам його підготуємо, ми вам його презентуємо. У нас позиція така є. Навіть не уряд буде вносити. Я хочу, щоб це була колективна праця всіх депутатів. Ми на комітеті презентуємо, якщо комітет скаже – що окей, внесете свої пропозиції, від комітету внести. Наше завдання, щоб воно було, запрацювало. Що стосується першого етапу, вже є інструменти, якими можна користуватися, але питання до місцевих органів влади, щоб вони були готові це приймати.

 

__________________. Проблема в том, что …………..в местных бюджетах, средства на содержание этого персонала, который должен оказывать эти услуги. И второй вопрос…..

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так це ж розрахункова….

 

__________________. …. просил бы отрегуливать вас это своим письмом, минюст. Смотрите, какая происходит………..… конкретно по районам. Приходят люди, подают документы – это все касается первичной регистрации. Подают документы, им пишут в ответ – отказано по пункту такому-то… Люди приходят к юристам, часто обращаются ко мне в приёмную. Я сам смотрю, пункт токой-то, такой-то, я сверяюсь – ну белиберда…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Полная белиберда.

 

_________________. Я лично, в каждом вопросе не могу участвовать…

 

________________. В этом заключается и коррупция.

 

 ________________. Дальше смотрите, что они делают.

 

________________. Безосновательно отказывают.

 

________________. Приходит человек, безосновательный отказ идет, потом они отправляют ……. Есть специальная юридическая контора, которая уже оказывает услуги, и обратно возвращает…..

 

________________. Смотрите, мы это убираем очень простым способом. Функции первичной регистрации будут у частных нотариусов и будут у местных органов власти. В чем есть перегибы. Ко мне приходят такие же люди на прием, но в ручном режиме министр тоже не может это делать. Единственное что мы сейчас ввели, мы сейчас ввели программу электронную, которая анализирует все отказы по Украине, статистику. И там, где этих отказом много, мы просто истребуем у них документы, проверяем и разгоняем регистраторов. Ну слушайте, из пяти тысяч людей, более трех – это регистраторы, мы их повыгоняли. Потому что я понимаю, что там самая большая проблема. Но администрированием это не решишь. Когда есть частный нотариус, вы к нему приходите, вы ему платите за сервис, и он регистрирует, он не заинтересован вам отказать, он хочет сделать услугу.

(Загальна дискусія)

Мы этим снимем проблему по первичной регистрации полностью.

(Загальна дискусія)

Мы это внедрим за март. Единственное, чтоб частные нотариусы проявили активность, но по Киеву, я понимаю, мы их соберём и скажем: вот смотрите у вас есть возможность зарабатывать. Тут нужно, чтоб вы подключались просто и проводили информационно-разъяснительную работу.

(Загальна дискусія)

 Главное, чтоб они подключались - вот это сейчас самое основное, чтоб они поверили, но они нам доверяют, потому что мы им даем возможность заработать. Сейчас у них ситуация тоже не очень хорошая.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні друзі, дозвольте від імені комітету подякувати міністру юстиції, всім його колегам. В принципі, все буде добре, правда ніхто не знає коли. І по дорозі ніхто не обіцяє годувати. Ми вам дякуємо, будемо вас підтримувати, успіхів вам в вашій нелегкій праці. Дякую.