Увага! Cайт не оновлюється

Головна > Текстові публікації > Діяльність Комітету > Стенограми засідань Комітету
06 червня 16:13
06 червня 2019 року секретар Комітету з питань економічної політики Матківський Богдан Миронович здійснив особистий прийом громадян у Верховній Раді України докладніше
29 травня 12:44
Комітет Верховної Ради України з питань економічної політики звітує про проведену роботу за час роботи Верховної Ради України восьмого скликання докладніше
06 травня 11:00
В Комітеті продовжується робота з опрацювання законодавчих ініціатив щодо врегулювання питань відновлення платоспроможності і банкрутства докладніше
10 квітня 16:05
10 квітня 2019 року відбулося засідання Комітету з питань економічної політики посилання...
04 березня 10:21
20 березня 2019 року Комітет з питань економічної політики планує розглянути законопроект №8125 "Про концесії", підготовлений до другого читання докладніше
27 лютого 15:58
27 лютого 2019 року відбулося засідання Комітету з питань економічної політики посилання...
19 лютого 10:00
Комітет на своєму засіданні 27 лютого 2019 року планує розглянути проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення рівних прав та можливостей громадян із представництва у наглядових радах та органах правління державних унітарних підприємств, господарських товариств та державних банків (реєстр. №9528 від 04.02.2019) докладніше
06 лютого 17:15
06 лютого 2019 року відбулося засідання Комітету з питань економічної політики посилання...
Надрукувати Збільшити зону перегляду

Стенограми засідань Комітету

26 вересня 2016, 09:31

Стенограма засідання Комітету від 07 вересня 2016 року

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань економічної політики

07 вересня 2016 року

Веде засідання Голова Комітету ІВАНЧУК А.В.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добрий день! Вітаю всіх з початком сесії роботи парламенту, з минулою річницею незалежності України. Дуже багато в нас накопилося боргів парламенту, більше 40 законопроектів, які наш комітет розглянув, вони не розглянуті в сесійній залі. Але завтра багато наших, 6, 5 чи 6 наших цих законопроектів нашого комітету, домовилися ми з Головою Верховної Ради, що будемо продовжувати такі дні у вівторок чи четвер, де будуть тільки економічні законопроекти. Я думаю, до кінця роки ми мали трошки би розгребти те, що не вспіли зробити до канікул.

Шановні друзі, на ваш розгляд пропонується запропонований порядок денний, 3 законопроекти, я вважаю, треба так плавно входити в роботу, щоб не надірватися. Може ми щось забули, треба пригадати.

Немає заперечень? Законопроект 4799 урядовий, законопроект наших колег Богдана і Вікторії 3706 і нашого колеги законопроект 4008. Немає зауважень.

Хто за запропонований порядок денний, прошу голосувати. Хто – проти? Хто утримався? Рішення прийнято одноголосно.

Давайте почнемо з депутатських. Законопроект 3706 народних депутатів Пташник, Матківського та інших. Будь ласка, хто з авторів буде відповідати? Богдан Миронович, ви? Будь ласка.

 

МАТКІВСЬКИЙ Б.М. Доброго дня всім! Я постараюся коротко доповісти по даному законопроекту, тому що мова йде про зняття індексації при оренді державного та комунального майна. Логіка даного законопроекту полягає в тому, щоби дати можливість Україні в умовах кризи все ж таки працювати з орендою комунального і державного майна, враховуючи, що на сьогоднішній день і низькі доходи, враховуючи, що на сьогоднішній день такий би процес привів би до ще більшого, ще більшої можливості все ж таки орендувати державне та комунальне майно, що додатково змогло би принести додаткові кошти як в місцеві бюджети, так і в державний бюджет.

Хотів би вашу увагу звернути на те, що Головне науково-експертне управління свідомо говорить про це, що вартувало би все ж таки зробити термін, не повністю відмінити індексацію, а все ж таки зробити певний тестовий період. І я абсолютно як один з авторів даного законопроекту погоджуюся з тим, що можна попробувати це зробити між першим і другим читанням і внести такі зміни на рік часу, подивитися, як буде працювати дана норма. І вже відносно того на наступний рік приймати рішення щодо або повноцінного входження цієї норми, але все ж таки логічніше би було б, поки є криза, зробити виключно таким характером, щоби це було тимчасово. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Сергій Олександрович.

 

ФАЄРМАРК С.О. В общем-то, достаточно спорная как бы логика. Почему? Потому что в экономической как бы практике такого нет, то есть это в принципе такой экономический волюнтаризм. Все арендаторы, то ли это услуги, то ли это производство ценностей, они производят индексацию своих услуг и товара в соответствие с курсом, который сегодня есть по факту. У кого-то, безусловно, реализация идет лучше, у кого-то идет хуже, но это рыночный аспект. То есть по большому счету мы разрушаем любую рыночную логику.

С другой стороны, безусловно, эксперименты возможны, но тогда надо менять на самом деле установленные индексы. То есть прогнозные индексы, которые формируются на период, на год, к ним можно привязываться. Но подчеркиваю, даже эта практика по жизни не показывает логику. Почему? Потому что план инфляционный, который закладывается и Нацбанком, и в бюджет в том числе, он не соответствует очень часто фактическим показателям. Поэтому можно применять номинальные коэффициенты при такой методике, то есть такая практика в принципе существует. Но сказать, что она была положительной такого ни в одной стране такого нет. То есть эта практика не положительна. То есть на много более эффективно это не профильные активы для тех предприятий, которые есть, это касается и коммунальных установ, это касается просто продавать и людям их покупать. Тогда не надо ничего индексировать, но это будет совершенно не прозрачна схема. Спасибо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Анатолій Петрович, яка позиція підкомітету?

 

ДЕНИСЕНКО А.П. Я считаю, что данную инициативу нужно поддержать. Понятно, есть экономическая теория, а есть реалии нашей жизни. И в прошлом году, например, инфляция составила 143 процента, но бизнес не вырос на столько же, пенсии не увеличились, зарплаты не выросли, соответственно те предприниматели, которые арендуют, они не в состоянии платить аренду увеличенную с таким коэффициентом. Поэтому нужно поддержать этот законопроект. И, конечно, в будущем просто искать более сбалансированные механизмы. Но как временное явление на период нестабильной экономической ситуации, то есть имеют право на жизнь.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Підтримати?

 

ДЕНИСЕНКО А.П. Да, підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. В цілому?

 

ДЕНИСЕНКО А.П. Ну, если автори просят в першому читанні, то в першому читанні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре.

Які ще… (Загальна дискусія)

Геннадій Леонідович.

 

ЧЕКІТА Г.Л. Я просто не вычитал его до конца, а можно там пояснить… (Шум у залі)

 Все, все.Тогда, смотрите, с точки зрения юридической я хотел спросить, если вот мы на год даем льготу по индексации. Если заключили договор, там, на 10-15 лет, то что , эта льгота действует только год или она уже действует на все время подписания договора? Меня вот этот вопрос тоже интересует.

 

МАТКІВСЬКИЙ Б.М. Я якраз тому і прошу в першому читанні для того, щоб юридично правильно прописати, щоб тільки на рік ті договори, які будуть підписані в 16-му…, тобто з вступу дії закону, щоб вони діяли тільки рік часу. А на наступний, якщо це буде продовжено, значить, буде продовжено. Якщо це не буде продовжено, отже, відразу за індексацію на наступні роки буде платитися орендна плата.

 

ЧЕКІТА Г.Л. Нет, тогда будет противоречие Гражданскому кодексу, мы ограничиваем подписанта на сроках, это невозможно. То есть этот сам закон противоречит логике Гражданского кодекса.

И Конституции Украины. Поэтому

 

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Сергій…

 

МАТВІЄНКОВ С.А. Уважаемые коллеги, поддерживаю сто процентов. Логика должна быть одинаковая, бизнес должен находится в одинаковых условия. Если мы сегодня говорим о том, что растут тарифы, растут цены, и бизнес находится в одних сложных условиях, то мы должны понимать, почему кто-то должен быть в выиграшной, одного лотерейного билета, который имеет, будем говорить так, аренду государственной формы собственности, и он что-то выигрывает по отношению к другим. Это первый вопрос.

Второй вопрос. Вы говорите о том, что бюджет получит додаткові кошти. Бюджет ничего не получит, бюджет потеряет, это естественно. При определенном объеме тех договоров, которые имеются на сегодняшний день. Если мы говорим, что это толкнет как-то и создаст условия, при которых пойдет дополнительная аренда, и люди будут заинтересованы в объеме аренды, тогда нужно расчеты, мы должны понимать, на сколько мы уменьшим эти тарифы и сколько, так сказать, мы сумеем передать в аренду, какую дополнительную плату мы при этом получим.

Поэтому, ну, по меньшей мере, ну, некорректно. Поэтому я, при всем уважении к авторам, я предлагаю все-таки это дело отклонить, потому что, по меньшей мере, мы нарушением Конституции, в неравные условия ставим субъектов бизнеса.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Вікторія Юріївна.

 

ПТАШНИК В.Ю. Я хочу зауважити, я, коли особисто підписувала цей законопроект, його ініціатор був Іван Крулько, він мені показував лист Фонду держмайна, і, власне, наскільки я зрозуміла, ініціатива походила від Фонду держмайна. У нас тут, ну, написано, що присутність цього...

 

_______________. (Не чути)

 

ПТАШНИК В.Ю. Да, з цього питання... Я маю на увазі, що, може, ми запитаємо Фонд держмайна про ці розрахунки, про які ви зауважили.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А чого они зашли через Крулька…, если у них есть профильный…

(Загальна дискусія)

 

ПТАШНИК В.Ю. Бо, наскільки я пам'ятаю, що там якісь розрахунки були. То я пропоную просто фонду прокоментувати, потім приймемо спільне рішення. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. І я хотів би сказати ще свою точку.

Будь ласка, Юрій Миколайович.

 

ВОРОПАЄВ Ю.М. Мне кажется, лучше всего сказал господин Кубив в своем заключении, которое он дал к этому закону. Я только выдержку прочитаю из этого заключения и все. Цим законом передбачається скасувати нарахування індексацій на орендну плату. В разі його прийняття, може призвести до зменшення надходження коштів до державного бюджету від орендної плати за держане майно. Тому Кабінет Міністрів проти.

Не считая других еще вещей, …ставится определенные бизнесмены, там в зависимости от близости к Фонду госимущества, да, в этот самый, в прерогативное какое-то отношение по отношению к остальным бизнесменам. Оно никакого отношения к рынку не имеет. К бизнесу не имеет, чисто лоббистский. Егор Соболев здесь, который написал …заключение, абсолютно не прав.

Я никакого отношения… я абсолютно далек от мысли, что наши коллеги, подписавшие этот закон, да, они преследовали такую цель. Я уверен, что это не так.

Ну, тот попросил, тот, кто просил…, у него будет такая возможность, на самом деле, это сделать, да. Я думаю, что это у не прилично…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, Александр.

 

РОМАНОВСЬКИЙ О.В. Хочу сказать, что вообще-то закон хороший. Я его первый раз когда прочитал как-то обрадовался, потом здесь мы подискутировали и понял, что обрадовался рано. Потому что даже… То есть я за что? Конечно, как-то решать проблему функционирования всех предприятий, надо ее решать. Но, мне кажется, это не очень хороший метод, хотя бы потому что, вот правильно здесь сказали, каждый субъект, который арендует, он начинает индексировать и свои доходы. Теперь получится: есть прибыльный бизнес, есть убыточный. Прибыльный будет еще прибыльнее. Убыточный.... То есть это уже будет как бы растаскивать рынок. Поэтому я считаю, что

 

ФАРЄМАРК С.О. Я в подтверждение Сашиных слов скажу. Есть очень єкрупное предприятие в Днепропетровской области с производством труб связано, скажем так. Само государственное предприятиевот колпак, да? – оно планово убыточное. Внутри находится промпредприятие, которое арендует площади, который производит… Там трубное производство. То есть вы, Юрий Николаевич, знаете, о чем я говорю, догадываетесь. То есть я могу тысячу примеру таких привести. То есть, ну, тут надо… То есть я просто говорю о том, что, ну, и поддерживаю Юрия Николаевича, тут просто лоббизм такой уже… Поперли, а потом разберемся. Не наш лоббизм. То есть это фактически практические вещи. То есть это можно поехать и посмотреть, как это все происходит.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

КОРНІЄЦЬ С.Д. Директор Департаменту орендних відносин. На цей час, на 2016 рік, відмінена бюджетом України індексація орендної плати. І по показниках ми зараз перевиконуємо план на 115 відсотків – це розрахунки. І Фонд державного майна підтримує цю ідею: про відміну індексації, - бо вона, скажімо так, штовхає інфляцію ще далі, ця індексація. Відбувається накрутка на накрутку, накрутка на накрутку.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, але те, що я хотів сказати… От до мене черга…

 

МАТВІЄНКОВ С.А. Вы мне скажите если мы имеем эффективного арендатора, если мы имеем

(Загальна дискусія)

Я все понимаю. Если мы имеем эффективное использование... формы собственности на сегодняшний день, почему вы выходите с инициативой и выставляете на продажу две, три, пять тысяч государственных предприятий, которые предлагаются к приватизации. Если мы имеем эффективную работу их при аренде, при том управлении, то если мы…. который мы сегодня имеем.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так это разные вещи.

(Загальна дискусія)

 

КОРНІЄЦЬ С.Д. Прошу вибачення, я про приватизацію нічого прокоментувати не можу.

 

ВОРОПАЄВ Ю.М. (Не чути)

 

КОРНІЄЦЬ С.Д. Ну, на сьогоднішній день діє відміна індексації орендної плати на 2016 рік.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це попередній уряд прийняв.

 

КОРНІЄЦЬ С.Д. …надходження до державного бюджету не відбувається.

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Подождите, подождите.

 

КРИВЕНКО В.В. Це більше звертаюся до Фонду держмайна, не до авторів. Дивіться, є нормальна схема. Тобто в бюджеті було закладено, що в цьому році індексація не береться, тому що, дійсно, такі економічні умови.

Тому давайте так, якщо буде дійсно так продовжуватись, буде все погано, ну в наступному році теж при прийнятті держбюджету знову-таки закладуть цю індексацію, не буде братися. Через рік стане краще, викинуться норми із бюджету. Якщо є такий регулятор, навіщо нам приймати закон, який назавжди прибере цю індексацію? Краще користуватися таким регулятором, який є, і нам тільки що про нього сказали.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

МАТКІВСЬКИЙ Б.М. Відносно слів пана Степана. Прокоментую просто.

В тих словах сказано: "може". Не "є", не "буде", а сказано "може". От і все.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Нет, он имеет

 

ВОРОПАЄВ Ю.М. Кабінет Міністрів України не підтримує це, цей законопроект з таких підстав и дальше идет то, что я говоривл

 

МАТКІВСЬКИЙ Б.М. Я ж сказав, що саме по слова… (Не чути)

 (Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я тоже хочу сказать свою точку зрения. У мене є думка.

З цього приводу, чого окремо?

Саме основне – це те, що ми перестаємо індексувати вартість майна, яке передається в оренду, цим законопроектом. Якщо постановою Кабінету Міністрів ми не індексуємо оренду плату, і ви її просто не враховували, так, в цьому році? То тут першою строчкою відміняється обов'язкова індексація вартості майна. Ви ж кожен рік робите індексацію вартості майна державного?

 

КОРНІЄЦЬ С.Д. Ні. Робиться незалежна оцінка у разі продовження або переукладання договору оренди.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. …у себе на балансі не індексуєте державне майно яке…

 

КОРНІЄЦЬ С.Д. Державне майно амортизується, нараховуються амортизаційні відрахування, а в договорі зафіксована орендна плата, яка не змінює… орендна, вартість орендованого майна, яка не змінюється.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, ну, зараз ви повинні індексувати вартість майна.

 

КОРНІЄЦЬ С.Д. Індексується вартість орендної плати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. І майна, вартість майна. Я зараз не про орендну плату. У вас орендна плата – це процент від вартості майна. Ви повинні…

 

КОРНІЄЦЬ С.Д. Ні. Ми визначаємо вартість незалежною оцінкою, і якщо договір переукладається або продовжується, то проходить переоцінка, вартість незалежна, переоцінка вартості майна. Індексація не відбувається.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто у вас магазин на Хрещатику як коштував в 2000 році, так і в 2016-му?

 

КОРНІЄЦЬ С.Д. Якщо договір діє на сьогоднішній, то його вартість визначена в договорі оренді залишається сталою. А оренда плата індексувалася до початку 16-го року. З початку 16-го року оренда плата на рівні грудня 15-го року.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте тоді, що робимо, залишимо Кабміну цей механізм і не будемо законом втручатися в ці процеси. Да? А яке тоді рішення можемо прийняти?

Ми можемо його підтримати взагалі. Не набере 226 голосів, буде відхилений. Як краще?

Ну, ми все рівно, яке б ми рішення не приймали, його треба винести в зал. Зал прийме рішення по законопроекту.

Анатолий Петрович, что делаем? Или первое чтение доопрацювання или відхиляємо. Если Кабмин

 

ДЕНИСЕНКО А.П. Підтримати і відхилити, дві пропозиції ставте на голосування.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Геніально. Ставлю на голосування пропозицію підтримати даний законопроект в першому читанні за основу. Хто – "за", прошу голосувати. Два.

Друга пропозиція. Рішення не прийнято.

Друга пропозиція, відхилити даний законопроект. Хто – "за", прошу голосувати. Хто проти? Хто утримався? Чотири чоловіка утрималися. Дякую, рішення прийнято.

Другий законопроект, Юрій Ігорович. Будь ласка, ваше прізвище в авторах. Доповідай законопроект.

 

СОЛОВЕЙ Ю.І. Мій закон?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, 4008. Щодо забезпечення рівності та прозорості доступу суб'єктів господарювання до об'єктів державного і комунального майна.

 

СОЛОВЕЙ Ю.І. Якщо коротко, тут є три основних моменти. … каже, що сьогодні тільки побачив, що… комітету. Тому вже до кінця буде готовий по всіх питаннях дати відповідь, але є три базових моменти.

Перший момент. Законопроектом поширюється право державного підприємства і його структурних підрозділів на здачу в оренду майна, Сьогодні державні підприємства наділені… самостійно, без Фонду державного майна 200 квадратних метрів. Пропонується надати державному підприємству і його структурним підрозділам, які знаходяться поза межами населених пунктів, такі права для того, щоб спростити цю бюрократичну волокиту.

Друге, саме основне. Пропонується створити Єдиний реєстр всіх об'єктів державного і комунального майна, тобто як на рівні органів місцевого самоврядування, так і на рівні Фонду державного майна про доступні можливості для оренди відповідного майна.

І третій момент – це земельні питання, пов'язані з тим, що якщо ви орендуєте відповідне державне чи комунальне майно, то вам автоматично переходить і право користування земельною ділянкою, на якій знаходиться дане майно без оформлення даної земельної ділянки, а орендна плата включається в оренду за дане комунальне майно для того, щоб зняти безліч питань, коли людина орендує комунальне майно, а потім орендодавець починає їй створювати штучні перепони у користуванні земельною ділянкою, тим самим неможливе по суті користуванням цим майном.

Це, якщо коротко, такі три основні моменти, які передбачені даним законопроектом.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Анатолій Петрович, підкомітет…

 

ДЕНИСЕНКО А.П. Ну, учитывая то, что замечания на 5 страницах Кабмин изложил по этому законопроекту, но сама по себе идея в тренде, модная, нужно сделать реестр, чтобы все видели, что сдается в аренду. И поэтому подкомитет предлагает в первом чтении его принять за основу и потом доработать с учетом этих замечаний, которые Кабмин высказал, чтобы закон в целом соответствовал.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, Вадим Валерійович.

 

КРИВЕНКО В.В. Ну якщо з комунальним, з державним майном я можу зрозуміти, хай Фонд держмайна робить реєстр, то мені цікаво на рівні комунального майна, ну скажемо в районі, хто буде робити цей реєстр, за які кошти, хто його буде супроводжувати далі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Орган місцевого самоврядування.

 

КРИВЕНКО В.В. Тобто районна рада, да?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Чому? Міська рада.

 

КРИВЕНКО В.В. Хорошо. Районна…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Якщо майно в залежності від…

 

КРИВЕНКО В.В. Майно знаходиться в спільній власності громад району. Тобто його розпорядникам на сьогоднішній день, поки ми не дійшли ще до кінця до децентралізації об'єднаних громад, є районна рада.

От давайте уявімо собі там, наприклад, якусь Народицьку району раду, в якій на бланці є районна комунальна власність, комунальне майно там якесь, яке вже…

 

_______________. Склади…

 

КРИВЕНКО В.В. Якісь склади там, свинарники, ще щось, ще щось. Значить зараз вони повинні взяти людину, дати йому зарплату, дати йому комп'ютер, дати йому те, се, щоб він зробив цей реєстр. Далі куди вони цей реєстр виставляють? Ну в районні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. У відкритий доступ.

 

КРИВЕНКО В.В. Що-що?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну на сайті…

 

КРИВЕНКО В.В. На сайті, наприклад, районної ради чи районної державної адміністрації.

Але я ще раз вам кажу, що для міста Києва, навіть для міста обласного підпорядкування це зрозуміло і це може буде працювати, на обласному рівні це теж, а от на рівні малих районів, ну це додаткове навантаження районної ради, районної державної адміністрації, в яких і так там вже копійки залишилися з тими бюджетами, і зараз ввести цей реєстр йому. Ну буде те саме, що на сьогоднішній день, до речі, з цими же сайтами районних рад, яких зобов'язали завести, а не оновлюється роками, бо ніхто цим не займається.

Чисто технічне в мене питання, от як на такому рівні воно все буде працювати?

 

ДЕНИСЕНКО А.П. Почему подкомитет и предлагает принять. Технически это решается достаточно легко, в той же делается отдельное подразделение, где вводится информация обо всем имуществе, которое сдается в аренду – и все. То есть эти уже механизмы в стране запущены, доработать их можно, только их надо прописать в этот новый закон.

 

СОЛОВЕЙ Ю.І. Я погоджуюсь, що це можна, якщо якісь такі технічні, мається на увазі, не суттєві, не по суті зауваження. Їх можна між першим і другим читанням доопрацювати. Але, ну, погодьтеся, що ідея реєстрів державного і комунального майна, вона правильна ідея, і якраз відсутність цих реєстрів, воно і призводить до того, що комунальне… в першу чергу, комунальне майно. Ви говорите про районні ради, а вони в частині всього майна там менше одного відсотка. Такі міста, як Київ, Львів, Івано-Франківськ, Одеса і так дальше, ви інформацію про взагалі комунальне майно, яке є на території, от, наприклад, міста Одеса, ви не маєте. І цим законом ми зобов'язуємо все майно і всі відносини з цим майном. Воно вільне, воно орендне, воно, якщо орендне – на яких умовах, коли закінчується договір оренди, коли конкурс і так дальше. Тобто єдиний … база всього майна, яке є в державі. Ну, я вважаю, що це ідея правильна. (Загальна дискусія)

 

МАТКІВСЬКИЙ Б.М. Колеги, в мене є округ… дозвольте, я поясню. В мене є округ, 121-й, це є чотири міста і район – це Дрогобич, Борислав, Трускавець,... і Дрогобицький район. І... звертався чи у міську раду, чи куди, ніхто не знає, скільки того комунального майна знаходиться Тому що все є на паперах, а ті папери в архіві. І знайти повністю все комунальне майно для того, щоб відповісти на запитання, а яке майно, і про це, що говорив пан Юрій, знаходиться воно в оренді чи ні, приходиться дуже багато затрачати часу. Навіть простої ж роботи щодо надання відповіді. А це говорить про неефективність роботи самих службовців. Тому це в першу чергу.

А, по-друге, це буде прозоре ведення господарювання в самих містах і в районі. А як вирішити питання щодо адміністрації, ну просто, ну давайте тоді буде цей закон входити в дію з 17-го року, з 17-го року. Щоби якраз дати можливість в наступний рік державний бюджет внести відповідні зміни.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. І в місцеві.

 

МАТКІВСЬКИЙ Б.М. Да. І в місцеві, так.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре тоді. Якщо немає других пропозицій ставлю на голосування пропозицію підкомітету підтримати…

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми на другому читанні поправим. В першому читанні за основу. Хто - "за" прошу голосувати. Хто проти? Хто утримався? 3 – утрималось. Рішення прийнято.

Що по землі?

 

СОЛОВЕЙ Ю.І. Я, до речі, вже раз ви зачепили це. Це не тільки державне і комунальне майно. Я вам наведу один приклад, просто по землі, цей законопроект у нас іде між першим і другим читанням вже рік не може. Ви, коли купляєте майно, для прикладу, у людини, яка має у власності земельну ділянку. Ви з купівлею майна зразу набуваєте право власності на земельну ділянку. А коли ця земельна ділянка, майно у власності, а земельна ділянка орендована, ви, купуючи земельну ділянку, змушені іти до органів місцевого самоврядування і отримувати… Це нонсенс. Тому що ви повинні піти до нотаріуса і переоформити просто, якщо немає зміни межі земельної ділянки, просто переоформити користувача. Це...складова.

 

 ЧЕКІТА Г.Л. Ее надо поправками к закону обязательно изменить.

 

СОЛОВЕЙ Ю.І. Недвижимость, да, я про недвижимость говорю.

 

ФАЄРМАРК С.О. Абсолютно с вами согласен. Можно спросить, кто весь этот период, когда он арендует, платит за землю?

 

СОЛОВЕЙ Ю.І. У даному законі чи взагалі?

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. Не арендатор, платит владелец собственности.

 

СОЛОВЕЙ Ю.І. До того моменту, поки ви не оформили землю, платить старий користувач.

 

ФАЄРМАРК С.О. А если она в пользовании у…?

 

СОЛОВЕЙ Ю.І. Ні, вона у власності у міста, а у користуванні… (Шум у залі)

 (Загальна дискусія)

 Це серйозніше питання, кстати, воно не в зоні наших відносин, але… (Шум у залі)

 

МАТВІЄНКОВ С.А. Хорошо. Составим мы перечень объектов, которые на сегодняшний день есть, те, которые, так сказать, подлежат правильному учету, правильной эксплуатации и так далее. Мне кажется, причина, не в этом на сегодняшний день заключается, причина в том, что нет малого и среднего бизнеса, нет активности, нет востребованности в этом имуществе. Мы не создаем условия для того, чтобы это имущество эффективно работало и производило добавочную стоимость, налоги, рабочие места. Об этом мы не говорим. Ну, создадим мы условия, ну, перечтем мы его сейчас 15 раз, вывесим мы его 82 раза по той же схеме, которая на сегодняшний день есть. Но толкнет ли это механизм создания новых структур малого и среднего бизнеса? Вы посмотрите, чем заняты наши центры занятости, как они работают, как они учат этих бизнесменов, каким образом они работают: как у них рабочие места создаются, как эта процедура создается. Вот, мне кажется, где корень зла. А мы сегодня: ну, учтем, хорошо, вопросов нет, создадим. Повесим, еще раз говорю. Даст это толчок поступлению денежных средств в те же местные бюджеты? Абсолютно нет. Мы только создадим дополнительную работу и головную боль. Сегодня в каждом совете и каждый хозяин и собственник, если он, конечно, нормальный хозяин, он сто процентов знает, что у него в аренде, что у него не в аренде, что у него развалено и что у него лежит. Это я вам даю рубль за сто.

 

СОЛОВЕЙ Ю.І. Правильно, Сергій Анатолійович тільки він знає для своїх людей, і його люди знають, де, що в оренді і по яких цінах, і так дальше. То, что Богдан сказав, стає статистика по Львову звернень, по Франківську і так дальше.

 Людям відмовляють в інформації, просто відмовляють. Вони готові розмістити перукарню, магазинчик там, взяти в оренду під кафешку, ще там щось. Але інформації про те, чи є у місті вільне... От ви по Києву можете сказати, є десь інформація по Києву, яке взагалі майно сьогодні в Києві є, в яких воно відносинах і так дальше? Для прикладу, комунальне, я про комунальне київське майно говорю...

 

Корнієць С.Д. Можна? Я з 2011 по 2015 рік працював першим заступником директора департаменту комунальної власності міста Києва. На сайті КМДА, на сайті департаменту висвітлено вся нерухомість, яка може бути предметом оренди. Крім того, ця інформація є на сайтах райдержадміністрацій.

 

ЧЕКІТА Г.Л. В Одесе, к великому сожалению, этого нет.

 

СОЛОВЕЙ Ю.І. Не в усіх містах це є, не в усіх. А надо, щоб було в усіх.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую за дуже глибоку фахову дискусію. Законопроект номер 4799, внесений урядом. Він стосується переліку об'єктів… злочасного переліку об'єктів права державної власності, що….. приватизації.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми по цим чотирьом підприємствам рішення приймали вже, Рада не підтримала цей законопроект, а уряд його переніс. Прошу підтримати його за основу та в цілому. Немає заперечень?

Хто за дану пропозицію, прошу голосувати. Хто проти? Двапроти. Хто утримався? Три воздержалось, два против, це п’ять. Вісім. Вісім – "за".

Шановні друзі, які є побажання, завдання?

 Будь ласка, Вікторія Юріївна.

 

ПТАШНИК В.Ю. Дякую.

Колеги, я вчора, переглядаючи проект постанови про включення законопроектів до порядку денного цієї сесії, виявила, що нашим комітетом не був поданий один законопроект, який ми всі з вами одноголосно, здається, підтримували. Це законопроект 4470 про корпоративні договори. Власне, якщо сталося…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Він автоматично?

 

ПТАШНИК В.Ю. Ні-ні, там його немає. І, більш того, мені представники Міністерства економіки говорили, що чомусь не надійшла пропозиція від комітету. Я прошу вас це з'ясувати. Якщо це якась помилка сталася, то давайте подавати, бо ми його рекомендували за основу приймати. 4470.

 

ДЯТЛОВ Є.Я. Значить, вони… Справа в тому, що…

Шановні народні депутати, я хочу, щоб ви зрозуміли, тут дуже тонке таке питання. Мова йде, коли сесія починає працювати, так, на початок сесії всі законопроекти, які були внесені народними депутатами включаються автоматично в порядок денний. Але ж сесія працює, і вже після того часу депутати вносять законопроекти. Андрій Володимирович Іванчук - 4287, Пташник – 4470. Ці законопроект ставляться в залі на включення в порядок денний. І, якщо пізніше вже, це було в травні, в травні. І після того як ці законопроекти не включаються в порядок денний: 4287, 4470 – вони не були в порядок денний включені, відповідно до статті вважаються відхиленими. І їх на цій сесії не можна було голосувати, вони мають відповідно до Регламенту бути повторно внесені за іншим номером. Тобто…

 

(Не чути)

 

ДЯТЛОВ Є.Я. А не можна, справа в тому, що сесія починається, вже сесія відкрилась учора, і вже новий требує номер, з п'ятірочкою вже не з четвірочкою, а з п'ятірочкою, треба нове внесенні, нові висновки і нова робота починається, і нове засідання комітету проводиться. Тобто ми вносили пропозицію до Верховної Ради України за вам підписом, якщо ви пам'ятаєте, щоб цього не було. Якщо рішення комітет вже раз прийняв в цьому скликанні, навіщо по одному і тому ж законопроекту ще два рішення вносити. Тобто воно залишається все, навіть якщо Верховна Рада не підтримала. Але доцільність прийняття і актуальність цього законопроекту велика, суспільно важлива, щоб його повторно не розглядати. Ну, не було підтримано.

(Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Євген Якович, у мене одне просте запитання. Якщо зараз зайти на сайт Верховної Ради, нажати номер цього законопроекту, який статус у нього на сайті Верховної Ради? (Шум у залі)

 

ДЯТЛОВ Є.Я. Шановні народні депутати, як зразок взяв написано: …. відхилено. 4287 – відхилено

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, все, тоді нема про що говорити, треба переносити срочно

 

ДЯТЛОВ Є.Я. Тобто зараз ви підпишете 4287. Вікторія Юріївна, давайте 4470,... підписали, і завтра його треба в залі зареєструвати. Та під куполом… автоматично сесії з другим номером.

(Загальна дискусія)