Увага! Cайт не оновлюється

Головна > Текстові публікації > Діяльність Комітету > Стенограми засідань Комітету
06 червня 16:13
06 червня 2019 року секретар Комітету з питань економічної політики Матківський Богдан Миронович здійснив особистий прийом громадян у Верховній Раді України докладніше
29 травня 12:44
Комітет Верховної Ради України з питань економічної політики звітує про проведену роботу за час роботи Верховної Ради України восьмого скликання докладніше
06 травня 11:00
В Комітеті продовжується робота з опрацювання законодавчих ініціатив щодо врегулювання питань відновлення платоспроможності і банкрутства докладніше
10 квітня 16:05
10 квітня 2019 року відбулося засідання Комітету з питань економічної політики посилання...
04 березня 10:21
20 березня 2019 року Комітет з питань економічної політики планує розглянути законопроект №8125 "Про концесії", підготовлений до другого читання докладніше
27 лютого 15:58
27 лютого 2019 року відбулося засідання Комітету з питань економічної політики посилання...
19 лютого 10:00
Комітет на своєму засіданні 27 лютого 2019 року планує розглянути проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення рівних прав та можливостей громадян із представництва у наглядових радах та органах правління державних унітарних підприємств, господарських товариств та державних банків (реєстр. №9528 від 04.02.2019) докладніше
06 лютого 17:15
06 лютого 2019 року відбулося засідання Комітету з питань економічної політики посилання...
Надрукувати Збільшити зону перегляду

Стенограми засідань Комітету

14 листопада 2016, 15:52

Стенограма засідання Комітету від 19 жовтня 2016 року

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань економічної політики

19 жовтня 2016 року

Веде засідання Голова Комітету ІВАНЧУК А.В.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Доброго дня, шановні друзі. Дозвольте розпочати засідання нашого комітету. На ваш розгляд запропонований порядок денний. В когось є зауваження? Немає. Хто за запропонований порядок денний, прошу голосувати.

Хто – "за"? Хто – проти? Рішення прийнято.

Який ваш законопроект? 4033? 4034? Шановні друзі, в нас на засіданні присутній наш колега народний депутат Опанасенко. Будь ласка, законопроект 4034. Хвилинку прокоментуйте свою законодавчу ініціативу.

 

ОПАНАСЕНКО О.В. Шановні колеги! Шановний головуючий! Законопроект досить простий і, в принципі, там фактично змінилося одне речення. Якщо відомо, що перепис, всеукраїнський перепис населення останнього разу проходив в 2001 році. Як відомо, що стандартна процедура і фактично стандартна світова практика це проведення перепесів кожних 10 років. Він мав бути, проходити в 2011, потім був перенесений урядом Азарова. Потім так само був перенесений ще на невизначені строки. І зараз, мені здається, що в планах уряду він стоїть десь на 2021 рік. Який? 2020, да. Вибачаюсь, да.

Ну, ми розуміємо для чого…. і з врахуванням поточної ситуації, да, я думаю, що перепис як один з найпотужніших інструментів для того, щоб, по-перше, зрозуміти з якими активами ми…. Чисельність населення, взагалі, яким людським потенціалом ми володіємо.. ..(Не чути)

По-друге. Це взагалі можливість верифікувати всі реєстри, яких зараз багато і це просто прекрасна можливість вивести їх…, щоб... Верифікувати всі виплати, всі соціальні пільги та інші виплати. (Не чути) державі, по-перше, привести до ладу  свої реєстри разом з нашим…. електронного врядування. Це дозволить... досить швидкий шлях… надати всім  учасникам, дорослим та…. які... там надати…. зробити додатковий доступ до всіх  електронних... нашу  країну... ми зараз……

І я бачу в цьому найкращу можливість… Закону "Про всеукраїнський  перепис" Кабмін дає право визначити дату проведення – да? – за три роки до дати проведення перепису.

... що це не є право  Кабміну, а це пряма норма Закону, що Кабмін має кожні 10 років, починаючи з такої-то дати проводити…. визначати, проводити чи не проводити, а чітко раз в десять років, вне залежності від свого рішення та  бажання.

Зараз... поставили, що… перепису 2017 рік. Я розумію, що це взагалі не можливо, тим більше, ми зараз... Я думаю, що 2017 рік в нас може бути як підготовча фаза. І якщо ми зможемо внести на рівні комітету і….. як комітетську…. поставити проведення всеукраїнського перепису 2018 рік. Тим більше, що зараз… міжвідомча робоча група. Якраз… проводити те, що які там ресурси потрібні. Я думаю, що... в 2018 році ми можемо  це зробити, я думаю, що це буде... Ну, не треба це затягувати… два роки…. я думаю,... після  проведення після аналізу…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, я якраз оце хотів сказати, що це зараз трошки не на часі. Но якщо ви кажете на 2018 рік, то, в принципі... Тому що… велика міграція, переселені особи… Це….

Олена Володимирівна, яка позиція.

 

КОШЕЛЄВА А.В. Шановні колеги, що стосується законопроекту 4034а, у зв'язку з негативними висновками комітет його не розглядав. Але ми уважно проаналізували, і, звичайно, ми підтримуємо позицію необхідності проведення цих регулярних переписів населення і Європейську практику  10 років. Але все ж таки є у розпорядженні Кабінету Міністрів за певними номерами 2020 рік зараз проведення. І на нашому зі відсутнє фінансово- економічне обґрунтування, а як зазначено у висновку Кабінету Міністрів, потребує більше, ніж 1,2 мільярди коштів, які треба витратити.

І також моя особиста позиція – все ж таки в такий неспокійний для держави момент, мабуть, недоцільно проводити зараз  таке, бо можуть бути  якісь питання, як би позбавити права на перепис населення, яке зараз  знаходиться на окупованих територіях, це таке. І одразу питання до вас: ви знаєте якийсь механізм?

 

ОПАНАСЕНКО О.В. Я думаю, що .......... Я розумію  всі коментарі, я розумію, що  ....... Мільярд 200 – це  взагалі не витрати, якщо... Я скажу, це не витрати, тому що, ви знаєте, я впевнений, що там можуть бути заощадження ...... фонді .......... за один рік, вибачайте, тому  що в нас немає жодної  верифікації, .......... пільг, вибачайте. В нас немає, немає цієї інформації. Ви знаєте, тобто ...... щось не …...... Кабміну буде можливість ....... сказати. ....... річ, ви знаєте, я не думаю, що поточний стан та поточна ситуація на сході чи в Криму – це є якийсь момент, щоби ..... не робити щось. Навпаки, я думаю, що сейчас є фантастична можливість визначитися, хто з громадян ......Україну як  …....... своєю країною ......... переселенців, підрахувати все. І ......... як маркер: свій, чужий і це, мені здається, це як раз той спосіб абсолютно нормальний, абсолютно без жодних там якихось маніпулятивних речей підрахувати, хто в нас є .......... Тому що зараз реально, я впевнений, що багато людей там мігрують туди, сюди і, по-перше, вони можуть .........  впливати, там брати участь в місцевих виборах, там взагалі в загальнодержавних ..... можуть отримуватися якісь соціальні  ........... Так само можуть .......... на окупованих територіях. Мені здається, що в нас є можливість просто визначитися, поставити крапку ..... які, наприклад, зараз чи під час перепису знаходилися там ..... буде можливість і Кабмін може розробити інструмент, який додати потім до того реєстру. Мені здається, це і  є .........

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. ......... послухаємо позицію Кабінету Міністрів .....

 

КОВАЛІВ Ю.І. Шановні колеги, ми на сьогодні уважно розглядаємо, власне, запланований ........ перепис на 2017 рік. І ми дуже обережно підходимо до цього питання, скажу, з кількох причин. Перша – це витрати бюджету. Перепис – це не менше 1,2 мільярда гривень. 1,2 мільярда гривень, проект бюджету на сьогодні уряд вчасно подав до Верховної Ради. І ви знаєте всі показники бюджету. Тобто на сьогодні, якщо до другого читання бюджетний комітет, тобто всі народні депутати, в принципі, кажуть, що не проблема знайти додатково 1,2 мільярда гривень, то ми вважаємо, що є інші, пріоритетніші цілі, в першу чергу в тому числі для стимулювання розвитку економіки, куди можна направити ці 1,2 мільярда гривень.

Друге питання. Ми теж повинні бути дуже обережними, враховуючи те, що в нас сьогодні Україна як держава йде в Гаагу з суверенним спором про незаконну окупацію наших територій, наші деякі і державні компанії, і приватні компанії уже подали в арбітражі по ситуації по Криму і по незаконному заволодінню їхніми активами. І навіть суд – це прецедентні кейси, які будуть в історії, в принципі, судової міжнародної практики. І, наприклад, перший кейс по …… його вже взяли до розгляду. Це позитивний сигнал, що взагалі такі кейси будуть розглядатися. Наступними у нас йдуть "Нафтогаз" з їхніми активами, потім МЗС подає по шельфу. Тобто ми повинні бути дуже обережними з точки зору того, а кого ми будемо переписувати.

У нас є окремо незаконно окупований Крим, і ми не можемо сказати, що ми наполягаємо як держава з позиції, що це наша територія і це наші громадяни. І відповідно, не переписавши їх, або фізично ми не можемо заставити їх приїхати на територію України, ми можемо створити прецедент.

Друге. Це стосується окупованих територій Донецької і Луганської областей, які взагалі є суверенною територією України, але з окремим статусом проведення антитерористичної операції. Тому на сьогодні уряд прийняв рішення відкласти його до 2020 року. І ми, враховуючи ці дві причини, ми вели довгі консультації і з Мін'юстом, і з МЗС, і з Держстатом, а головне, що ми вже проінформували про цю нашу ситуацію – і отримали сприйняття в наших міжнародних статистичних органах. І вони з розумінням поставилися до цієї ситуації.

Тому ми вважаємо, що все-такий 2020 рік, який на сьогодні є в постанові Кабміну, - це та дата, на яку, дай Бог, до 2020 року ми повернемо всі свої території, ми відновимо там державне правління української влади.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Зрозуміло, а що автор…  (не чути)

 

ОПАНАСЕНКО О.В. ….. один коментар.

Ви знаєте (Не чути) якщо є можливість щось не робити, це модна не робити, тим більше, якщо ми розуміємо, що у нас …….. багато інформації, тим більше……. багато є стимулів (Не чути)

Якщо, наприклад, ми можемо (не чути) давайте запропонуємо.., я думаю, що ……….

Це не є… вибачаюсь, тому що я впевнений, що... Ви знаєте, я можу…. час... набагато більшим, набагато більшим, ніж мільярд 200. Чому не було економічного обґрунтування, тому що реально…. підрахувати і це реально має працювати не один десяток аналітиків, щоб підрахувати взагалі економічний ефект від такої…… Лише на витратах…. На адміністративних витратах ми зекономили набагато більше, не кажучи про (не чути)

А ситуація з того, що там якісь там... юридичні наслідки позбавлення громадянства, це взагалі не може бути якимось таким зараз доводом не робити те, що ми мали зробити  а 2011 році.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я пропоную, моя точка зору, що підтримати… проти того, щоб ми проводили перепис без Донецька, без Луганська, без Сімферополя, це небезпечно, це така, серйозна така річ.

Яка пропозиція підкомітету (Не чути)

 

КОШЕЛЄВА А.В. Направити автору на доопрацювання, або  внести якісь зміни суттєві на доопрацювання.

 

ОПАНАСЕНКО О.В. Давайте на рівні комітету підтримаємо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути)… кожні 10 років, в 10-му чи в 11-му ви пропустили цей термін, наступний термін перепису 20-й рік ………. ці речі. (Шум у залі)

 Ви знаєте, Олександр Валерійович, я би, наприклад, на вашому місці написав би такий закон, але це масло масляне, у нас і так вже у законодавстві передбачено, що кожні 10 років, коли ми провели тут перепис населення, як це, щоб це до року не прив'язуватись.

 

ОПАНАСЕНКО О.В. Пане Андрію, тут немає прив'язки до конкретних років. Є чіткий проміжок часу і це... що можна чекати ще 10 років…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я згідний…

 

ОПАНАСЕНКО О.В. Давайте рухатись, мислити державницькі, а ми знаємо і ви самі розумієте для чого нам ця інформація потрібна, тому що неможна стратегічні речі чи стратегічні рішення державы приймати, якщо ти не знаєш скільки у нас людей проживає,….. ми не маємо цієї інформації,пане Андрію.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. У нас немає можливості.

 

ОПАНАСЕНКО О.В. Зачекайте, зачекайте, а ви впевнені, що до 2020 року …

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Закінчить думку, будь ласка.

 

ЖУК І.М. Дуже дякую. По-перше, я хочу подякувати в цілому за законодавчу ініціативу, тому що привертається увага до проблем статистики.

По-друге, я повністю підтримую всіх опонентів, так сказати, які висловлювали свою точку зору. Чому? Тому що, дійсно, тут в першу чергу потрібно вирішити політичний аспект. Проведення перепису 2020 року визначено на глобальному рівні в рамках ООН. І тому Кабінет Міністрів, приймаючи це рішення, звісно, враховував і цю ситуацію на глобальному рівні.

По-друге, проведення перепису потребує тривалого процесу підготовки і відповідного фінансування. Крім того, стосовно політичного аспекту перепис проводиться, він має статус всеукраїнський. Звісно, перепис має бути проведений відповідно до кожної людини в межах національних кордонів. Якщо ми кажемо, що питання .......... чи не провести. В Законі  про всеукраїнський перепис чітко написано, що де, на якій території проводиться перепис, якщо ми маємо на сьогодні проблемні території, там, де не можна провести перепис, стосовно цього тут треба чітко визначитися. Тому що не можна покладати на Кабінет Міністрів завдання: визначити, чи проводити, чи яким чином проводити. Це визначається на законодавчому рівні.

Я хочу сказати, що, наприклад, Грузія, яка свого часу провела перепис без Абхазії і Южної Осетії, але це прописано в законі, що якщо перепис не може бути проведений на відповідній території за непереборних обставин...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми на це ніколи не підемо.

 

ЖУК І.М. Звісно, тому, да, тому ми також вважаємо, що 2020 рік – це абсолютно така компромісна дата. Чому? Тому що для того, щоб  проводити такий масштабний захід, потрібно накопити фінансові ресурси. Тому  що це ресурси не тільки державного  бюджету, а й місцевих бюджетів. Тому що це...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. ..... це треба робити і на це треба виділяти гроші, тобто це не аргумент. Аргумент тільки один, що не дивлячись на те. що це нам вкрай необхідно для статистики і для розуміння ........ в нас немає можливості провести цей ...... Писати в законі, що провести  перепис без тимчасово окупованих і анексованих територій - ніхто ніколи на це... я навіть не піду доповідати, ніхто в парламенті це не проголосує.

Добре, якщо нема інших пропозицій, ми я ставлю на голосування пропозицію підкомітету повернути законопроект суб'єкту законодавчої ініціативи на доопрацювання. Хто "за", прошу голосувати. Хто "проти"? Хто утримався? Рішення прийнято. Дякую.

Законопроект номер 5042, внесений Кабінетом Міністрів, доповідає перший заступник міністр економічного розвитку і торгівлі Ковалів Юлія Ігорівна. Будь ласка.

 

КОВАЛІВ Ю.І. Шановний Андрію Володимировичу, шановні члени комітету, до вашої уваги запропоновано проект Закону про визнання таким, що втратив чинність ........ Кабінету Міністрів про управління майном, що  є в загальнодержавній власності в будівництві та промисловості... та промисловості будівельних матеріалів. Декретом Кабінету Міністрів від 1993 року делеговано корпораціям "Укрбуд", "Украгропромбуд", "Укрмонтажспецбуд", "Укрбудматеріали" і так далі…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я перепрошую, Юлія Ігорівна, ми вже розглядали цей законопроект, ми все знаємо, ми на попередньому засіданні, наскільки мені пригадує пам'ять, хотіли отримати від Міністерства економіки конкретну відповідь на конкретне питання: "В якому стані знаходиться на сьогоднішній день дане підприємство?"

 

КОВАЛІВ Ю.І. На сьогодні…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Майно, це інтересувало моїх колег, а мене інтересує в якому воно статусі зараз знаходиться, які… (Не чути)

Є інформація? Ви сказали, що вчора… (Загальна дискусія)

… хотів знати що зараз з цими підприємствами на сьогоднішній день. Отримали відповідь, так?

 

КОВАЛІВ Ю.І. Так. Ми надали вчора до комітету ще інформацію щодо діяльності "Укрбуду".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

 

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Але я вважаю, що закон треба приймати. Чому? Тому що ми… з вами, ми самі проти себе ідемо, тому що прийняли закон (не чути)

 

 КОВАЛІВ Ю.І. Дякуючи комітету, ми зробили дуже великий крок в нашому реформі державних підприємств.

 

СОЛОВЕЙ Ю.І. Нам просто це ясно, що закон треба приймати (не чути) надали нам, зараз просимо… Ну це не вас стосується, це Мінінфраструктури. Зараз… (не чути)  

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Можете надати нам ще додаткові …..

 

КОВАЛІВ Ю.І. Шановні колеги, хочу зазначити, що декілька з зазначених компаній на сьогодні в процесі ліквідації в зв'язку з провадженням у справах банкрутства і, на жаль, у нас багато підприємств в стадії ліквідації, більше тисячі. І ми напевно будемо там на наступному засіданні комітету, якщо вам буде цікаво, ми провели інвентаризацію взагалі всіх державних підприємств, які знаходять в уряді, їх знайшли додаткових більше 100, про які не було реєстрі. Ми готові вам надати реєстр, надати там інформацію, але по багатьох, які у стані ліквідації, там або у нас є арбітражні управляючі, якими опікується Міністерство юстиції. На жаль, мушу зазначити, що частина з них не дбає про державні інтереси, частина з них ігнорує запити нас як міністерства, запити інших органів. І ми маємо з цим дуже велику проблему. Їх більше тисячі, я вам скажу, що от на сьогодні…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Що ви не можете скоординувати з …..

 

КОВАЛІВ Ю.І. Ми на сьогодні уже цього року більше 10 скарг на таких арбітражних управляючих направили до Міністерство юстиції з проханням провести перевірку ознайомити нас з результатами перевірки відізвати у них їхні сертифікації, тому що у нас по суті, як тільки підприємство заходить у стадію банкрутства і є арбітражний керуючий, ми фактично втрачаємо 99 відсотків. (Шум у залі) Да, вообще немає. Там просто люди творять чудеса.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це зрозуміло, якщо немає зловживань. Дайте тоді лист ми тоді теж звернемся до...

Давайте внесемо зміни в закон, що зобов'язання….

 

ДЯТЛОВ Є.Я. Андрій Вололдимирович в тому проекті Закону про банкрутство… ми пропонуємо, раніше це все було, знаходилось у підпорядкуванні Міністерства економіки, потім при Януковичі передали його Мін'юсту. Чого? Ніхто не знає. Вся служба, яка була там у Міністерстві економіки, яка контролювала власність, банкрутство, арбітражних управляючих, вона перейшла туди, все і контролю немає.

 

_______________. (Не чути)

 

ДЯТЛОВ Є.Я. От цим законом 3132 ми будемо намагатися вернутись обратно ………………..

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Який хороший закон. Нагадайте, хто автор цього закону?

 

ДЯТЛОВ Є.Я.  Він зараз буде підписувати, він сьогодні тут…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. 3132. Хто автор?

 

ДЯТЛОВ Є.Я.  Ну, це ми будемо всі сьогодні.  Сьогодні всі…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Ми перше читання чи в цілому? Що ми з цим законом робимо?

 

_______________. В цілому (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Ставлю на голосування. Хто за те, щоб рекомендувати парламенту прийняти законопроект 5042 за основу та в цілому. Хто – "за", прошу голосувати.

Хто – проти? Хто утримався? Рішення прийнято.

 

СОЛОВЕЙ Ю.І. А в мене питання. Ми прийняли прогресивні закони щодо призначення керівників державних підприємств. Ніби все нормально, але от в мене питання по двох державних підприємствах: "Укренерго" і "Центренерго". Зокрема, по "Укренерго" в мене питання.

От проведений конкурс, там, уже понад рік немає 9 місяців тому назад закінчився т.в.о., повноваження т.в.о. Грубе порушення закону, керує вже 9 місяців людина, яка не має жодних на це повноважень, одна з найбільших корпорацій України. Яке бачення? І взагалі, що Міністерство.. конкурси.. (Не чути)

 

КОВАЛІВ Ю.І. Шановні колеги, ми, Міністерство економіки готово доповісти.

В першу чергу, дякуємо за підтримку прогресивного закону. І на виконання цього закону завтра на урядовому комітеті буде розглядатись пакет документів, що стосуватиметься порядку призначення, відбору і формування наглядових ради державних підприємств, яким буде передбачено… Я вам, там, трошки в трьох словах. Яким буде передбачено, що в найбільших підприємств, їх є порядка 50, буде наглядова рада формуватись в обов'язковому порядку, у всіх решта орган управління буде визначати самостійно чи буде наглядова рада чи ні.

В наглядовій раді будуть більшість незалежних членів в законі виписані критерії, якими ті мають керуватися…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Відповідати.

 

КОВАЛІВ Ю.І. Відповідати. Всі члени і незалежні, і представники держави будуть проходити через номінаційний комітет. Це от буквально ми надіємося завтра урядовий комітет підтримає наші всі пропозиції і на наступному уряді ці рішення будуть ухвалені.

Наступне. Що стосується конкурсів. У нас, справді, є 2 конкурси проблемні. Перший – це "Центренерго". По "Центренерго" суд… В нас є ухвала суду, на жаль, і Міністерство економіки подавало апеляцію, і, на жаль, ми в апеляції програли, не підтримала апеляційна інстанція нас. І там, мабуть, немає ще переможця. Суд заблокував процесуально ще діяльність Номінаційного комітету.

Що стосується "Укренерго". Пройшов конкурс, Номінаційний комітет уже нового уряду з п'яти претендентів, якщо я не помиляюся, вибрав керівника і згідно постанови уряду направив його до Міністерства енергетики для узгодження, відповідно винесення далі на погодження уряду.

На жаль, вперше Міністерство енергетики більш ніж півтора місяці не давало відповідь. І потім ми отримали ухвалу суду, яка забороняє вчиняти жодні дії Міністерству економіки.

Ну, паралельно з тим. За цей період ми отримали ухвалу суду, яка не що… вона забороняє взагалі нам подавати будь-які документи на Кабмін, приймати, вносити будь-які зміни в реєстр, там, максимально широке блокування.

Ми програли апеляцію. Ми, звичайно, одразу ж подали апеляційну скаргу. Програли. Також була інформація, щоб… А? (Шум у залі)

 Тому маємо таку ситуацію. На сьогодні ми маємо відкриті ще 4 конкурси.

 

СОЛОВЕЙ Ю.І. Чому ви не вносите т.в.о.?

 

КОВАЛІВ Ю.І. Орган управління "Укренерго" – це Міненерго. Тому згідно постанови Кабміну на оці тримісячні терміни погодження це має робити міністр енергетики, тому що це його сфера управління. На жаль, ну, треба просто спитати міністра енергетики. (Загальна дискусія)

Колеги, ну от, дивіться, у нас тут проблема на сьогодні з судами. Ми з міністром юстиції на уряді робили відкриту прес-конференцію, ми називали прізвища суддів, які неодноразово приймали такі рішення. Тому що у нас були такі рішення колись і по "Укрпошті", і по блокуванню конкурсу на "Укрспирт", три рази. Тобто у нас, на жаль, креативна судова система, яка приймає такі рішення. Ми готові вам надати копію ухвал судів, готові…

 

ПТАШНИК В.Ю. Вищу кваліфікаційну комісію, Вищу раду юстиції…..

 

КОВАЛІВ Ю.І. Це все Петренко передав. Ми Петренку весь пакет документів по всіх ухвалах по конкурсах передали, на скільки я знаю, міністр юстиції у Вищу кваліфікаційну комісію передав поименный список наших героїв.

Далі. У нас на сьогодні відкриті чотири конкурси знову ж таки на стратегічні підприємства – "Маріупольський морський порт", аеропорт "Бориспіль", "Укрхімтрансаміак" і "Електротяжмаш". Ми отримали на кожен з них велику кількість кандидатів, від 9-ти, по моїй інформації, на Маріупольський морський порт до порядку 33-х на "Електротяжмаш" і "Укрхімтрансаміак". Сьогодні тривають співбесіди з кандидатами, потім конкурсні…

Ми дуже надіємося, що здравий смисл победит. Зараз ми, конкурсні комісії проводять вже усні співбесіди цього і наступного тижня, далі за рішенням їх на Номінаційний комітет буде передано від 3 до 5 найсильніших кандидатів і з них буде обрано переможців, і оскільки, наприклад, два підприємства: "Укрхімтрансаміак" і "Електротяжмаш", це підприємства під Мінекономіки, там обіцяємося швидко призначити керівників за результатами конкурсів, я думаю, з "Борисполем" і ММК Ілліча, ой, вибачте, портом... Да, на ММК Ілліча, это… Да.

У нас Мінінфраструктури також  висловлює зацікавленість. Але скажу вам, у нас є проблема на сьогодні. після цих всіх негативних історій, які у нас були з конкурсами, ми ж маємо рекрутингові компанії, які працюють із приватним сектором, які допомагають знайти кандидатів, дуже багато хороших кандидатів відмовляються і це навіть не питання в зарплаті. Люди розуміють всі ризики, от приклад, "Укренерго" тому дуже яскравий, людина мала хорошу роботу в Казахстані, приїхала в Україну, тут її "облили брудом", відкрили кримінальну справу за держзраду, ну так в Інтернеті пишуть, і відповідно дуже...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути) п'ять міністрів, процедура відбору, ми можемо в законі прописати, що такі речі... не може вмішуватися і не може зупиняти ... (Не чути)

 

КОВАЛІВ Ю.І. Ні, ні.

 

КРИВЕНКО В.В. Ми хотіли дати можливість звільняти директорів державних підприємств ...........  сказали, що це не по-європейські .....

 

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Хорошо. А якщо ми напишемо в законі  якщо ми напишемо, що якщо конкурс вже запущений, він не може там якось... і є переможець, то процес розірвати  неможливо?

 

КОВАЛІВ Ю.І. Дивіться, тут, насправді...

 

ДЯТЛОВ Є.Я. Справа в тому, що, Андрій Володимирович, тут же ж получається так, кожний з претендентів.... кожен з претендентів.... своє бачення і тобто це буде порушення прав, я так вважаю. Бо якщо ..... це конституційне право, але...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А от я не розумію...

...юридичної логіки, так, мені ........., що у нас є там певна комісія, яка робить попередні там всі ці співбесіди і рекомендує на Номінаційний комітет 5 кандидатур кращих. Не можуть всі бути однакові суперспеціалісти. Так? Але є Номінаційний комітет 5 чоловік і вони повинні вибрати з 5 одного. І ми не претендуємо на те, щоби хтось кращій, хтось гірше. Всі достойні кандидати, всі пройшли цю всю комісію і всі мають можливість зайняти цю посаду. Мало того ви зараз так говорите, що ви вибираєте  переможця і ще дублера, який може...

 

КОВАЛІВ Ю.І.  Ні, це на державну службу так обирають.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути)

На профільному міністерстві його призначити. Ну, це нормально. Чому порушуються права тих чотирьох, які так само розумні, так само досвідчені, так само ..... просто їх комітет

ДЯТЛОВ Є.Я. Так що, якщо подають позов, що незаконно того призначили, так же само, як Антимонопольний комітет .....

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. В чому їхні права порушуються? Вони...

 

ДЯТЛОВ Є.Я. Ну, вони ж обґрунтовують, треба подивитися, що…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Якщо я не хочу бути в конкурентному середовищі, щоб Номінаційний комітет з 5 міністрів обирав мене як кращого чи когось іншого як кращого, я не йду на цей конкурс. Тоді я свої права ніяким, ну, мої права не пострадають. Коли я добровільно погоджуюся, щоб прийти, доповісти свою програму, що я буду робити на цій посаді, сидить 5 міністрів…

 

КОВАЛІВ Ю.І. Шановні колеги, можна я скажу? У нас було різне на конкурсах. Через суди у нас… ми можемо писати дуже багато, дуже детально процедури і так далі, але має бути ще якась політична відповідальність. Ми або хочемо це змінити, або – ні. Колись у нас були казуси, що у нас і народні депутати деякі приходили на засідання Номінаційного комітету. Там створювали, ми це називаємо театральними шоу, ну, різне бувало. У нас були пікети під урядом на деякі конкурси і так далі.

Тобто, якщо у нас буде просто бажання це зробити, то у нас всі механізми сьогодні є. Якщо у нас немає, там, те що називається політичної волі, ми можемо писати мільйон ще законів, постанови і робити різні виключення – воно просто не буде працювати.

(Загальна дискусія)

 

СОЛОВЕЙ Ю.І. Я абсолютно… Секунду! Це не факт, це ще не факт. У мене є просто прохання. На наступне засідання комітету, для того щоб з'ясувати, чому півтора місяці з моменту проведення конкурсу не була внесена кандидатура, а чому сьогодні не вноситься, грубо порушуючи принцип ТВО, по "Укренерго" запросили профільного міністра, його заслухати тут. І добре би було все-таки і позицію Міністерства економіки, якщо би ви знайшли можливість бути присутніми, розглянути питання щодо призначення керівника "Укренерго" на нашому комітеті. Це серйозне, це системне, стратегічне підприємство…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. …міністра економіки… (Не чути)

Другий законопроект 4664. Юлія Ігорівна, позиція Кабміну – не підтримувати. Чому?

 

КОВАЛІВ Ю.І. Шановні колеги, ми не підтримуємо  з кількох причин. Перше, на сьогодні, я думаю, буквально там протягом місяця, якщо комітет захоче, то ми готові просто робити так, як ми робили з Комітетом палива і енергетики такі широкі слухання про реформу корпоративного правління нашої найбільшої державної компанії "Нафтогаз" і, в принципі, всіх держкомпаній. Ми готові презентувати, що вже ми зробили, що далі ми плануємо робити, і надалі плануємо вносити ще один закон, другий етап, і готові навіть перед внесенням закону презентувати концепцію для того щоб потім нам всім разом спільно було простіше його  приймати і обговорювати.

Кілька речей, чому ми… уряд не підтримує цей закон. Перше, тому що згідно витягу Комісії з цінних паперів засновником і власником 100 відсотків акцій ПАТ "Укргазвидобування" є НАК "Нафтогаз" України. Тобто це – перший пункт, який…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  А є у списку?

 

КОВАЛІВ Ю.І. НАК "Нафтогаз" у списку. Відповідно, НАК "Нафтогаз", а далі в Законі "Про трубопровідний транспорт" записано, що НАК "Нафтогаз" і його дочірні підприємства, а також активи, які беруть участь у транспортуванні трубопровідним транспортом, не підлягають приватизації. Тобто, сьома стаття закону, фактично нам уже забороняє починати будь-які дії щодо всіх дочірніх компаній. В сьомій статті так написано.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так написано, але це не стосується українських...

 

КОВАЛІВ Ю.І. Там написано "Нафтогаз" та її дочірні підприємства.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Це не дочірнє, і це не транспортування…

 

КОВАЛІВ Ю.І. Ні там через кому "дочірнє, а також активи".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. "Укргазвидобування" не дочірнє і не транспортування.

 

КОВАЛІВ Ю.І. Друга більш стратегічна. Дивіться, "Укргазвидобування", враховуючи, що ми вже кілька разів уряд подавав до Верховної Ради Закон "Про скорочення переліку об'єктів державної власності, що не підлягають приватизації", ми підтримуємо розширення цього переліку. Якщо ми візьмемо такі активи як "Укргазвидобування", ми розуміємо прекрасно, що, якщо ми внесемо його в перелік, що не підлягають приватизації, по-перше, там є юридичне питання чи це є взагалі державне підприємство, тому що на сьогодні за, знову ж таки повторююсь, за роз'ясненням комісії з цінних паперів там 100 відсотків акцій належить "Нафтогазу", а не державі. Тобто держава є опосередкованим власником.

І друге питання в тому, що, в принципі, на сьогодні ми розуміємо, що в середньостроковій перспективі чому це підприємство повинно, не повинно отримати, там, міноритарного чи мажоритарного стратегічного інвестора.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви скажіть конкретно, Кабінет Міністрів…

 

КОВАЛІВ Ю.І. Не підтримує цей закон.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це я зрозумів.

 

КОВАЛІВ Ю.І. Ні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Кабінет Міністрів вважає, що "Укргазвидобування" повинно бути частково чи повністю приватизовано (Не чути) Це така стратегія держави?

 

КОВАЛІВ Ю.І. На сьогодні Міністерство економіки бачить таку стратегію потенційно можливо. І, блокуючи зараз, вносячи його в перелік, що не підлягають приватизації, вона не створить нам жодного додаткового плюса в розвитку газовидобувної галузі, в принципі. І до цієї компанії так само. Ми створимо ще одну юридичну колізію, оскільки…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, але це тоді виявляє як певного роду оборудка: змінили форму господарського товариства, тому що попереднє "Укргазвидобування" … (не чути) в переліку непідлягаючих приватизації. Це так, як було з "Укрспиртом".

 

КОВАЛІВ Ю.І. Не було її в переліку приватизацій.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоже не було?

 

КОВАЛІВ Ю.І. Ні, ні, був тільки…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути)

 

КОВАЛІВ Ю.І. Дочірна компанія.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А. дочірна компанія була під забороною. А, да,…. дочірна компанія. Зараз змінили форму товариства. І, якщо ми зараз його не включимо, ми будемо учасниками цієї оборудки. Це про те, як в нас було з "Укрспиртом". Був концерн "Укрспирт", потім створили ДП "Укрспирт" і це ДП "Укрспирт" куди…. навпаки, воно не було в переліку…., які не підлягають приватизації. І 6 місяців осіли в повітрі…

 

КОВАЛІВ Ю.І. Андрій Володимирович, "Укрспирт", я вам нагадаю, в переліку непідлягаючих є...спиртзаводи

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. 3 роки тому.

 

КОВАЛІВ Ю.І. Просто їх тасували між концерном і "Укрспиртом" як підприємством, але у нас з вами в переліку є самі спиртзаводи, тим цілісний майновий комплекс спиртзавод там, не знаю, якийсь там іванкіський, умовно кажучи. Там просто окремо по всіх спиртзаводах є в переліку.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Юлія Ігорівна, було не так. Був концерн "Укрспирт". І... оці всі заводи як виробничі особи, вони всі були в переліку не підлягаючих приватизації. Тобто 3 роки тому чи 4 вони зробили наступну оборудку: вони створили нове державне підприємство, постановою Кабміну передали майно, наприклад там, Коростишівський якийсь там спиртзавод, все майно цього спиртзаводу передали на баланс новоствореного ДП. І так зробили разів 40 чи 50 з 80. І коли це майно цих заводі, юридична особа лишилася, яка в переліку… яка не підлягає приватизації Коростишівський спиртовий завод. Але... було передано в ДП постановою Кабміну... передавали на баланс, акти підписували. І це ДП, коли ми створили цю…. з самих кращих заводі, воно було не під забороною на приватизацію. ... було 6 місяців, ми тоді, Вадим…, порядку, піднявши кипиш, ми вносили його це нове ДП, уже нафаршироване майном інших старих підприємств, які були у списку, ми вносили це…

Давайте приймемо рішення. Я за те, щоб "Укргазвидобування" набуло там... якісь норвежці, американці, я – "за", я – "за". А тоді треба чесно це сказати, що ми не хочемо, щоб "Укргазвидобування" було в переліку підприємств, які не підлягають приватизації. І це…члени нашого комітету…. 2 роки добиваються того, щоб якомога більше підприємств вивести з-під цього переліку. Правильно?

 

КОВАЛІВ Ю.І.  Правильно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді відхиляємо чи що ви тут пропонуєте?

 

КОВАЛІВ Ю.І. Я скажу ще один аргумент додатковий. Враховуючи те, що у нас на сьогодні є Кабмін, уже визначений акціонером НАК "Нафтогазу", відповідно акціонером всієї групи компаній, тому що НАК – це група компаній. У цьому законопроекті написано "органу управління Міненерго", що теж суперечить нашим зобов'язанням, які ми взяли на себе по реформі самого НАК "Нафтогазу", а це у нас суверенна гарантія на 300 мільйонів, і зараз ще одна. Сьогодні… Вчора Світовий банк прийняв рішення  про видачу ще гарантій на 500 мільйонів, а там крос-дефолт по всіх суверенних гарантіях піде. Тому, і ми знаємо, в нас була така ситуація півтора місяці тому, коли в нас було  під питаннями 1 мільярд гарантій уряду Сполучених Штатів, і цей 300 мільйонів кредиту, і кредит Світового банку під питанням. Тому, власне, у нас ризиків, дефолтів про багатьох… з прийняттям цього закону теж дуже великі, бо він суперечить…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дивіться, члени комітету,… (Не чути) Ми приймаємо політичне рішення: ми за те, щоб "Укргазвидобування" залишалося під забороною до приватизації чи ми не підтримуємо.

Тому я пропоную на голосування пропозицію відправити законопроект 46… Чи відхилити краще? Відхилити законопроект 4664, внесений народним депутатом Поляковим.

Хто "за", прошу голосувати. Хто проти, хто утримався? Рішення прийнято.

… четверте питання. Автор просить зняти з розгляду.

П'яте питання, автор просить зняти з розгляду.

Шановні друзі, ми доопрацювали законопроекти щодо підвищення ефективності процедур… допрацювали внесення змін законопроект... комітет щодо приведення у відповідності з Конституцією України. Це по голові Антимонопольного комітету. Давайте ми тоді всі почитаємо, підпишемо. Євген Якович, зберіть підписи членів комітету і зареєструйте……

Друге питання…

(Шум у залі)

 

ПТАШНИК В.Ю. (Не чути)  

И не только вот эту маленькую…, а там нужно пересмотреть структуру Антимонопольного, дополнить, там, часть территориальных отделений, потому что их очень ……..

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми двома руками "за". У нас просто…

 

ПТАШНИК В.Ю. Это такая

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Але …………. більше, тому що в нас був закон, який неправильно був написаний. Я за те…

 

ПТАШНИК В.Ю.  (Не чути) подання Премьер-министра ………… Просто может быть комплексно доповнить этот законопроект хотя бы …….

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. ………. по Конституції порушення закону. А звільнення…

 

ПТАШНИК В.Ю.  (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Бо, я вважаю, що ми закон прийняли…., що Конституція має вищі юридичні сили. Бо ми плювали на той закон, який... після….. Але зараз закони написані ще в інших процедурах як звільняються, а в Конституції це не передбачено. Вот в чому проблема.

А те, що стосується… Будь ласка, ми завжди вас підтримаємо, ваші законодавчі ініціативи по удосконаленню Антимонопольного комітету. Я за те… Євген Якович, давайте робити.., експертів, членів комітету, що треба змінити в законі базово... Закон про Антимонопольний комітет. Управління, структуру, територіально, все, що говорить Віка. Я за те, щоб ми напрацювали такі системні зміни до закону. Але це, це ваш обов'язок. Ну, ви повинні були…. скажу відверто, ми тоді в 2014 році дуже сильно, коли ми вертали Конституцію і не внесли зміни в усі закони, які… був Янукович тоді, коли переворот був, коли…. Оце було дуже… Але я вас повністю підтримую.

Перше. Можливо, ми десь… Ну, перше це бажання Антимонопольного комітету, що їм треба змінити в законі, щоб ви найкраще працювали. Це перше.

Друге питання. Міжнародний досвід.

Третє питання. Ініціатива суб'єктів законодавчої ініціативи. Робимо базовий законопроект і вирішуємо ці всі питання. Робимо майданчик для дискусій, тому що тут дискусій немає. Немає заперечень?

 

ДЯТЛОВ Є.Я. Шановні народні депутати, у зв'язку з тим, що цей законопроект про банкрутство, він надісланий, він, вірніше, направлений до Комітету з питань економічної політики на доопрацювання на повторне перше читання. Ми маємо прийняти рішення, що ми його підтримаєм, і буде окрема засилка. Крім того, ще буде засилка, що відповідно до Постанови Верховної Ради…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Немає реєстраційного номеру.

 

ДЯТЛОВ Є.Я. Ні. Це номер, який …..32 буде в дужках на повторне перше читання. Але відповідно до Регламенту ми приймаємо рішення, щоб комітет допрацював,  завізував і   вносить рішення  про підтримку його в першому читанні. Тобто я прошу, проголосуйте або чисто формально, щоб була підтримана, що це перше читання….

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Євген Якович. 

 

ДЯТЛОВ Є.Я.  Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми тепер ……. ще раз  …….збиратися.

Хто за те, щоб підтримати законопроект 3132, внесений Верховною Радою,  доопрацьований він…

 

ДЯТЛОВ Є.Я.  На повторне перше читання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. На повторне перше читання. Хто за те, щоб  підтримати його.....

Хто – проти? Хто утримався? Рішення прийнято одноголосно.

Юлія Ігорівна, ми "протягнемо" цей закон чи не протягнемо?

 

КОВАЛІВ Ю.І. (Не чути)

 

 ГОЛОВУЮЧИЙ. Ще одне питання – банкрутство. (Шум у залі)

 

КОВАЛІВ Ю.І. Колеги, нам дуже  потрібно його протягувати. У нас скоро вийде новий рейтинг Doing Business. Ми з трепетом його очікуємо, бо   банкрутство там одне з них, що могло там дати в плюс. На жаль, ми тоді його не  встигли  на попередній сесії прийняти, і нам дуже треба його  рухати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні друзі,  ще одне коротеньке  інформаційне повідомлення. У нас створена Національно-інвестиційна рада  при Президенті… згідно Указу Президента. Ложкін, до речі, являється її членом. Я з ним зустрічався, він попросив делегувати представника від нашого комітету.  Олесь Станіславович представляє Українську спілку підприємців- роботодавців. Ніхто не заперечує,  якщо Олеся Станіславовича відправимо його займатися залученням  з Борисом Євгенійовичем  інвестицій в Україну? Ніхто не заперечує?  (Шум у залі)

(Загальна дискусія)

 Я хотів, щоби всі члени комітету ввійшли в  інвестиційну раду. Він сказав мені, що "Боливар двоих не выдержит". Так що…

 

ДОВГИЙ О.С. Можна я тоді просто поясню. Це була, насправді, моя ініціатива, я єдиний член комітету, який не входить у будь-який з підкомітетів і не є головою підкомітету. Я займаюсь… (Шум у залі)

Я займаюсь дуже плідно роботою з Українською спілкою промисловців і підприємців, з Федерацією роботодавців. І, в принципі, питання залучення інвестицій в Україні є витрачає досить багато своєї уваги.

Ідея залучення входження депутата від економічного комітету в комітет інвестицій, це моя ідея. Я звернувся до Андрія Володимировича і звертаюсь до вас, шановні колеги, якщо ви не заперечуєте, делегувати мене в цей Комітет, до якого я входжу, комітет при Кабміні по інвестиціям і цілий ряд громадських утворень і об'єднань підприємців те, чим я займаюсь, те, що мені цікаво.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ще, Євген Якович, на минулому тижні чи на позаминулому тижні був форум такий економічний, було дуже багато представників. Що в секретаріати  і всіх членів комітету повідомляв, щоби всі могли приймати участь в таких міжнародних зібраннях. Добре?

 

КОВАЛІВ Ю.І. Можна ще два прохання комітету про співпрацю? В нас на сьогодні розпочався проект великий з ЄБРР щодо зміни концесійного законодавства. Тобто ЄБРР нам дало консультантів, британських юристів, які допомагають нам повністю переписати концесійне законодавство. В нас сьогодні чотири закони – ні один з них не працює. І ми  хотіли… (Шум у залі) Концесії.

Це, наприклад, дуже хороший механізм для портів, де вони залишаються у державній власності: дороги, порти – вся інфраструктура. І ми хотіли, щоб ефективно співпрацювати представників комітету або секретаріату комітету, або народних депутатів до нас у робочу групу, щоб вже на тому етапі, коли ми починаємо писати закон, щоб ми з вами були…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Вікторія Юріївна до мене зверталась. Я хотів би  одне питання теж повернути вам. Прохання.

У вас працює робоча  група по інтелектуальній власності.  Перший віце-прем'єр і міністр економіки він проявляв дуже велику активність в цьому питання. У Вікторії Юріївни є теж вже напрацьований законопроект. Як можна об'єднати зусилля комітету, Мінекономіки, щоб ми напрацювали теж гарні законодавчі ініціативи щодо захисту інтелектуальної власності, тому що бізнес звертається, європейська бізнес-асоціація до Вікторії Юріївни зверталася. Тобто ми тягнемо цей час, чекаючи, що. півроку тому задекларували, що ви внесете законопроект, але….

 

ПТАШНИК В.Ю. разом працювали, і Юлія Ігорівна знає про ці норми… Я знаю, що…., вони якраз підтримують концептуально….. і не тільки Мінекономіки, а на…. Тому я просто думала, що питання інтелектуальної власності все-таки свою економічну суть мають мати, а не так, як у нас було за радянські часи, що патенти вішали на стіни, і все це було застосування – це розвісити на стінах. І, власне, формально у нас питання інтелектуальної власності у Комітеті з освіти та науки, але вони жодної ініціативи у сфері інтелектуальної власності за ці два роки абсолютно не розглянули. Більше того, Закон, ви пам'ятаєте, про державну кінематографію, про підтримку державної кінематографії. Він містить норми з інтелектуальної власності, але розглядався на комітеті Княжицького саме через те, що в Комітеті з освіти та науки питаннями інтелектуальної власності взагалі не займаються. Тому питання…

 

ДЯТЛОВ Є.Я. Ні, ми не змогли, но ми тоді писали, але що ми можемо зробити, зважаючи, що це все-таки власність…, то можна хитро придумайте назву, там… не зважаючи на те, що…..

 

ПТАШНИК В.Ю. І ситуація просто в цій сфері взагалі катастрофічна, тому що два роки начебто йде якась реформа в сфері інтелектуальної власності, були європейці, які 3 роки, проект... у нас працював, потім передали ці законопроекти в Кабмін, в Кабміні вони вмерли. І мене зараз запитують. Ну, власне,  Україна фінансувала... проект і де поділися законопроекти і європейці до нас мають питання. І з іншого боку, Сполучені Штати, які турбуються знов-таки за дотриманням прав в сфері інтелектуальної власності вони так само  нам задають питання: "А як так, у вас ніяких зрушено не відбувається? У вас там патентний тролінг  процвітає, ви до сих пір не ввели процедуру адміноскарження". Те, що у нас Угодою про асоціацію передбачено і так далі, і так далі.

Тому мені здається, що ми можемо досить добре виглядати, якщо комітет візьметься за цей…. (Шум у залі)

 

КОВАЛІВ Ю.І. …мені здається, що ця ініціатива дуже   правильна, тому що насправді і в уряді зараз, і інтелектуальна власність в Міністерстві економіки. Тому що це  економіка, і це торгівля. І дуже багато компаній є, особливо з ІТ-сфери, сфери так званої ……….,  вони остерігаються України чому? Власне, через відсутність захисту інтелектуальної власності.

 І ми нещодавно були на Торгово-інвестиційній раді в Штатах і найжорсткіша дискусія і найжорсткіше те, що нам американська сторона  говорила, це була інтелектуальна власність. А грозить нам це все, колеги, 301-м списком.  Це дуже серйозно для всіх експортерів. І для ….., тому що там преференції можуть  бути порізані з точки зору  квот, мит і так далі.  Це дуже-дуже болісно для економіки, в першу чергу. Тому… у нас так само,  піратство ми  протягнули через кінематографи. На жаль, в тому комітеті воно все вмирає. Тому ми як Міністерство економіки абсолютно підтримуємо, якби би ви взяли в лідерство. І враховуючи такий ефективний комітет…

 

(Загальна дискусія)

 

КОВАЛІВ Ю.І. ………..якщо уряд готовий докластися, але………. такі законопроекти  можливо і швидше  від депутатів. (Шум у залі)

І можна останнє вже. Дуже до комітету велике прохання. Закон ми…. ви, шановні депутати, зареєстрували спільний напрацьований, хороший Закон про товариства з обмеженою відповідальністю. Він схвалений комітетом на перше читання. Давайте його всі разом попробуємо внести в зал. Прошу? (Шум у залі)

 

ДЯТЛОВ Є.Я. Юлія Ігорівна, я кожний день дзвоню, пишемо листа, а листи пишемо за підписом Іванчука, але я не знаю, чого не ставлять. Не ставлять і все.

 

КОВАЛІВ Ю.І. Ну, давайте ми медійно піднімемо, зробимо…

 

(Загальна дискусія)

 

КОВАЛІВ Ю.І. І це гарні, системні, напрацьовані усіма  законопроекти.

 

ДЯТЛОВ Є.Я. Юлія Ігорівна, ще. Андрій Володимирович, пам'ятаєте ваше завдання, яке ви мені  казали… Андрій Володимирович, ви давали завдання, це було півтора місяці назад, напишіть листа на Кубіва з приводу інтелектуальної власності.

Ми написали листа, в якому просили, що комітет буде сприяти… після його виступу на ICTV у "Свободі  слова", після того, як Кубів виступив. Після цього почались якісь там рухи у Кабінеті Міністрів, і після цього були дві великі наради, на які наші працівники ходили, якщо мені  пам'ять не зраджує, де Ігор Миколайович був, на цих двох нарадах, і вони напрацювали там якийсь проект разом з міжнародним…

Тому моя пропозиція така, Юлія Ігорівна, давайте конкретних людей з прізвищами, з посадами, хто може увійти до складу робочої групи. Ми візьмемо і будемо напрацьовувати ці матеріали. Подивимося у них… Ми подивимося цей законопроект, ну, надо ж його якось… А потім депутатам роздамо – і все, хай усі подивляться. Воно ж так не може бути. А ми не рухаємося... Все! Крапка! (Загальна дискусія)

(Запис закінчено)