Увага! Cайт не оновлюється

Головна > Текстові публікації > Діяльність Комітету > Стенограми засідань Комітету
Надрукувати Зменшити зону перегляду

Стенограми засідань Комітету

03 лютого 2017, 12:32

Стенограма засідання Комітету від 18 січня 2017 року

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань економічної політики

18 січня 2017 року

Веде засідання заступник Голови Комітету СОЛОВЕЙ Ю.І.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. … сам голова затримується. У нас по порядку денному є два питання, три питання. Ну, є вже третє, пропозиції. Чи є ще якісь пропозиції? Чи є ще якісь пропозиції? Немає? Приймається такий порядок денний.

Давайте, переходимо до першого питання. Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту прав споживачів. Нефьодов. А хто ви?

 

БУТЕНКО Д.  Бутенко Денис, керівник департаменту.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А де Нефьодов?

 

БУТЕНКО Д. На нараді у Прем'єр-міністра.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Він повинен був же бути з нами… Правда, Євген Якович?

 

ДЯТЛОВ  Є.Я. Давайте послухаємо…

 

БУТЕНКО Д. Він повинен був бути з нами. Але термінова нарада. Він просить вибачення.

 

ДЯТЛОВ  Є.Я. Максим Євгенович до нас з повагою відноситься, до комітету, завжди приходить. Значить, це вже на самом деле…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хорошо, добре. Ну, якщо Євген Якович говорить.

 

ДЯТЛОВ  Є.Я. (Не чути).

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, ви йому передасте пламенный привет від нас і скажете. Слухаємо, ……… Вікторович.

 

БУТЕНКО Д. Шановний голово, шановні народні депутати! Представленим законопроектом передбачається вдосконалити законодавство у сфері захисту прав споживачів як для споживачів, так і для бізнесу. Так і наблизити національне законодавство до європейського.

Законопроект розроблений з урахуванням трьох директив ЄС, імплементація яких передбачена Угодою про асоціацію. Законопроектом пропонується. Перше. Визначити права споживача в разі здійснення попередньої оплати за продукцію.

Друге. Усунути дублювання контрольних функцій органів захисту прав споживачів та органів державного ринкового нагляду, органів, відповідальних за харчову безпеку та органів, відповідальних за безпечних  послуг та робіт.

Третє. Усунути дублювання відповідальності суб'єктів господарювання у сфері забезпечення безпечності нехарчової продукції, послуг та робіт.

Четверте. Запровадити єдині вимоги до маркування продукції.

П'яте. Виключити положення, що створюють технічні бар'єри в торгівлі. Очікуваним результатом прийняття законопроекту буде: перше –  наближення законодавства України до законодавства ЄС, підвищення правового захисту прав споживачів та усунення бар'єрів для розвитку бізнесу. Прошу підтримати цей законопроект. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ясно.

Немає Геннадія Леонідовича, а хтось готовий по цьому?  Богдан.

 

_______________Б. Ну, зрештою в нас була... робочій виїзд в Німеччину щодо захисту прав споживачів для вивчення цього питання ось. Я був і їздив в Німеччину. І в мене є деякі запитання до цього законопроекту. Тому за основу – я би казав, його принімати, а дальше під час першого, другого читання ми зможемо поправити його і все ж таки у відповідності до  європейського законодавства привести і у відповідність до тих потреб і вимог суспільства, які на сьогоднішній день є в Україні. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Шановні колеги, чи є якісь пропозиції, зауваження?

 

_______________. Можна?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, будь ласка.

 

МАТВІЄНКОВ С.А. А скажите, пожалуйста, какой переходный период ….…  принятого закона?

 

БУТЕНКО Д. Законопроектом передбачено набрання чинності на наступний день після його опублікування.

 

МАТВІЄНКОВ С.А.  А как вы себе это представляете: маркирования, маркировки, соответствие стандартам, соответствие требованиям на второй день после принятия закона, как вы себе это представляете? Каким образом наш  товаропроизводитель будет защищать себя?

 

БУТЕНКО Д. Як я розумію, багато з цих норм вже виконуються нашими производителями, але ми...

 

МАТВІЄНКОВ С.А. Давайте дивитися: що виконується, що не виконується, скільки треба виконати. Это ж серьезный вопрос, как вы себе это представляете? Ну, защита товаропотребителя, да, как человека – вопросов нет. Но здесь есть вторая сторона медали – это товаропроизводитель, это реализатор, это человек, который реализует наш товар. А  наш товар – это же наше производство, наша продукция. Мы ж завтра положим своего товаропроизводителя.

 

БУТЕНКО Д. Зрозуміло і готовий вислухати та внести зміни, якщо запропоновано буде перехідний етап, ну, дійсно слушна пропозиція, за один день маркування та інші требования не виконуються.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Чи є ще питання? Да, представтесь, будь ласка.

 

_______________. Всеукраїнська федерація споживачів, …………. на минулому засіданні комітету, що в травні місяці був, ми, ну, робили декілька зауважень по цьому законопроекту. Ну, значна частина була врахована, але значна частина наших зауважень не була врахована. Це стосується питання судового збору. Зараз законопроект у Верховній Раді зареєстрований (№ 3552) стосовно того, щоб повернути судовий збір, щоб споживач не сплачував судовий збір при зверненні до суду. А в нашому законопроекті саме ми видаляємо цю норму.

Ще також є питання, тут казали, що три директиви європейські імплементуються. Але потрібно розуміти, що директиви не імплементуються, а лише деякі положення, притому значна частина положень в питанні, ну, істотного недоліку. Взагалі такої норми не існує в європейському законодавстві, а ми там якимось чином намагаємося наближати те, чого в європейському законодавстві не існує.

І ще у нас два питання. Це питання по строках. Фактично там єдині строки були визначені, що таке "конкретні строки ремонту". Ці строки – 14 діб, - видалено з законопроекту. І у нас також…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А ще раз по цих 14 днів…

(Загальна дискусія)

 

_______________. Там в статті 8, пункт 9: стосовно пені. Тобто в питанні пені було визначено, що понад оговорені строки зі споживачем, і була примітка в лапках, що протягом 14 діб. Зараз ці лапки видалили і ці 14 діб, і фактично немає строку, після якого має нараховуватись пеня.

 

(?) МАТВІЄНКОВ С.А. Там 14 діб або по погодженню сторін.

 

_______________. По погодженню сторін. Але, вибачаюсь, якщо по погодженню сторін, в такому випадку це має пеня нараховуватись після строків, які по погодженню сторін у нас закінчилися. Тобто, якщо там, наприклад, споживач 55 діб погодив, то після цього пеня нараховується. Але в цьому немає жодного змісту. Чому? Тому що відповідно до запропонованої редакції, якщо строки ремонту були закінчено, то споживач після закінчення цих строків має право розторгнути договір або замінити товар на інший. В такому випадку немає жодного сенсу у пені, тобто якщо ми погодились, що 55 діб і після цього у споживача з'явилося право повернути товар, то про яку пеню можуть іти речі. Тобто, оця нестиковка, ми вважаємо, що ці 14 днів з питання пені не потрібно прибирати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А яка думка членів комітету по цьому питанню.

 

_______________. Ну тут есть собственно таблицы …… что у Минюста и у Гос……службы были замечания… (Не чути) И в принципе тут действительно есть …(Не чути)

Можно предложение?

 

_______________. Да.

 

МАТВІЄНКОВ С.А. Я думаю, что(Не чути) поэтому в плане подготовительной работы здесь необходимо привлечь наших …….. ассоциацию и сесть, и за круглым столом все это посмотреть. Потому что сейчас мы говорим… (Не чути) и посмотреть как будет защищен и товаропроизводитель, как будет защищен и потребитель, как будет защищен и … (Не чути) он требует серьезного подхода, с не одним круглым столом, с не одним разбором, с не одной системой контроля…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Євген Якович, а яка позиція Міністерства економіки? Воно визначає його як важливий законопроект, невідкладний чи ми можемо його пустити по цій процедурі там провести ще один-два круглих стола, дошліфувати. Яке бачення?

 

ДЯТЛОВ Є.Я. Шановні народні депутати, в травні місяці ми проводили круглий стіл  і у тій стенограмі – вона на сайті є і комітету, - і те, що сказав Сергій Анатолійович, воно все це обговорювалося. І тоді була така домовленість, виступав там заступник міністра Корж, був заступник міністра юстиції, там дуже в нас презентабельно це все проходило. І була домовленість, що цей законопроект має відобразити, більш має широким бути. Але уряд, я так зрозумів, він узяв тільки той спектр, який більш зацікавлений для них, але не більше. І, ну, вам приймати рішення. Я більше нічого не можу сказати. Але ці всі питання, про які казали зараз, вони всі обговорювались.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Може, ми в першому читанні його попробували би…

 

МАТВІЄНКОВ С.А. Давайте на повторне друге читання…

(Загальна дискусія)

 

_______________. Перше.

 

МАТВІЄНКОВ С.А. Да, повторне перше читання. (Загальна дискусія)

 

ВОРОПАЄВ Ю.М. У нас член комитета есть, который курирует этот вопрос. Пусть возьмет на контроль. Если мы остановим промышленность, , вы ж понимаете…

 

МАТВІЄНКОВ С.А. Цена очень большая... (Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, які все-таки пропозиції?

(Загальна дискусія)

 

_______________. Ну, в любому випадку, ті всі питання, які ви озвучуєте, можна ще доопрацювати між першим і другим читанням.

(Загальна дискусія)

 

ВОРОПАЄВ Ю.М. Второе чтение может произойти очень просто и элементарно… (Не чути)

 ….. можно поставить на подтверждение, и тогда в зале поддержки не найдет. Понимаете, это будет очень легко, сбить правки к закону легко. Сбить тяжело в первом чтении, а сбить правки намного легче в зале.

 

_______________. Маєте рацію. (Загальна дискусія)

 

ВОРОПАЄВ Ю.М. (Не чути) … для Кабмина этот закон, для того же самого министерства, которое отвечает за экономику в стране. Я не представляю, как мы это будем делать. Просто предприятия не смогут выпускать продукцию, вот что произойдет.

(Загальна дискусія)

 

МАТВІЄНКОВ С.А. Это все надо внимательно смотреть. Это нужно садиться не только с…

(Загальна дискусія)

 

(?) ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, ну я прекрасно розумію, тому що я бачив, як це працює у Німеччині захист прав споживача, і там абсолютно інший підхід, і там всі ці речі роблять громадські організації і отримують дотації з державного бюджету. А у нас такий варіант може зайти трохи не туди. Тому я кажу, саме…

 

_______________. (Не чути)

 

(?) ГОЛОВУЮЧИЙ. Я розумію, про що ви говорите.

 

_______________. Права потребителя – это эволюция. Надо вначале дать права производителям и экономику каким-то образом…

 

ВОРОПАЄВ Ю.М. Дело даже не в правах производителя, а дело в том, чтобы производитель был готовым выпускать продукцию... (Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте може чітко поговоримо, які норми викликають… (Загальна дискусія)

Ні-ні, я зрозумів. Я наскільки зрозумів те, що Євген Якович каже, що вже експертне обговорення воно відбулось, правильно я розумію чи ні?

 

ВОРОПАЄВ Ю.М. А одобрение есть этого проекта?

 

ДЯТЛОВ Є.Я. Шановні народні депутати, перед тим у травні місяці був проект закону, трошки він на 99 відсотків оцей проект закону обговорювався на круглому столі тоді в комітеті. І було зроблено зауваження, щоб його більше розширити, доопрацювати з врахуванням того, що ….. зараз сказав і те, що ви казали. Оці всі питання вони ж обговорювався. Але уряд зараз вніс те, що він вніс. (Шум у залі)

 

_______________. А виробники?

 

ДЯТЛОВ Є.Я. А виробники, ну багато людей було, десь чоловік 80 було, зараз…

 

ВОРОПАЄВ Ю.М. Всі виробники они объединены определенной ассоциацией ……….. ассоциация пищевиков, ассоциация машиностроителей и так далее. Они объединены, у них есть возможность кого-то выставить из своих общественников, которые смогут посмотреть с точки зрения интересов производителя. Вот это их ………. И если после того, как именно этот законопроект, который мы сами рассматриваем, они посмотрят и скажут,  да, в целом он нормальний, тогда – принимать, а если они сказал, ну, чего, ну, мы ……. да, тогда надо брать на себя ответственность или за производителя,  или за…

 

_______________. Защита прав потребителя.

 

ВОРОПАЄВ Ю.М. Защита прав потребителя. Баланс…

 

_______________. Я вибачаюсь. Якщо говорити по тексту документу, то фактично оті поправки, які вносяться Міністерством економіки, вони здебільшого не стосуються процесів виробництва. Вони здебільшого стосуються деяких роз'яснень таких от нечітких моментів, які раніше визивали подвійне тлумачення в законопроекті, зараз вони дещо спрощується сприйняття, а також деякі зміни, які були у європейському... у європейських директивах. Але, як я вже казав, по-перше, ці зміни не повністю, тобто не ми не повністю імплементуємо директиви, але якусь частину у розумінні Міністерства економіки ми імплементуємо. І, по-друге, я хочу сказати, що зараз от ми з колегами у понеділок зустрічалися, обговорювали концепцію державної політики у сфері захисту прав споживачів і там дуже багато говориться про необхідність реформування Закону про захист прав споживачів. Але оця... оцей  законопроект взагалі  не враховує тих підходів, які... отої концепції державної політики, що от має бути буквально протягом наступного місяця, може, двох бути прийнята, він не враховує. Тобто ми зараз будемо обговорювати, вносити зміни і потім вже через місяць-два, потрібно буде у відповідності до концепції розробляти нове оновлення і відміняти оті норми, які ми зараз приймаємо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ясно. Понятно. Тоді, да, тоді, Євген Якович, ми його... проводимо іще більш серйозний тоді круглий стіл за участю профільних асоціацій, долучаємо широке коло і готуємо дійсно серйозний документ, а не відірване, щоби потім в залі там не позоритися і не це.

 

_______________. Ну, щоб в залі просто не збили його так, як говорять.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, звичайно, да, воно просто піде сирим, будемо давити, а ломати через коліно – воно толку нічого з цього не буде.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Секунду.

 

ПТАШНИК В.Ю. (Не чути) ... після того, як обговорення, да, пройде ......... на себе ...... законопроекті .... дати .......

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да.

 

_______________. Если Кабмин нам позволит.

 

ДЯТЛОВ Є.Я. Справа в тому, що на сьогоднішній день наших там в залі 45 законів. 45 ті, що комітет розглядав, оце зараз була нарада, я був, завідуючих секретаріатами, запрошував. Я попросив. Кажу: "Ви ж звертайте увагу". Ми пишемо листи, голова комітету. Просили оці законопроекти ваші, Юрій Миколайович, ваші… оці два закони чи три поставили".

А взагалі завтра 3131, може, поставлять, Анатолія Петровича. Тобто, да. Я не думаю, що цей законопроект першим піде. Тобто час до чого, час може бути.

 

ПТАШНИК В.Ю. Він тільки зареєстрований…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, якщо виникнуть питання, так, як каже Вікторія, тобто ми в принципі переподамо його від членів комітету. У нас є така практика. І воно, як правило, показує, що воно більш ефективніше працює, ніж коли воно йде від Кабінету Міністрів.

Приймається така пропозиція? Я тоді поставлю на голосування. Хто за таку пропозицію? Одноголосно рішення прийнято.

А ще скажіть в двох словах. А зараз управління захисту прав споживачів, вони ще існують чи не існують як така структура?

 

_______________. (Не чути).

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А вона вже створена – не створена?

 

ДЯТЛОВ Є.Я. 3 грудня 2015 року була прийнята Постанова Кабінету Міністрів про затвердження такої служби. Керівника служби, він теж був присутній на цьому круглому столі, прізвище його…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Лапа, Лапа.

 

ДЯТЛОВ Є.Я. Лапа, Лапа, да. Лапа був. І заступник був. І вони в цій структурі відповідно до того положення, про яке вони… в марте було затверджено Кабінетом Міністрів, вони мають такі права, більше, ніж слідчі органи. Тобто у них і санітарний контроль, і всі-всі контролі, які інспекції існували, вони зараз там і вони на це мають.

 

_______________. Обложили со всех сторон?

 

ДЯТЛОВ Є.Я. Да-да. І в зв'язку з тим, в зв'язку з цим тоді на комітеті, коли ми вже обговорювали це питання на круглому столі, ми казали, щоб підняти це питання і більш-менш узаконити. Бо одна справа – постанова, а інша справа, це закон. Ну, і так воно й залишилось. Ми думали, що в цьому законі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А зараз є керівник цієї служби?

 

ДЯТЛОВ Є.Я. Є керівник. Є, є.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ясно. Але вона, а під ким ця структура? Під Мінекономіки вона.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Під ким?

 

_______________.Під Мінагрополітики.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Під Мінагрополітики? Так у нас не всі товари, які їдять люди. (Загальна дискусія)

 То есть якщо порушуються права споживачів, яким надаються житлово-комунальні послуги, наприклад, чи там фінансові послуги?

 

_______________. Все рівно.

 

_______________. Смотри, учли мировой опыт…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну це капец конечно. (Загальна дискусія)

Я в шоці. Ясно. Добре, дякую вам за цей.

Максиму Євгенійовичу передавайте вітання від комітету.

 

_______________. У мене ще таке питання по даному законопроекту.

До предмету відання нашого комітету входить і захист прав споживача в харчовій промисловості чи ні?

 

ДЯТЛОВ Є.Я. Предмет віддання – це наш… (Загальна дискусія)

 Або електроніка, або споживача, це наш.

 

_______________. А харчова, це не наш?

 

ДЯТЛОВ Є.Я. Наш.

 

_______________. Любий споживач любої продукції.

(Загальна дискусія)

 

_______________. (Не чути)  … ця заміна, що не поширюється, але все повністю не європейська і не світова практика.

 

_______________. Харчова – не наша.

 

І от в новому законопроекті, до речі, питаються усунути цей…  прибрати цю норму.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Дякуємо.

Переходимо до наступного питання. Проект плану роботи комітету…

 

ПТАШНИК В.Ю. Можна я? Я просто тут до представника міністерства, може, ви донесете, бо ми стосовно інтелектуальної власності. Підвідомчість – Міністерство економіки, а до нашого комітету ці питання взагалі не належать. Може, ну якщо там розглядати питання там переформатування трошки комітетів, бо Комітет з освіти та науки взагалі ніякого відношення до цих питань не має, хоча вони розглядають  всі питання. Ну, Міністерство економіки, може ви будете піднімати ці питання також і повернете компетенцію цю в Комітет з економічної політики? 

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Переходимо до другого питання – проект Плану роботи комітету на лютий-липень 2017 року.

Чи є якісь пропозиції, побажання? (Шум у залі) Євген Якович, а може ми якесь виїзне засідання колись зробимо?

 

ДЯТЛОВ Є.Я. Шановні народні депутати, Юрій Ігорович, можна? (Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Та можна… (Загальна дискусія)

Знаєте, Євген Якович, до речі, я хотів підняти одне питання, от серйозне питання. У нас є так звані державні інвестиційні проекти, які йдуть по лінії Мінекономіки, є у нас комісія і так далі. І чомусь дивно, я не знаю, як це відбувається, але чомусь половину ми проголосували в Законі України про, здається, у змінах до Бюджетного кодексу, що половина складають члени бюджетного комітету, а не члени з питань економічної політики. Це питання якось нам треба підняти все ж таки, воно повністю лежить у зоні компетенції Міністерства економіки, це питання пов'язане з реалізацією державних інвестиційних проектів, це наша повністю відповідальність. Я вважаю, що в першу чергу я говорив про це і з головою комітету. Нам якось треба це питання відмоніторити і все-таки…

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, я знаю, на 17-й рік ми проголосували це в Законі про бюджет, якщо не помиляюсь, або у Бюджетному кодексі. Але на майбутнє, ну, якось правильно все-таки було, щоб ті питання, які йдуть по лінії Мінекономіки, і де Мінекономіки приймає участь у визначенні, переліку інвестиційних проектів, ну взагалі, щоб були, я думаю, наші члени комітету.

 

ДЯТЛОВ Є.Я. Юрій Ігорович, справа у тому, що свого часу, Юрій Миколайович знає, свого часу було так, що ці інвестиційні всі проекти до того часу, поки не поділили комітет, вони були в цьому комітеті. І вільна торгівля, і економічні зони, і інвестиції. Все це було в цьому комітеті. Потім, коли з'явилась госпожа Кужель, його просто взяли і "розідрали" цей комітет. Частину віддали. Потім Галасюку його так і залишили. Ви розумієте? То нам складно.

Але, я зрозумів. Ми піднімемо питання перед Головою Верховної Ради, підготуємо листа. Для того, щоб в майбутньому це питання врегулювати.

І стосовно плану. Тоді стосовно плану, там треба буде добавити, виходячи з того, що ми зараз прийняли рішення по споживачам. Ну, може, у депутатів є якісь пропозиції? Там 4-5 розділ, круглі столи, комітетські слухання. Я думаю, що у нас зараз виникнуть питання і по оцим трьом законам, які ми приймали. Може, по цінним паперам. Може, там ми запишемо, обговорюючи круглий стіл. Сьогодні Юрій Миколайович дав пропозиції. Дуже складні закони. То я думаю, що, мабуть, оце треба писати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. По яких? Що вчора прийняті були?

 

ПТАШНИК В.Ю. Да. Я також хотіла, корпоративні наші, з корпоративного законодавства. У нас ТОВки ми прийняли минулого року. Вже там строк закінчився на подачі поправок. Я вже з таблицею, ну, запитувала, ознайомлювалась, те, що подали. Але про корпоративні договори прийняли. І очевидно, що ми не можемо окремо приймати про товариства з обмеженою відповідальністю і окремо там десь буде рухатися цей законопроект далі, про корпоративні договори.

Я би, по-перше, об'єднала би їх. Ну, там розглядали би разом.

А по-друге, ну, очевидно, що їх потрібно доопрацьовувати. І створити на базі комітету робочу групу для того, щоб зараз їх привести, ну, повністю там розглянути всі поправки, які будуть подані. Для того, щоб …

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, я не думаю, що є зміст робочої групи, підкомітет може це питання. Але я підтримую пропозицію по круглому столу, де бажано, серйозні, дійсно, закони. Можна було би їх розглянути під стенограму, у нас зараз ведеться стенограма. Просто ще підкомітету рекомендувати провести круглі столи по розгляду. І їх об'єднати, розгляд цих законів, і  дзовки, корпоративні угоди і все таке. Щоб ми на комітеті їх розглядали в пакеті в другому читанні.

 

ПТАШНИК В.Ю. Я би робочу групу створила.

 

ВОРОПАЄВ Ю.М. …. Можно выступить?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте.

 

ВОРОПАЄВ Ю.М. Они абсолютно независимые два закона, абсолютно. Закон про ооошки, он концептуальный закон, который регулирует жизнедеятельность, создание, жизнедеятельность и ликвидацию ооошек. А Закон про корпоративные договора, он совершенно другое регулирует, он регулирует возможность заключения  соглашений корпоративных соглашений не только в ооошках, но и в акционерных обществах, и в других видах общества. Но  в ооошках есть ссылка на возможность корпоративных договоров. Вот и вся разница. Но они  две большие концептуальные вещи, это отдельные вещи. Если мы сделаем закон про корпоративные товарищества… угоди в увязке только по ооошкам, это будет абсолютно неправильно…

 

ПТАШНИК В.Ю. Вона пропонувала прив'язки тільки до товариства з обмежаною відповідальності. Просто закон про ТОВки, да, він там містить згадування про договори, корпоративні договори, да. Но я би все одно би їх рухала би разом, мені здається, що воно би перспективніше, до речі, і в парламенті було би їх подальше проходження, якщо би ми їх разом рухали, от.

І щодо робочої групи, я би її все-таки створила, тому що я навіть коли самостійно там напрацьовувала поправки до Закону про товариство з обмеженою відповідальністю, у нас багато з'явилося там, ми залучали там асоціації, корпоративних юристів, у нас з'явилося багато питань концептуальних і таких пропозицій, які, мені здається, варто було би проговорити просто, якщо ми їх там приймаємо…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А чого це не можна на підкомітеті зробити?

 

ПТАШНИК В.Ю. Можна зробити на підкомітеті, це не питання, про із залученням там всіх, не знаю, всіх-всіх, хто працював над ним, бо є дійсно непогані ідеї, мені здається, що нам їх варто зараз втілювати, тому що ми зараз про ТОВки, я сподіваюся, приймемо і ну там скільки-то років він має діяти, і якщо є більш прогресивні ідеї, може, ми би їх врахували вже зараз в цій редакції.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.Євген Якович, що ваша думка?

 

ДЯТЛОВ Є.Я. Ну я думаю, що в даному випадку більш складним в цьому, про що я сказав, є той законопроект, який ми відпрацьовували і і Юрій Миколайович казав, 2302а-д. ТОВки – це елементарно, там пропозиції, є 116 стаття, є пропозиції, врахували і корпоративні договори, а більш складний, з точки зору вагомості, це законопроект, і як Юрій Миколайович казав, це 2302а-д, це великий отой закон, про який відпрацьовували, ото більш важливий законопроект, який вчора ви теж доповідали.

 

ПТАШНИК В.Ю.  (Не чути)

 

ДЯТЛОВ Є.Я. Но вони всі різні, вони всі різні.

 

ПТАШНИК В.Ю.  (Не чути)

 

ВОРОПАЄВ Ю.М. Я поддерживаю предложение в отношении рабочей группы. Я вам объясню…  (Не чути)

Вот я вчера проводил совещание по поправках к Закону про ОООшников. Пришли энергетики, пришли металлурги, пришли строители на это ……. совещание. У многих не совпадают…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре, по яких, давайте чітко, по яких тоді проектах є пропозиція…

 

ВОРОПАЄВ Ю.М.  По ОООшкам нужно рабочуюю группу обязательно создать.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. По ОООшкам, по 2302д, теж треба? (Загальна дискусія) (Шум у залі)

Значить, давайте тоді, якщо Вікторія Юріївна хоче, значить, давайте зробимо по "ооошках" тоді одну робочу групу, ви її очольте тоді вже і відпрацюйте це. А по решті не треба, на базі підкомітетів розглянемо.

 

ВОРОПАЄВ Ю.М. (Не чути) ... Закон о корпоративных договорахэто же редакция Комиссии по ценным бумагам, в первую очередь, они предлагают. (Загальна дискусія)

 Это они предлагают. Если мы сейчас уйдем в рабочую группу по этому Закону по корпоративным договорам, у нас тогда будут большие проблемы с…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні-ні, ми ж домовились тільки по ЦОВках.

 

_______________. (Не чути) ….  конечно, вместе с ними, потому изначально ………….. с комиссией……

(Загальна дискусія)

 

_______________. Я свои поправки в Закон про общества с ограниченной ответственностью подавала, исходя в том числе из законопроекта 4470, потому что я тогда не знала, ……. срок для подачи поправок, я не знала, насколько там судьба 4470 у нас будет в парламенте благосклонна к нам, да, и, соответственно, я вот многие нормы пыталась оттуда включить в общество с ограниченной ответственностью. Потому что там какая-то одна из первых статей, там или 4-я, или 7-я, я не помню, проекта, да, она как раз говорит: там корпоративный договор, и там некоторые положения, в том числе, кстати, поправки поданные, они противоречат сейчас… будут противоречить 4470. Поэтому, собственно, у меня было предложение объединить. Я думаю, что…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я думаю, що нам не треба, ми зараз почнемо ці… Є якісь вузькі…

 

ВОРОПАЄВ Ю.М.    расстроились(Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ні, ні, я думаю, що...

 

ВОРОПАЄВ Ю.М.   (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. ...по корпоративних угодах, ви маєте на увазі?

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, ні, давайте...

 

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте це не захоплюватися. В нас тут багато роботи. Єдине, що це, по чому я думаю, правильно би було, якщо це по .... ну, тим більше, якщо...

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да. да. Давайте тоді по ОООшках рекомендує...

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ну,  хорошо, тоді... Ну, я все рівно на базі підкомітету, ну, тоді... А хто в нас голова підкомітету по цьому питанню?

 

ДЯТЛОВ Є.Я.  Сергій Олександрович.

 

_______________. Єсть.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, давайте тоді ви очольте цю робочу групу і, Сергій Олександрович, щоб зразу потім на комітеті вже воно ..... Підтримується? Все, тоді домовилися.

По третьому питанню – пропозиції до проекту порядку денного шостої сесії Верховної Ради. Є якісь пропозиції, колеги?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Нема.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Немає заперечень? Хто "за", прошу проголосувати.

 

ПТАШНИК В.Ю.  ... один законопроект подавати з монопольної  діяльності ....

 

_______________. (Не чути)

 

ПТАШНИК В.Ю. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. В мене  ще є... тобто це...

 

_______________. Я предлагаю расширить несколько Закон о разделе продукции, вот, и...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А це що, це ви, що це таке? Це новий закон якийсь чи?

 

_______________. Ні. Смотрите, то есть речь идет о чем? Есть Закон о разделе продукции, он касается недропользования. Должно быть извлечение, например, полезных ископаемых, но есть бизнесы, которые требуют инвест, инвестиций вот, они связаны с землепользованием, но они предполагают извлечение ……… это, к примеру, газовое хранилище. Вот, то есть и я… я тут разработал такую как бы небольшой закон и предлагаю всем посмотреть. Если кто меня поддержит, стать соавтором этого закона, вот и все.

 

_______________.  Это новый проект?

 

_______________.  Да, новый проект.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да.

 

_______________.  Газовые хранилища, все на 100 процентов государственные.

 

_______________.  Да, но есть новые…

 

_______________. (Не чути)

 

 _______________. Нет, это… разделение продукции. (Шум у залі) То есть инвестор заключает договор с государством и ремонтирует хранилище. (Шум у залі)

 

ВОРОПАЄВ Ю.М. … они заключаются между тем, кто добывает эту продукцию, и государством

 

_______________. Так вот я предлагаю…

 

ВОРОПАЄВ Ю.М. … ни между кем-то бьольше.

Речь идет о том, что надо каким-то образом поправить положение владельца хранилища. Это государство. Это вас попросил Кабмин или?..

 

_______________. Нет, это не Кабмин, это коммерческие структуры, которые сейчас начинают…

 

ВОРОПАЄВ Ю.М. (Не чути)

 

_______________. Нет, а надо, чтоб были. То есть возможность инвестировать. (Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, у нас, ………….., є пропозиція із законом ознайомитись. Хто вважає, що…

 

_______________. (Не чути) вообще законы о разделении  продукции это, действительно, мировой опыт. Мы вот опять же изучили мировой опыт. И там все вот так вот разделяют

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ясно. Але, Євген Якович, вертаючись… Ми вичерпали як би питання, але я думаю, що дійсно було б правильно, хоча б десь, можливо, літом запланувати виїзне засідання комітету.

 

ДЯТЛОВ Є.Я. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я думаю, що тімбілдінг… Ну да, можна запросити міністрів, можна… (Загальна дискусія)

 Він по дорозі з Адміністрації Президента в Кабінет Міністрів. (Шум у залі)

 Все. Дякую всім за увагу.